Doctor Strange in the Multiverse of Madness

Film Disney+ Doctor Strange in the Multiverse of Madness

coltie

Event Crew
Crowdfunder FE
Doctor-Strange-in-the-Multiverse-of-Madness-2022.jpg


Genre: Actie, Avontuur, Sciencefiction
Director: Sam Raimi
Cast: Benedict Cumberbatch, Elizabeth Olsen, Rachel McAdams
Release: 06/05/2022
Synopsis:
Dr. Stephen Strange casts a forbidden spell that opens the door to the multiverse, including an alternate version of himself, whose threat to humanity is too great for the combined forces of Strange, Wong, and Wanda Maximoff.

Trailer:
 
Laatst bewerkt:
Forumkonijn heeft Doctor Strange in the Multiverse of Madness bijgewerkt met een nieuwe update:

BeyondGaming-review

Lees hier onze review, zonder spoilers:


Lees meer over deze update...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kga normaal gezien morgennamiddag gaan kijken. Is een donderdag zoals vele andere, iedereen is aan't werk of zit op school, maar ben toevallig morgen vrij. Zou dus rustig moeten zijn in de zaal :)
 
De hollengers hebben feestdag morgen dus kinepolis antwerpen zal even overstroomd worden door dat schorriemorrie :unsure: unsure

Zaterdag in een stampvolle zaal , da gaat wat worden hier. Trailer is veelbelovend.
 
Vanmiddag gezien, vond 'm goed :)
wel een minpuntje:
De Illuminati.
ffs, dan heb je Captain Carter, Professor X, Reed Richards van de FF, Black Bolt en worden ze een voor afgemaakt alsof het niets is.
Zeker Black Bolt :ROFLMAO: De zaal barste spontaan in lachen uit
 
Ja, dat was een vermakelijke film. Met de achtergrond van WandaVision en What If zitten er wel goeie verwijzingen in.
Benieuwd naar de 3e film (of aanverwant?) met Charlize Theron 😁
 
Ah just, er is hier een thread van. Gisteren gepost in de andere thread:
Dr Strange 2: Ik huppel constant op 2 benen over deze film.
A: De film is waarschijnlijk de meest interessantste film van het hele MCU ... en dat is 100% Raimi zijn verdienste.​
B: Deze film werkt ook voor geen meter ... dat is 50/50 de schuld van Raimi & Marvel.​
=> Ik hou enorm van Raimi. Ik hou best wel wat van Marvel. Maar ik ben geen grote fan van het huwelijk tussen die 2.

De film is meer bezorgd met coole shit en camera trukjes (die legit awesome zijn) maar vergeet eigenlijk een goede, logische, well paced en emotionally balanced movie te maken.
De film is echt een sneltrein, en geeft geen moment om na te denken. En gelukkig eigenlijk, want anders zou uw gedacht zijn "wait, what? why? neeneeneenee dit is niet logisch". Maar mind off = "oof pretty, ooh cool, haha Raimi!".

Het is dus Raimi, het is very VERY Raimi. Het is het meest origineel en horror (fun horror, denk Evil Dead 2 & Drag Me To Hell, ) dat ge een PG13 MCU superhero movie kunt maken
Maar in the end: I couldn't care 2 shits about anything that happened to anyone in that movie.
 
Die rush vond ik net goed. Van de ene scène in de andere vallen, alsof ge zelf door een multiverse aan't vliegen zijt.
Dat in combinatie met alle achtergrond van de series op Disney+ maakt het wel heel cool vind ik.
 
Die rush vond ik net goed. Van de ene scène in de andere vallen, alsof ge zelf door een multiverse aan't vliegen zijt.
Dat in combinatie met alle achtergrond van de series op Disney+ maakt het wel heel cool vind ik.
Idd. En dat ze in bepaalde scenes toch vrij ver gaan voor een Marvel film.:)
 
Ook geweest, ik drop de letterboxd link zodra de review klaar is. Ik vond het wel cool, Raimi slaagt er echt in het multiversum te gebruiken als een soort spookkot waar elk universum een kamer op zich is. Naarmate de plot vordert zie je ook Raimi meer en meer qua stijl zijn ding doen en dat maakt het nog beter.

Ik had schrik dat het multiversum hier zoals in No Way Home geforceerd ging worden in de plot om dan te gaan drijven op nostalgie (zeker na Stewart in de trailer) maar dat gebeurde niet. Het was zelfs cool dat Elfman de animated series theme zowat in de soundtrack stak.

En
John Krasinsni als Reed Richards
Is gewoon topcasting, laat hem maar ineens regisseren ook.
 
What to think, what to think...

Om te beginnen met iets positiefs: alle acteurs brengen echt wel hun A-game. Olsen is geweldig als Scarlet Witch en Cumberbatch speelt Strange als geen ander. Ook het nieuwe personage, America Chavez gespeeld door Xochitl Gomez past er perfect tussen. Iets dat toch niet altijd vanzelfsprekend is als het gaat om nieuwe personages te droppen in de films.

Ook visueel staat de film sterk in zijn schoenen. En ook dat licht horror sausje dat erover gegoten is doet deze film toch opvallen tegenover de standaard Marvel formule. Die scene in de tunnel kan zo uit een of andere horrorfilm geknipt zijn. Ook de manier waarop Scarlet Witch enkele personages om het leven brengt doet je toch denken van "damn, dat ze daarmee wegkomen".

En de cameo's, boy oh boy. Ik heb niets van trailers of leaks gezien, en als je dan opeens die 90's intro van X-Men hoort, om kippenvel van te krijgen. Van de casting voor Mr. Fantastic loop ik niet echt warm, de manier waarop hij zijn dialoog sprak zat niet helemaal goed in mijn ogen. Al kan dat natuurlijk ook weer gewoon aan het feit liggen dat het "1 van de zovele Reed Richard's" is.

Maar jammer genoeg zijn er ook enkele mindere punten.

Eerst en vooral, dit had nooit een Dr. Strange film mogen zijn. Deze film had oftewel puur moeten focussen op het verhaal van Scarlet Witch en Strange eruit moeten houden of vice versa. Deze film had perfect een Scarlet Witch film kunnen zijn waar Wanda jacht maakt op Chavez doorheen het multiversum. Op die manier had het een perfecte springplank kunnen zijn om de X-Men te introduceren in deze film. Want Strange is toch eerder een achtergrond personage in zijn eigen film.

Maar wat mij vooral stoort is hoe ze Scarlet Witch hebben behandeld. Dit is niet de manier waarop we het personage in WandaVision hebben achtergelaten. Op het einde van de serie leert ze dat ze andere pijn doet door haar eigenlijk geluk te willen zoeken. Iets dat ze nadien, inclusief haar kinderen, opgeeft om toch het juiste te doen. Op het einde zien we haar inderdaad met de Darkhold bezig om in de laatste 2 seconden haar kinderen om hulp te horen roepen. Dat zorgt meteen voor een soort mysterie. Bestaan haar kinderen dan toch? Zitten ze ergens gevangen? Waarom roepen ze om hulp? etc.

Dr. Strange 2 is 10 minuten bezig en BOEM, ze is volledig slecht geworden tot de laatste 10 minuten van de film. Ook haar zoektocht naar haar kinderen doorheen het multiversum doet haar eerder als een kidnapper overkomen dan een wanhopige moeder. Want ze zoekt niet haar kinderen maar gewoon een versie. Maakt niet uit uit welk universum ze komen en of ze daar al dan niet een moeder hebben. En dat is niet waar ze haar hebben achtergelaten.

Als je haar toch als slechterik wilt, geef haar dan haar eigen film. Waar ze wanhopig op zoek is naar haar kinderen terwijl de invloed van de Darkhold steeds meer en meer zijn tol begint te eisen en haar steeds meer een een full blown kwaadaardig personage laat veranderen. Laat haar op het einde van haar film America Chavez in haar macht hebben en universum per universum afgaan en ze allemaal tot as herleiden. En daar eindig je die film en je hebt meteen je beginpunt voor Dr. Strange in the Multiverse of Madness waar Strange haar probeert te stoppen maar vanuit het multiversum hulp nodig heeft: queue de X-Men.

Zoiets had ik veel liever gezien dan wat we nu kregen. Want Wanda die van slecht naar goed gaat hebben we net gehad in WandaVision.

En er zijn nog wel wat dingen die ik van de film vind, maar mijn zin om te typen is op. :unsure:
 
What to think, what to think...

Om te beginnen met iets positiefs: alle acteurs brengen echt wel hun A-game. Olsen is geweldig als Scarlet Witch en Cumberbatch speelt Strange als geen ander. Ook het nieuwe personage, America Chavez gespeeld door Xochitl Gomez past er perfect tussen. Iets dat toch niet altijd vanzelfsprekend is als het gaat om nieuwe personages te droppen in de films.

Ook visueel staat de film sterk in zijn schoenen. En ook dat licht horror sausje dat erover gegoten is doet deze film toch opvallen tegenover de standaard Marvel formule. Die scene in de tunnel kan zo uit een of andere horrorfilm geknipt zijn. Ook de manier waarop Scarlet Witch enkele personages om het leven brengt doet je toch denken van "damn, dat ze daarmee wegkomen".

En de cameo's, boy oh boy. Ik heb niets van trailers of leaks gezien, en als je dan opeens die 90's intro van X-Men hoort, om kippenvel van te krijgen. Van de casting voor Mr. Fantastic loop ik niet echt warm, de manier waarop hij zijn dialoog sprak zat niet helemaal goed in mijn ogen. Al kan dat natuurlijk ook weer gewoon aan het feit liggen dat het "1 van de zovele Reed Richard's" is.

Maar jammer genoeg zijn er ook enkele mindere punten.

Eerst en vooral, dit had nooit een Dr. Strange film mogen zijn. Deze film had oftewel puur moeten focussen op het verhaal van Scarlet Witch en Strange eruit moeten houden of vice versa. Deze film had perfect een Scarlet Witch film kunnen zijn waar Wanda jacht maakt op Chavez doorheen het multiversum. Op die manier had het een perfecte springplank kunnen zijn om de X-Men te introduceren in deze film. Want Strange is toch eerder een achtergrond personage in zijn eigen film.

Maar wat mij vooral stoort is hoe ze Scarlet Witch hebben behandeld. Dit is niet de manier waarop we het personage in WandaVision hebben achtergelaten. Op het einde van de serie leert ze dat ze andere pijn doet door haar eigenlijk geluk te willen zoeken. Iets dat ze nadien, inclusief haar kinderen, opgeeft om toch het juiste te doen. Op het einde zien we haar inderdaad met de Darkhold bezig om in de laatste 2 seconden haar kinderen om hulp te horen roepen. Dat zorgt meteen voor een soort mysterie. Bestaan haar kinderen dan toch? Zitten ze ergens gevangen? Waarom roepen ze om hulp? etc.

Dr. Strange 2 is 10 minuten bezig en BOEM, ze is volledig slecht geworden tot de laatste 10 minuten van de film. Ook haar zoektocht naar haar kinderen doorheen het multiversum doet haar eerder als een kidnapper overkomen dan een wanhopige moeder. Want ze zoekt niet haar kinderen maar gewoon een versie. Maakt niet uit uit welk universum ze komen en of ze daar al dan niet een moeder hebben. En dat is niet waar ze haar hebben achtergelaten.

Als je haar toch als slechterik wilt, geef haar dan haar eigen film. Waar ze wanhopig op zoek is naar haar kinderen terwijl de invloed van de Darkhold steeds meer en meer zijn tol begint te eisen en haar steeds meer een een full blown kwaadaardig personage laat veranderen. Laat haar op het einde van haar film America Chavez in haar macht hebben en universum per universum afgaan en ze allemaal tot as herleiden. En daar eindig je die film en je hebt meteen je beginpunt voor Dr. Strange in the Multiverse of Madness waar Strange haar probeert te stoppen maar vanuit het multiversum hulp nodig heeft: queue de X-Men.

Zoiets had ik veel liever gezien dan wat we nu kregen. Want Wanda die van slecht naar goed gaat hebben we net gehad in WandaVision.

En er zijn nog wel wat dingen die ik van de film vind, maar mijn zin om te typen is op. :unsure:
Heel correcte review imo, grotendeels ook mijn mening.
 
Ik heb Wandavision niet gezien, dat maakt mij misschien positiever.

Ivm de casting: hoe goed hij is als Reed Richards zal vooral afhangen voor mij van de stand alone film, klopt het plaatje daar?

Hoe zien jullie de casting van de rest van de F4?
 
What to think, what to think...

Om te beginnen met iets positiefs: alle acteurs brengen echt wel hun A-game. Olsen is geweldig als Scarlet Witch en Cumberbatch speelt Strange als geen ander. Ook het nieuwe personage, America Chavez gespeeld door Xochitl Gomez past er perfect tussen. Iets dat toch niet altijd vanzelfsprekend is als het gaat om nieuwe personages te droppen in de films.

Ook visueel staat de film sterk in zijn schoenen. En ook dat licht horror sausje dat erover gegoten is doet deze film toch opvallen tegenover de standaard Marvel formule. Die scene in de tunnel kan zo uit een of andere horrorfilm geknipt zijn. Ook de manier waarop Scarlet Witch enkele personages om het leven brengt doet je toch denken van "damn, dat ze daarmee wegkomen".

En de cameo's, boy oh boy. Ik heb niets van trailers of leaks gezien, en als je dan opeens die 90's intro van X-Men hoort, om kippenvel van te krijgen. Van de casting voor Mr. Fantastic loop ik niet echt warm, de manier waarop hij zijn dialoog sprak zat niet helemaal goed in mijn ogen. Al kan dat natuurlijk ook weer gewoon aan het feit liggen dat het "1 van de zovele Reed Richard's" is.

Maar jammer genoeg zijn er ook enkele mindere punten.

Eerst en vooral, dit had nooit een Dr. Strange film mogen zijn. Deze film had oftewel puur moeten focussen op het verhaal van Scarlet Witch en Strange eruit moeten houden of vice versa. Deze film had perfect een Scarlet Witch film kunnen zijn waar Wanda jacht maakt op Chavez doorheen het multiversum. Op die manier had het een perfecte springplank kunnen zijn om de X-Men te introduceren in deze film. Want Strange is toch eerder een achtergrond personage in zijn eigen film.

Maar wat mij vooral stoort is hoe ze Scarlet Witch hebben behandeld. Dit is niet de manier waarop we het personage in WandaVision hebben achtergelaten. Op het einde van de serie leert ze dat ze andere pijn doet door haar eigenlijk geluk te willen zoeken. Iets dat ze nadien, inclusief haar kinderen, opgeeft om toch het juiste te doen. Op het einde zien we haar inderdaad met de Darkhold bezig om in de laatste 2 seconden haar kinderen om hulp te horen roepen. Dat zorgt meteen voor een soort mysterie. Bestaan haar kinderen dan toch? Zitten ze ergens gevangen? Waarom roepen ze om hulp? etc.

Dr. Strange 2 is 10 minuten bezig en BOEM, ze is volledig slecht geworden tot de laatste 10 minuten van de film. Ook haar zoektocht naar haar kinderen doorheen het multiversum doet haar eerder als een kidnapper overkomen dan een wanhopige moeder. Want ze zoekt niet haar kinderen maar gewoon een versie. Maakt niet uit uit welk universum ze komen en of ze daar al dan niet een moeder hebben. En dat is niet waar ze haar hebben achtergelaten.

Als je haar toch als slechterik wilt, geef haar dan haar eigen film. Waar ze wanhopig op zoek is naar haar kinderen terwijl de invloed van de Darkhold steeds meer en meer zijn tol begint te eisen en haar steeds meer een een full blown kwaadaardig personage laat veranderen. Laat haar op het einde van haar film America Chavez in haar macht hebben en universum per universum afgaan en ze allemaal tot as herleiden. En daar eindig je die film en je hebt meteen je beginpunt voor Dr. Strange in the Multiverse of Madness waar Strange haar probeert te stoppen maar vanuit het multiversum hulp nodig heeft: queue de X-Men.

Zoiets had ik veel liever gezien dan wat we nu kregen. Want Wanda die van slecht naar goed gaat hebben we net gehad in WandaVision.

En er zijn nog wel wat dingen die ik van de film vind, maar mijn zin om te typen is op. :unsure:
Right on the point en hoe weet wanda feitelijk van het bestaan af van america , never explained.
 
Terug
Bovenaan