Don't Worry Be Happy

Don't Worry Be Happy

Nu, ik moet eerlijk zeggen, ik volg het programma niet echt, maar mijn vrouw is zot van zo een soort programma's. Ik vind inderdaad dat mensen die al hun geld uitgeven aan 1 iets, en daardoor in de problemen terecht komen, niet echt in het rijtje thuis horen. Die architect die er zelf voor kiest om op die manier te leven, met zijn paarden, daar heb ik veel meer respect voor.
Der zit een hoop marginaliteit tussen (die roedel kinderen, diene floris, davidsons,..), maar ik vind die boerkes, Evert & dat oud koppel van vorige aflevering met hun boot wel oprecht geniale figuren. Heel erg simpel (op een goede manier) in het leven staan, we kunnen er veel van leren denk ik.

Der zit een hoop marginaliteit tussen (die roedel kinderen, diene floris, davidsons,..), maar ik vind die boerkes, Evert & dat oud koppel van vorige aflevering met hun boot wel oprecht geniale figuren. Heel erg simpel (op een goede manier) in het leven staan, we kunnen er veel van leren denk ik.

Ik - en ik weet niet waarop ik mij baseer - kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat die mannen meer hebben dan wat ze willen laten uitschijnen. Hebben jullie al eens enen boer geweten die arm is? Zeker op hun leeftijd! En wat ze ook allemaal gemeen hebben: d'er wordt ni meer uitgegeven dan strikt noodzakelijk. Wat we in de uitzending zien is natuurlijk dat er in de zetel patatten worden geschild, de soep wordt uitgeschept met een pollepel waar ge ook nog eens bouillon van kunt koken, dat er daar niks van orde, hygiëne of regelmaat is, op die manier zijn ze 'arm'.
Maar wat die 2 op 'hun boekje' hebben staan, dat zullen ze ook niet aan Peter Boeckx zijn neus gehangen hebben.

Of zie ik dat verkeerd?

En - ik weet niet waarop ik mij baseer - kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat die mannen meer hebben dan wat ze willen laten uitschijnen. Hebben jullie al eens enen boer geweten die arm is? Zeker op hun leeftijd! En wat ze ook allemaal gemeen hebben: d'er wordt ni meer uitgegeven dan strikt noodzakelijk. Wat we in de uitzending zien is natuurlijk dat er in de zetel patatten worden geschild, de soep wordt uitgeschept met een pollepel waar ge ook nog eens bouillon van kunt koken, dat er daar niks van orde, hygiëne of regelmaat is, op die manier zijn ze 'arm'.
Maar wat die 2 op 'hun boekje' hebben staan, dat zullen ze ook niet aan Peter Boeckx zijn neus gehangen hebben.

Of zie ik dat verkeerd?
Ik denk ook niet dat die er echt slecht bij zullen zitten, maar voor die mannen is hun erf hun leven. Als ge ze daar zag zitten met hun ijsje op het eind van vorige aflevering, ook al staan ze met 10 miljoen op de bank, het is toch schoon hoe content ze daarmee waren? Afin, vond ik toch :)

Ik denk ook niet dat die er echt slecht bij zullen zitten, maar voor die mannen is hun erf hun leven. Als ge ze daar zag zitten met hun ijsje op het eind van vorige aflevering, ook al staan ze met 10 miljoen op de bank, het is toch schoon hoe content ze daarmee waren? Afin, vond ik toch :)
Hadden die geen pint in hun handen?

Ik denk dat de insteek van het programma ook niet persé arme mensen moeten zijn maar mensen die met weinig tevreden zijn.

Het is ook niet dat de boerkes zitten te klagen over armoede hé, die willen gewoon zo lang mogelijk nog hun vrijheid behouden.

Wat betreft dat groot gezin: die moeder haar kinderverslaving wordt gewoonweg gesubsidieerd door de staat in de vorm van het kindergeld. Dat ze er niet rijk van zullen worden, ga ik niet beweren. Maar toch vind ik schandalig. Vanaf x aantal kinderen zouden de financiële lasten toch integraal door de ouders ten laste mogen worden genomen.

Allee, de 12de is op komst. Da's gewoon aan de lopende band laden en lossen.

Die boerkes hun kot is blijkbaar beschermd erfgoed 😆 https://inventaris.onroerenderfgoed.be/erfgoedobjecten/40424
Herinner mij nog enkele weken geleden dat ik daar passeerde met een wandeling met de hond toen daar een ganse troep vrouwen van middelbare leeftijd op de fiets stopten en begonnen zwaaien en roepen voor wat aandacht van de boerkes. :unsure:

Dat nieuw koppel met hun wereldreizen/vaartochten is wel ferm. Knap gedaan om zulke dingen te bouwen en op zulke manier geleefd te hebben. Die vrouw is precies wel zo zot als een deur. :p

Over dat koppel met hun 11 12 kinderen, al die honden en dan nog wat paarden. Wat een marginale bedoeling en uiteraard de verplichte marginale namen ook. Kristof of Caro als naam? Neenee jong, das ni marginaal! Duidelijk dat die moeder gewoon zou blijven doorgaan maar ik snap niet dat die vader na een paar kinderen niet iets had van er een knoopke in te laten leggen. Qua financiën vooral (over)leven van al het kindergeld, den dop en 0,0% belastingen betalen door zoveel mensen ten laste zeker?

Ik - en ik weet niet waarop ik mij baseer - kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat die mannen meer hebben dan wat ze willen laten uitschijnen. Hebben jullie al eens enen boer geweten die arm is? Zeker op hun leeftijd! En wat ze ook allemaal gemeen hebben: d'er wordt ni meer uitgegeven dan strikt noodzakelijk. Wat we in de uitzending zien is natuurlijk dat er in de zetel patatten worden geschild, de soep wordt uitgeschept met een pollepel waar ge ook nog eens bouillon van kunt koken, dat er daar niks van orde, hygiëne of regelmaat is, op die manier zijn ze 'arm'.

Of zie ik dat verkeerd?
Het gaat ook over het gegeven van don’t worry be happy.
Die boerkes leven gewoon heel eenvoudig en zijn dolgelukkig. Allez het is te zeggen ze zijn wat gefrustreerd omdat ze niet alles meer kunnen, maar wat wil je als je zo oud bent.
Zalige figuren zijn dat, al mag het misschien iets hygiënischer :P

De davidsons is een rare familie. Komen precies ook niks tekort, hebben het niet super breed maar leven toch een gelukkig leven. Minus de zieke en reeds overleden moeder natuurlijk.

I
-
Die boerkes leven gewoon heel eenvoudig en zijn dolgelukkig. Allez het is te zeggen ze zijn wat gefrustreerd omdat ze niet alles meer kunnen, maar wat wil je als je zo oud bent.
Ik moet daar wel mee lachen als den ene op den andere zijn kap zit. En efkes nadien omgedraaid. Ze denken allebei dat ze den andere in 't oog moeten houden. Ik vind wel dat dien Hubert er ni goed uit ziet. Zijn hoofd is alleen nog been, de mens heeft dan ook nog een neus waar Cleopatra nog jaloers op kon worden en zijn ogen die zien aan de onderste rand altijd zo rood.
In de voorlaatste aflevering moest hij de kerstmiskaarsjes aansteken. Hij had de beschermde boerderij bijna in de fik gestoken van 't bibberen. Eer dat die kaarskes brandden!
Maar inderdaad, zalige mannen. En volgens mij nog nooit een vrouw van dichtbij gezien.

Ja hallo....net op het moment dat de Davidsons hun kinderen vertellen dat hun moeder in essentie gaat sterven binnenkort en zitten te huilen die schreeuwerige pop up "geniet van je nieuwe tv zender Play 7"

Beetje cringey gevalletje van bizarre timing.

Zijn die boerkes vroeger al niet eens op man bijt hond ofzo iets geweest ?
Herinner me toch precies ergens zo een stukske van 2 oude pe'kes op een boerderij en dan met hunne pikzwarte frietketel.

Terug
Bovenaan