Don't Worry Be Happy

Don't Worry Be Happy

Ik daag u uit om met 3000 euro per maand 12 kinderen groot te brengen. Akkoord, kleding, desnoods schoenen, kunnen ze nog van mekaar dragen. Alhoewel schoenen, die zijn bij gasten tot 10 jaar wel 'op' als ze er uit gegroeid zijn. Maar voeding, dat is al ne factor die bij elk kind afzonderlijk is, dokter, pampers, wassen, droogkast, auto waar ze allemaal in kunnen, school rekeningen. Echt, als ge denkt dat ge rijk wordt van kinderen kopen, :nono:. En - ik weet waarover ik spreek - denk niet dat ze met groter worden, minder gaan kosten, integendeel!
Ze hebben meer dan 6.000 euro inkomen in totaal volgens de eerste aflevering. Als ze nog 2 auto's op lening kunnen kopen, ga ik er van uit dat ze ruim genoeg hebben voor de kinderen te bekostigen. Die 3000 is hun kindergeld. Hij werkt fulltime+overuren en zij zit uiteraard levenslang aan den dop.

Ze hebben meer dan 6.000 euro inkomen in totaal volgens de eerste aflevering. Als ze nog 2 auto's op lening kunnen kopen, ga ik er van uit dat ze ruim genoeg hebben voor de kinderen te bekostigen. Die 3000 is hun kindergeld. Hij werkt fulltime+overuren en zij zit uiteraard levenslang aan den dop.
Verdient die vent 3000 euro netto? Hoe komt gij aan 6000?

Verdient die vent 3000 euro netto? Hoe komt gij aan 6000?
Zij heeft ook nog dop zoals ik zei. :p
Hij werkt in de bouw en doet heel wat uren, dus pak dat die ergens tussen de 2000 en 2500 zit (waarschijnlijk zelfs nog meer door al zijn belastingsvoordelen: 11 kinderen en woonbonus). Dan 3000 kindergeld er bij en dan nog haar dop.
Ze zeiden zelf in de eerste aflevering dat ze meer dan 6000 euro hadden per maand in totaal, als ik er over nadenk gaan ze zelfs dichter bij de 7000 zitten dan de 6000. Zelfs zonder overuren te doen, moeten die al 6000 komen.
Ze leven enkel onder de armoedegrens omdat ze daar met een half dorp wonen in 1 huis.

Vond het gisteren al storend dat ze kritiek gaven op die mens zijn hobby-auto die hij aan het opbouwen is, want dat is verloren geld. Maar dan wel 2 nieuwe auto's kopen op afbetaling. Koopt u 2 occasie's en dat lukt evengoed.

Zij heeft ook nog dop zoals ik zei. :p
Heeft ze dat al gezegd? Dat mens is van het ogenblik dat ze vruchtbaar was, kinderen beginnen kopen, die heeft volgens mij nog geen dag gewerkt! Buitenhuis bedoel ik he.
Hij werkt in de bouw en doet heel wat uren, dus pak dat die ergens tussen de 2000 en 2500 zit (waarschijnlijk zelfs nog meer door al zijn belastingsvoordelen: 11 kinderen en woonbonus). Dan 3000 kindergeld er bij en dan nog haar dop.
Ze zeiden zelf in de eerste aflevering dat ze meer dan 6000 euro hadden per maand in totaal, als ik er over nadenk gaan ze zelfs dichter bij de 7000 zitten dan de 6000. Zelfs zonder overuren te doen, moeten die al 6000 komen.
Ja, zo hebt ge altijd gelijk als ge iemand anders zijne portemonnee maakt.
Ze leven enkel onder de armoedegrens omdat ze daar met een half dorp wonen in 1 huis.
Ja maar, nu spreekt ge u tegen. Eerst hebben ze niks tekort, want dicht bij de 7000 euro en nu is het onder de armoedegrens omdat ze met zoveel zijn. Als ze met minder waren hadden ze dat bedrag niet! Is het in uw ogen nu veel of weinig dat ze hebben?
Vond het gisteren al storend dat ze kritiek gaven op die mens zijn hobby-auto die hij aan het opbouwen is, want dat is verloren geld. Maar dan wel 2 nieuwe auto's kopen op afbetaling. Koopt u 2 occasie's en dat lukt evengoed.

Maar allez, tof dat we van gedachten kunnen wisselen, met 7000 euro, zelfs met 10.000, ik zou ni in hun schoenen willen staan, maar ze doen het hun eigen aan natuurlijk! Arme kinderen.

Heeft ze dat al gezegd? Dat mens is van het ogenblik dat ze vruchtbaar was, kinderen beginnen kopen, die heeft volgens mij nog geen dag gewerkt! Buitenhuis bedoel ik he.

Ja, zo hebt ge altijd gelijk als ge iemand anders zijne portemonnee maakt.

Ja maar, nu spreekt ge u tegen. Eerst hebben ze niks tekort, want dicht bij de 7000 euro en nu is het onder de armoedegrens omdat ze met zoveel zijn. Als ze met minder waren hadden ze dat bedrag niet! Is het in uw ogen nu veel of weinig dat ze hebben?

Maar allez, tof dat we van gedachten kunnen wisselen, met 7000 euro, zelfs met 10.000, ik zou ni in hun schoenen willen staan, maar ze doen het hun eigen aan natuurlijk! Arme kinderen.
Hoezo spreek ik mezelf tegen? Officieel zitten ze onder die grens ja, in mijn ogen zitten ze daar niet in, maar bon. Ze hebben eigen koophuis, 2 nieuwe auto's, nog wat hobbyauto's (waar dat em nog hobbytijd vindt is me wel een raadsel :p). Voor mij zijn die dus allesbehalve arm hoor.

Iemand anders zijn rekening maken doe ik ook niet he, als ze ZELF zeggen +6.000 te hebben per maand, waarvan 3.000 al kindergeld is, en hij zegt zelf in de bouw veel uren te doen, is de berekening snel gemaakt. Dat is geen rekening maken, maar uitleg zoeken voor mij. Ik ga er voor het gemak van uit dat zij sowieso een uitkering heeft, dat kan in dit land bijna niet anders met zo'n kroost, ook al werkte ze nog nooit.

Dat laatste ga ik ook niet tegenspreken, ik kan me niet voorstellen dat dat goed is voor die kinderen, zelfs al doen ze hun best om die goed op te brengen. Het is puur egoïsme om dit te doen.

Die hun maandelijks budget ligt veel hoger dan dat van ons terwijl wij alle 2 full time werken en hogere studies gedaan hebben.
12 kinderen nemen is toch uw eigen keuze. België:unsure:

En dan nog doodleuk "ja hier een old timer... maar 't was maar 400 euro ze! En dan nog 100 dit, 300 voor dat"

Ondertussen steekt er één van zijn ontsnapte onkruid zonder te kijken de straat over omdat zijn kunstwerk, waarvan hij smachtte naar de appreciatie van papalief, wegvloog.

Dit is toch het schoolvoorbeeld hoe ons sociaal vangnet soms net foute beslissingen faciliteert.
Breed hebben deze mensen het niet. Maar door dat kindergeld en alle extra’s (want bijna alles is gratis voor die kinderen natuurlijk) kunnen ze toch vrij comfortabel leven. Allez de vader zit daar met air maxen van 140€ aan zijn voeten wat uit te leggen over zijn hobby wagen naast hun twee nieuw gekochte wagens voor hun koophuis.

Vergeet ook niet dat zaken zoals voeding ook fors goedkoper worden als je ze in grote aantallen aankoopt. En heel culinair zullen ze niet koken vermoed ik. Nee nee financieel zit dat daar niet zo verkeerd.

Maar het is in feite schandalig dat dit mogelijk gemaakt wordt door ons systeem. Iedere ouder zal dit kunnen beamen, 3 kinderen zijn al heel veel energie en moeite. 11 kinderen kan je gewoon niet degelijk opvoeden, dat is onmogelijk. Steek daar nog 15 honden bij en 20 andere dieren en je hebt gewoon een huis vol met losgeslagen projectielen, vogels voor de kat.

En dan nog doodleuk "ja hier een old timer... maar 't was maar 400 euro ze! En dan nog 100 dit, 300 voor dat"

Ondertussen steekt er één van zijn ontsnapte onkruid zonder te kijken de straat over omdat zijn kunstwerk, waarvan hij smachtte naar de appreciatie van papalief, wegvloog.
Dat vind ik er wel over! De kinderen kunnen er niet aan doen he. En (het zou er nog aan moeten mankeren) hij had die kleine wel hééééél snel bij zijn nekvel. Maar die kinderen 'onkruid' noemen, dat doet zeer bij mij.

Dat vind ik er wel over! De kinderen kunnen er niet aan doen he. En (het zou er nog aan moeten mankeren) hij had die kleine wel hééééél snel bij zijn nekvel. Maar die kinderen 'onkruid' noemen, dat doet zeer bij mij.
Hoeveel kindjes heb jij? Afgaande van vorige posts wss ook meer dan 3 alleszins? :P

Hoeveel kindjes heb jij? Afgaande van vorige posts wss ook meer dan 3 alleszins? :p
Hoeveel kinderen ik heb, speelt geen rol, maar als ik u er een plezier mee kan doen: Ik heb er twee en daar komen er geen meer bij. Maar iemand anders' kinderen (ook al zijn het er 12) 'onkruid' noemen, zegt heel veel over u.

Hoeveel kinderen ik heb, speelt geen rol, maar als ik u er een plezier mee kan doen: Ik heb er twee en daar komen er geen meer bij. Maar iemand anders' kinderen (ook al zijn het er 12) 'onkruid' noemen, zegt heel veel over u.
Rustig, 't is maar hoe ge het interpreteert. Is gewoon bedoeld dat er overbodig veel zijn, imo

Rustig, 't is maar hoe ge het interpreteert. Is gewoon bedoeld dat er overbodig veel zijn, imo
Ik hoop dat gij ook geen kind of kinderen hebt want in mijn ogen zijn die ook overbodig veel ....
man toch sommigen zouden toch beter eerst eens nadenken voor ze iets typen . `

En ja ik kom ook uit een kroostrijk gezin .
Wij waren met 7 kinderen en hebben geen sociale achterstand noch zijn wij dingen “te kort “ gekomen verkeren allemaal in goede gezondheid hebben allemaal een carrière uitgebouwd er is niemand van ons die aan den dop staat marginaal te wezen .....`en wij moesten ook leven van het”kindergeld “ en wat de vader verdiende want de moeder bleef thuis om voor haar kroost te zorgen ...(wij hebben zelfs geen uur in de kinderopvang of bij een onthaal moeder gezeten ) en nee rijk wordt ge er niet van van kinderen ....

Ik hoop dat gij ook geen kind of kinderen hebt want in mijn ogen zijn die ook overbodig veel ....
man toch sommigen zouden toch beter eerst eens nadenken voor ze iets typen . `
Ja dus? Ge moogt gij da toch vinden net als ik 12 onverantwoord veel vind? Gij doet precies of mijn mening is algemeen aanvaard.

Anyway on topic.. volgende week Floris terug.
"Ik zie je penis niet, dus zal dat niet schilderen, ik doe dat ook niet graag. Heb ook nog nooit een penis geschilderd" :unsure:

Arm kunt ge die met 12 kinderen moeilijk noemen hé.
Die hebben toch alles?
Zo een auto kan ik niet betalen hoor. Voor 13 honden eten betalen dat zie ik ook niet direct zitten. Laat staan die aankopen (tenzij ze allemaal van het asiel komen ofzo). Dan hebben ze ook nog paarden...

Dat groot gezin, zaten die niet eerst in schuldbemiddeling en was diene vent niet zijn werk kwijt geraakt, en raakten ze daardoor in de problemen?

Ik weet wat " arm" zijn is. Ik kom uit vechtscheiding, mijn vrouw haar ex was er met de spaarcenten vandoor, en toen we elkaar leerden kennen, hadden we beiden niets. Wij leefden effectief in een krot, met meubels die we van vrienden kregen, en boterhammen met choco. Geloof me, eer je uit die put raakt...Dan mag je nog een job hebben.

Het is pas sinds 2005 dat we een beetje uit die put zijn beginnen krabbelen. En het is pas sinds 2010 dat we kunnen zeggen, nu kunnen we goed leven., als in we moeten niet cijferen op het einde van de maand.

Nu leven we goed, zonder in excessen te vallen. We hebben een huis, ik rij rond in een Mercedes van 2003, mijn vrouw heeft een bedrijfswagen.

Terug on-topic: Wat hebben dat homo-koppel en die man met zijn grijze baard ( die nu in het huwelijk is getreden ) met het programma te maken? Die lijken me toch niet arm?

Edit : @Knarf: Eten voor die kuitenbijters die ze hebben rondlopen, is echt niet zo duur. Wij hebben 2 honden gehad, Newfoundlander en Berner Sennen, 35 euro per maand aan voer. Hou er wel rekening mee dat deze honden tussen de 350 en 500gr per dag eten.

Laatst bewerkt:
Arm kunt ge die met 12 kinderen moeilijk noemen hé.
Die hebben toch alles?
Zo een auto kan ik niet betalen hoor. Voor 13 honden eten betalen dat zie ik ook niet direct zitten. Laat staan die aankopen (tenzij ze allemaal van het asiel komen ofzo). Dan hebben ze ook nog paarden...

16 honden. Hij was er 3 vergeten.

Waar zitten al die beesten!!!????

Terug on-topic: Wat hebben dat homo-koppel en die man met zijn grijze baard ( die nu in het huwelijk is getreden ) met het programma te maken? Die lijken me toch niet arm?
Die homo's snap ik ook niet goed. Dat koppel dat net getrouwd is komt mee uit het vorige seizoen, toen ze daar nog allemaal samen in een stacaravan woonden. Ze hebben het nu een pak beter, maar da's ook wel omdat ze ervoor willen gaan heb ik de indruk. Maar als je ze pas in het 2e seizoen ziet snap ik dat je er niet volledig in meebent :) Ik vind het niet de meest boeiende die aanwezig zijn in het programma, maar die mensen zijn wel een heel mooi parcours aan het afleggen.

Homokoppel hadden op 700 euro na, alles uitgegeven aan hunnen trouw, want heel de dorpsgemeenschap uitgenodigd. Maar dat is ni arm zijn, dat is uw geld aan de verkeerde dingen uitgeven. Ik vind ook dat die niet in het rijtje passen.

Wat dat bruidspaar betreft: in reeks van vorig jaar was te zien dat die met 6 kinderen (kunnen er ook 5 zijn geweest) in een caravan woonden op een camping. Die caravan hadden ze voor 1 euro gekocht. Dat is in deze uitzending nog eens gezegd geworden. Ge kunt denken hoe dat daar vorig jaar aan toe ging: kinderen huiswerk maken, slapen, wassen, .... 7 of 8 personen in een caravan. Niet het allerkleinste modelletje, maar woon maar eens met zoveel volk op enkele m²! Toen zijn ze een taverne begonnen en nu geloof ik dat ze in de woning die daarbij hoort, wonen.
Waarom al dat geld aan een mooi trouwkleed, koets, ..... moet uitgegeven worden, daar zijn ze dan alweer bezig he met dat beetje dat ze hebben over de balk te gooien.
In de reeks vorig jaar is ook aan bod gekomen dat hij vroeger een superluxe leven had en veel zaken in het buitenland deed.

Nu, ik moet eerlijk zeggen, ik volg het programma niet echt, maar mijn vrouw is zot van zo een soort programma's. Ik vind inderdaad dat mensen die al hun geld uitgeven aan 1 iets, en daardoor in de problemen terecht komen, niet echt in het rijtje thuis horen. Die architect die er zelf voor kiest om op die manier te leven, met zijn paarden, daar heb ik veel meer respect voor.

Terug
Bovenaan