Don't Worry Be Happy

Don't Worry Be Happy

Hoe meer ik kijk, hoe meer ik denk dat ik zelf onder de armoedegrens leef hahaha

Wa die davidsons en die met hun kinderen allemaal hebben en afbetalen, da krijg ik nie betaald zenne :D

Maar allé wij kunnen wel eten wat we willen elke dag natuurlijk :p

Hoe meer ik kijk, hoe meer ik denk dat ik zelf onder de armoedegrens leef hahaha

Wa die davidsons en die met hun kinderen allemaal hebben en afbetalen, da krijg ik nie betaald zenne :D

Maar allé wij kunnen wel eten wat we willen elke dag natuurlijk :p
't Is da.
Ik zie daar naaktkatten en naakthonden rondlopen. Kost een pak geld. Die kerstversiering allemaal... Die papegaaien kosten blijkbaar ook +€1000 het stuk?

Als ik ne moto moet gaan halen, ne Jaccuzzi, papegaaien, zo een dikke jeep, .... Dan ben ik ook arm daarna...

Zeg dat wel, kindergeld moet beperkt worden.
Ze stellen dan ook de vraag; waarom zoveel kinderen? Of ze hield zich van den domme of ze weet het echt niet. Ik blijf bij mijn 1ste gedachte, geen zin om te werken.

Dat zou vooral de kinderen treffen. Punt is dat je ouders niet kunt tegen houden kinderen te maken. Helaas zijn het ook net mensen in dat 'milieu' die (te) veel kinderen krijgen.

Het huishouden van Kelly & co, dat moet niet te doen zijn. Zoveel kinderen en dieren.

Ze mogen de gezinsbijslag hebben, zo een gezin en dierentuin runnen, mij maak je niet wijs dat je daar blij van wordt.

Dat zou vooral de kinderen treffen. Punt is dat je ouders niet kunt tegen houden kinderen te maken. Helaas zijn het ook net mensen in dat 'milieu' die (te) veel kinderen krijgen.

Het huishouden van Kelly & co, dat moet niet te doen zijn. Zoveel kinderen en dieren.

Ze mogen de gezinsbijslag hebben, zo een gezin en dierentuin runnen, mij maak je niet wijs dat je daar blij van wordt.

Hun kindergeld afnemen nu gaat en wil ik ook niet. Ze hebben er recht op.

Maar verander de wet en bv vanaf 1 maart 2022 brute pech, geen kindergeld meer wie bv een 4de kleine wilt.

't Is da.
Ik zie daar naaktkatten en naakthonden rondlopen. Kost een pak geld. Die kerstversiering allemaal... Die papegaaien kosten blijkbaar ook +€1000 het stuk?

Als ik ne moto moet gaan halen, ne Jaccuzzi, papegaaien, zo een dikke jeep, .... Dan ben ik ook arm daarna...

Die zaken die ze allemaal hebben, daar weten we het fijne niet van dus het zou gerust kunnen dat ze die relatief goedkoop hebben verkregen enz.

Ik stoor me vooral een het feit dat als ge zoveel kinderen hebt, ge uw kinderen niet de nodige aandacht en begeleiding kunt geven die een kind eigenlijk nodig heeft. Ik heb het dan niet over liefde, want ik geloof heus wel dat ze hun kinderen stuk voor stuk graag zien. Maar het wordt in onze maatschappij alsmaar moeilijker om uw plek te vinden, te kunnen studeren wat ge wilt, werk te vinden, begeleid te worden bij problemen, al en startkapitaal te hebben als ge op eigen benen wilt gaan staan als jongvolwassene, ... Voor een "gewoon" gezin is het al moeilijk om dat alles te kunnen garanderen voor hun kinderen, en als ge dan besluit om meer dan tien kinderen op de wereld te zetten dan wordt dat toch alleen maar moeilijker.

Die zaken die ze allemaal hebben, daar weten we het fijne niet van dus het zou gerust kunnen dat ze die relatief goedkoop hebben verkregen enz.

Ik stoor me vooral een het feit dat als ge zoveel kinderen hebt, ge uw kinderen niet de nodige aandacht en begeleiding kunt geven die een kind eigenlijk nodig heeft. Ik heb het dan niet over liefde, want ik geloof heus wel dat ze hun kinderen stuk voor stuk graag zien. Maar het wordt in onze maatschappij alsmaar moeilijker om uw plek te vinden, te kunnen studeren wat ge wilt, werk te vinden, begeleid te worden bij problemen, al en startkapitaal te hebben als ge op eigen benen wilt gaan staan als jongvolwassene, ... Voor een "gewoon" gezin is het al moeilijk om dat alles te kunnen garanderen voor hun kinderen, en als ge dan besluit om meer dan tien kinderen op de wereld te zetten dan wordt dat toch alleen maar moeilijker.
Heel onnozel.
Maar toen ik die gisteren frieten zag eten dacht ik : "Zouden die ooit 'normaal' eten? Ge kunt toch niet voor 12 man een bord patatten+vlees+groenten koken in een normale keuken?".

Heel onnozel.
Maar toen ik die gisteren frieten zag eten dacht ik : "Zouden die ooit 'normaal' eten? Ge kunt toch niet voor 12 man een bord patatten+vlees+groenten koken in een normale keuken?".
Nee, maar heel de tijd afhaal en kant- en klaar is toch ook niet haalbaar met zo'n budget.
Neem nu dit geval. Als je de hoeveelheden door drie deelt zal dat al bij al een relatief correcte schatting van het verbruik zijn:
Zeven broden, tien kilogram aardappelen en acht blikken groenten. Dat is wat Serge elke dag moet aanvoeren uit de winkel.
(...)
De wasmachine in Marcinelle draait nu al acht wasbeurten per dag en op de wc worden dagelijks zes rollen gebruikt.

Ik sluit me bij de meesten hier aan. Hoe kunnen die dat allemaal betalen. Nu lijkt het me wel niet dat die kunnen sparen. Dat is iets waar ik zelf veel mee bezig ben. Daar moet maar een tegenslag gebeuren en ge zit in de miserie.

Ik sluit me bij de meesten hier aan. Hoe kunnen die dat allemaal betalen. Nu lijkt het me wel niet dat die kunnen sparen. Dat is iets waar ik zelf veel mee bezig ben. Daar moet maar een tegenslag gebeuren en ge zit in de miserie.
alles op afbetaling éh. Ge graaft ne put voor u om de put achter u te dempen

Die 2 oude broers zijn wel wat triestig al lijken ze het zelf wel oke te vinden.

Dat mega gezin is inderdaad echt onbeschrijfbaar. En die pa met zijn ACAB op zijn onderarm, lol :D

Vraag mij wel af waarom wij 95 euro krijgen voor 1 kind en zij 3000 euro voor 11 kinderen...
Ze zitten deels in oude systemen waar het bedrag hoger werd per extra kind waarschijnlijk.
Bovendien werd/wordt dat meer per jaar.
Er is ook nog een toeslag als het inkomen onder bepaalde limieten zit, bij 'gehandicapte' kinderen (mogelijk hebben ze hier ook recht op) en als zij langdurig ziek is ofzo komt er ook nog wat bij. 🤷

Die met hun 11 kinderen kwamen toch ook voor in het programma van Siska Schoeters, niet?
(is hier misschien al gezegd geweest maar heb niet heel het topic gelezen).

En heeft men in het eerste seizoen iets gezegd waarom Meneer Davidson aan de dop zit?

Nog een schoon madam die Justine.
Rekening houdend x tal kinderen gehad en de leeftijd mag ze er zijn.

Bij de boerkes haha, die muizen aan dat raam die er aan de gordijnen zaten te bengelen. Die kat moet er iedere dag over uren draaien. Ik zou zot komen.
Ik heb geen schrik van muizen maar ik haat het als ik die zie of hoor.

Die homo's tja: als je alleen maar thuis zit en niks anders wil doen, tis hun leven natuurlijk. Toen die vertelde van aan de zee en dat ze terug naar huis reden en dan zaagden over de prijs. Ieder zijn ding maar zo leven is alvast niks voor mij.
Ik ga graag eens goed gaan eten en op reis.
Kerel heeft dan wel 30€ uit aan een beeldje waar je niks aan hebt.
Dat vd overleden hond kan ik goed geloven dat het hem wat deed, 21j is lang ook. Ik heb de mijne 7j nu, mag er nie aan denken.

Die mee haar 11 of 12 klein patatten: ik zou stekezot komen.

Ik heb wel een beetje den Floris gemist haha. Volgende week haha, ligt goe bij de vrouwen zegt em, kvrees als ze bij hem mee thuis komen dat snel gedaan zal zijn.

Terug
Bovenaan