Doctor Strange in the Multiverse of Madness

Film Disney+ Doctor Strange in the Multiverse of Madness

Volgens mij gaan ze Chris Evans terug brengen als Human Torch.
Zou idd wel kunnen, er waren immers geruchten dat Chris Evans terug zou komen, maar er werd heel erg mysterieus over gedaan.
Maar Captain America is wel een afgesloten hoofdstuk, dus geen terugkeer als variant of zo.
Mss als Hydra stomper (maar lijkt mij eerder een verhaallijn voor What If S2), dus wsl eerder human torch.
Maar wie zou dan als Reed Richards terugkeren? toch nog Krazinski (de fan favorite? )
 
Zou idd wel kunnen, er waren immers geruchten dat Chris Evans terug zou komen, maar er werd heel erg mysterieus over gedaan.
Maar Captain America is wel een afgesloten hoofdstuk, dus geen terugkeer als variant of zo.
Mss als Hydra stomper (maar lijkt mij eerder een verhaallijn voor What If S2), dus wsl eerder human torch.
Maar wie zou dan als Reed Richards terugkeren? toch nog Krazinski (de fan favorite? )
Ik was er eigenlijk maar mee aan het lachen :unsure:.
Het zal dan toch maar een one off cameo zijn lijkt me.
 
Het zou wel een acteur moeten zijn die druk kan doen, Kevin Hart maar dan goed en op rilatine.

Anya Taylor Jou als Sue Storm (of Emily Blunt) zie ik wel zitten. The Thing geen idee maar wel ne grote brede kerel (genre The Rock ook al vind ik dat geen goeie acteur)
 
Vrijdag gaan kijken, had alle trailers vermeden dus was wel efkes jaw dropping moment bij die illuminatie.
Verder vond ik het een goeie film, had het niet zo duister verwacht.
Content dat ik wandavision en whatif had gezien, wat bij velen volgens mij niet zo was
 
ik ben hem gisteren gaan zien. mikt puur op spektaculaire scenes, zit weinig verhaal aan imo.
ik had ook het gevoel dat je bij deze film meer MCU moest gezien hebben om te volgen (ik heb, denk ik, alles wel gezien, dus dat was het probleem niet), maar er zat ook veel in dat gewoon een hoog "mooie reveal, geen verder nut" gehalte had, bvb die Illuminati. tof om eens een alternate universe-achtige Avengers zien, maar om ze dan op te voeren om ze gewoon te laten sterven... meh (bij de Captains was de inspiratie ook gewoon op, precies.)

ik vond het niet eens slecht dat Wanda de Bad Woman was, maar 't is ook zo on/off-character evolutie, tbh. braaf, vergeefbaar huisvrouwtje uit Wandavision, ineens unbeatable evil villain Scarlet Witch, en ineens brave gebroken Wanda op 't einde, door iets wat ge als alleswetende superwitch die het Multiverse uitgekiend heeft, toch zou moeten kunnen inschatten, denk ik dan.

De alternate universes waren wel mooi gevisualiseerd (maar er werd nogal weinig mee gedaan: waarom was die ene wereld zo kleurrijk, maar liep iedereen daar rond in grijstinten, bvb?)

best entertainend en spectaculair dus, maar eigenlijk een mager beestje.


(btw: The Thing zal sowieso CGI zijn, en één of andere te-lanceren-b-ster als stem)
 
(bij de Captains was de inspiratie ook gewoon op, precies.)
captain marvel is hier maria rambeau de moeder van monica en was te zien in de film captain marvel en captain carter is peggy carter van what if.
Had ik eerst niet door 😅
 
captain marvel is hier maria rambeau de moeder van monica en was te zien in de film captain marvel en captain carter is peggy carter van what if.
Had ik eerst niet door 😅
ik bedoelde dan eerder hun dood. vrij run-of-the-mill vergeleken met de andere 3.
ik geloof ook geen halve seconde dat Captain Marvel doodgaat door een standbeeld dat op haar valt.
 
Enige die mij achteraf wat stoort is:
spiderman multiverse 3 verschillende personen
dr strange multiverse iedereen dezelfde.
 
Spidermans in NWH: Toby McGuire, Andrew Garfield, Tom Holland
Drs Strange in MVoM: allemaal Benedict Cumberbatch (maar ik dacht dat er maar 2 waren)
jep dat bedoel ik idd, maar
in dr strange had je er ook 3: normale, ponytail en evil guy
 
What to think, what to think...

Om te beginnen met iets positiefs: alle acteurs brengen echt wel hun A-game. Olsen is geweldig als Scarlet Witch en Cumberbatch speelt Strange als geen ander. Ook het nieuwe personage, America Chavez gespeeld door Xochitl Gomez past er perfect tussen. Iets dat toch niet altijd vanzelfsprekend is als het gaat om nieuwe personages te droppen in de films.

Ook visueel staat de film sterk in zijn schoenen. En ook dat licht horror sausje dat erover gegoten is doet deze film toch opvallen tegenover de standaard Marvel formule. Die scene in de tunnel kan zo uit een of andere horrorfilm geknipt zijn. Ook de manier waarop Scarlet Witch enkele personages om het leven brengt doet je toch denken van "damn, dat ze daarmee wegkomen".

En de cameo's, boy oh boy. Ik heb niets van trailers of leaks gezien, en als je dan opeens die 90's intro van X-Men hoort, om kippenvel van te krijgen. Van de casting voor Mr. Fantastic loop ik niet echt warm, de manier waarop hij zijn dialoog sprak zat niet helemaal goed in mijn ogen. Al kan dat natuurlijk ook weer gewoon aan het feit liggen dat het "1 van de zovele Reed Richard's" is.

Maar jammer genoeg zijn er ook enkele mindere punten.

Eerst en vooral, dit had nooit een Dr. Strange film mogen zijn. Deze film had oftewel puur moeten focussen op het verhaal van Scarlet Witch en Strange eruit moeten houden of vice versa. Deze film had perfect een Scarlet Witch film kunnen zijn waar Wanda jacht maakt op Chavez doorheen het multiversum. Op die manier had het een perfecte springplank kunnen zijn om de X-Men te introduceren in deze film. Want Strange is toch eerder een achtergrond personage in zijn eigen film.

Maar wat mij vooral stoort is hoe ze Scarlet Witch hebben behandeld. Dit is niet de manier waarop we het personage in WandaVision hebben achtergelaten. Op het einde van de serie leert ze dat ze andere pijn doet door haar eigenlijk geluk te willen zoeken. Iets dat ze nadien, inclusief haar kinderen, opgeeft om toch het juiste te doen. Op het einde zien we haar inderdaad met de Darkhold bezig om in de laatste 2 seconden haar kinderen om hulp te horen roepen. Dat zorgt meteen voor een soort mysterie. Bestaan haar kinderen dan toch? Zitten ze ergens gevangen? Waarom roepen ze om hulp? etc.

Dr. Strange 2 is 10 minuten bezig en BOEM, ze is volledig slecht geworden tot de laatste 10 minuten van de film. Ook haar zoektocht naar haar kinderen doorheen het multiversum doet haar eerder als een kidnapper overkomen dan een wanhopige moeder. Want ze zoekt niet haar kinderen maar gewoon een versie. Maakt niet uit uit welk universum ze komen en of ze daar al dan niet een moeder hebben. En dat is niet waar ze haar hebben achtergelaten.

Als je haar toch als slechterik wilt, geef haar dan haar eigen film. Waar ze wanhopig op zoek is naar haar kinderen terwijl de invloed van de Darkhold steeds meer en meer zijn tol begint te eisen en haar steeds meer een een full blown kwaadaardig personage laat veranderen. Laat haar op het einde van haar film America Chavez in haar macht hebben en universum per universum afgaan en ze allemaal tot as herleiden. En daar eindig je die film en je hebt meteen je beginpunt voor Dr. Strange in the Multiverse of Madness waar Strange haar probeert te stoppen maar vanuit het multiversum hulp nodig heeft: queue de X-Men.

Zoiets had ik veel liever gezien dan wat we nu kregen. Want Wanda die van slecht naar goed gaat hebben we net gehad in WandaVision.

En er zijn nog wel wat dingen die ik van de film vind, maar mijn zin om te typen is op. :unsure:

Ik denk dat dit het eigenlijk perfect opsomt, samen met @Lint zijn opmerkingen. Het is allemaal heel cool in beeld gebracht, en de film raast voort als een trein waardoor je niet te veel kan stilstaan bij wat er nu eigenlijk aan het gebeuren is. Maar de film wordt tegelijk ook echt wel gedragen door Olsen haar acteerprestaties, want ze maakt er een verhaallijn die eigenlijk rammelt langs alle kanten toch geloofwaardig mee.

Het was inderdaad een typische Marvel-film waar ze te veel in één film hebben proberen proppen. En Dr. Strange, én Wanda, én multiverse, én introductie Chavez én introductie Illuminati (met zowel Inhumans, X-Men als F4) ... Eigenlijk genoeg materiaal om 3-4 films mee te vullen.

Ik hoop in elk geval dat dit niet echt het einde is van Scarlet Witch. Ik zie niet in hoe ze nog kan terugkomen na dit, want het is echt wel geschreven als een afsluiter van haar personage ... maar dit is dan toch het meest anticlimactische en meest oneerbiedige en vooral onbevredigende einde van een van de meest interessante personages en verhaallijnen uit heel de MCU. Het strookt inderdaad ook gewoon niet wat we gezien hebben in Wandavision. Neen, ik hoop toch nog op een nieuwe redemption arc voor haar.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Wat mij eigenlijk ook stoorde: de manier waarop ze Wanda haar krachten tonen. Na zoveel films, na Wandavision, is ze eindelijk de Scarlet Witch. Het machtigste wezen van het universum, in staat om de realiteit zelf te herschrijven. Iets wat ze ook herhaaldelijk over haar zeiden deze film. Alleen, wat zien we haar doen? Een hele film rode laserstralen afschieten. En dan 1 keertje een mindcontrol en een keertje door reflecties teleporten. Voor de rest was het puur de krachten van de Darkhold die we aan het werk zagen.
 
Los van wat narratieve inconsistenties vond ik het wel een vermakelijke film, al liet die weinig adempauze toe. De Raimi-stempel op de film was wel heerlijk om te zien en dat Bruce "Ash" Campbell een minirolletje speelt vond ik ook wel fijn.
 
Terug
Bovenaan