VTM Docu: Van Rossem.

Een hoop roddels die als flodders in de lucht worden geschoten. Dat hij aan zijn stiefdochter zat alsof het niks was, is nog het meest choquerende. Ik kan me voorstellen dat je zoiets nooit meer uit je geest krijgt.
 
Mja, net de laatste aflevering gezien.
Ik vond het toch wèl een mooi gemaakt reeks over het leven van "Van Rossem".

Net zoals hij zelf heel erg spraakmakend was, zijn de figuren/getuigenissen in de reeks ook heel erg spraakmakend en dat geeft gewoon leuke tv.

Het geeft ook een mooie inkijk hoe zijn zonen zijn omgegaan met hem en hun reactie op die getuigenissen.
Ook wel leuk dat op het einde iedereen iets in het boek kon schrijven.
9/10 voor de makers!
 
Ik vond het een incoherente, lelijk vorm gegeven, sensatiebeluste en onrespectvolle kutreeks.

Zelden zo een draak van een docu gezien of zo een interessant persoon.

Nog even en ze hadden de hologram van zijn broer hem laten beschuldigen van moord.
net zoals hij zelf ook was.
ruw, anarchistisch, sensatiebelust en onrespectvol.
Pure Rock'n roll, vrouwen, drank en sigaretten.

Dat hij zijn broer zelf onder de camion zou geduwd hebben zoals Jan Bucquoy zei, zonder verdere uitleg, nee dat geloof ik ni. Het komt dan ook uit de mond van Jan Bucquoy:oi22:

Dat hij aan zijn stiefdochter heeft gezeten wil ik dan wel geloven op een zatte avond... misschien zelf nog dat hij er met een mes heeft achtergelopen. Maar de exacte versies/context van wat er gebeurd is zullen we nooit weten.
 
.
9/10 voor de makers!

Boris, niet goed want, want die vervelende dode broer van Jeroom is niet om te lachen.
De Jaren Stillekes te veel linkse multicul propaganda.
Maar Ilse Beyers, en de heel zwakke monteur van deze docu krijgt een 9 op 10 voor een zeer slecht vormgegeven met veel dubieuze getuigenissen gevulde “docu” reeks. Omdat Jean Pierre ook zo was.:rofl:

Mag allemaal hé. Maar toch een speciale kijk op wat er op tv komt.
 
Boris, niet goed want, want die vervelende dode broer van Jeroom is niet om te lachen.
De Jaren Stillekes te veel linkse multicul propaganda.
Maar Ilse Beyers, en de heel zwakke monteur van deze docu krijgt een 9 op 10 voor een zeer slecht vormgegeven met veel dubieuze getuigenissen gevulde “docu” reeks. Omdat Jean Pierre ook zo was.:rofl:

Mag allemaal hé. Maar toch een speciale kijk op wat er op tv komt.

Het valt inderdaad op dat wat jij goed vind ik niet en omgekeerd, daar sta ik ook van versteld hoor :)

Maar goed of slecht, ge hebt toch weer gekeken eh ;)
een beetje zoals de eerste big brother reeks, die vond ook iedereen slecht/marginaal maar de maandag aan het koffiemachine had iedereen het wel gezien.
 
Hetgeen er vooral mankeert is de verklaring van JPVR 's gedrag. De oorzaak is meer dan waarschijnlijk (ik geef geen diagnose) een persoonlijkheidsstoornis. Dat maakt dat het voor zijn naasten soms onleefbaar was om met hem te leven. De oorzaak zal meer dan waarschijnlijk een jeugdtrauma zijn. De clues in het programma liggen voor het rapen: JPVR was niet gelukkig, hij voelde zich schuldig over zijn broertje, hij verlangde diep van binnen naar acceptatie van zijn vader en die is er uiteindelijk veel te laat gekomen, hij maakte verkeerde partnerkeuzes en kon zich moeilijk binden aan zijn partners... Someone please connect the dots! Ik vind dat de makers een kans laten liggen om het publiek op een diepgaande manier te informeren over wat hier echt aan de hand is.
 
Als ik de oude familiefotos bekeek, denk ik ook dat we het daar moeten zoeken.
Maar elk huisje heeft zen kruisje...

Dat zijn konijn en lievelingsdier werd geslacht op/voor zijn communie, (dat werd ontkracht omdat het niet op de menukaart stond), wilt nog niet zeggen dat het effectief niet werd geslacht. Dat zijn jeugdtraumas.
 
en de heel zwakke monteur van deze docu krijgt een 9 op 10 voor een zeer slecht vormgegeven met veel dubieuze getuigenissen gevulde “docu” reeks.
Met wel vakmanschap achter de montage knoppen.

Mooi te lezen dat je een strakke regie/montage weet te appreciëren.
Idem hier: wanneer ik het gevoel heb dat er echt vakmanschap aan te pas is gekomen in de beeldregie, dan kan ik daar echt wel van genieten.

De jaren x voor tieners is een mooi voorbeeld: dat zit echt wel strak in elkaar.
 
Terug
Bovenaan