Discussie met verzekeraar na schade wegens vandalisme

Vega om nog eens terug te komen op mijn OT…

Weet niet wat je nog meer van info wou. Mja. Iemand stond dus aan de deur te trekken en kloppen met volle geweld.

Frame rond het zijglas is losgekomen, van binnenuit kan je uw vingers er tussensteken.

PV opgemaakt, dader ontkent alles.

Gelukkig verzekerd tegen vandalisme (zonder franchise).

Expert komt kijken, beweert dat het zijglas er niet uitmoet en dat de herstelkost 500 euro is. Terwijl we dus al een eerste offerte hadden van 1150 euro waarbij de aannemer zei dat het zijpaneel eruit moet en niet heel zeker echt hersteld kon worden zelfs.
Expert beschuldigt mijn ouders van een nieuwe deur eruit te willen halen.

2e aannemer komt langs, zei meteen uit zijn eigen: ja dat zijraam moet er volledig uit………

Wij zeggen hem wat de expert zegt, en die aannemer geeft een rant over “experts” en dat ze zelf 2 linkerhanden hebben.
Aannemer zei ook dat hij zijn broek niet aan zo’n werkje gaat scheuren, dus mogelijks rekent hij door? Maar alle aannemers rekenen dan in zo’n geval door..

Uiteindelijk heeft de dossierbeheerder van bij de verzekering het dossier doorgeschoven naar een collega blijkbaar, hij was het wss beu. De dag nadien kregen we bericht dat de goedkoopste offerte goedgekeurd is.
 
Wij zeggen hem wat de expert zegt, en die aannemer geeft een rant over “experts” en dat ze zelf 2 linkerhanden hebben.
Aannemer zei ook dat hij zijn broek niet aan zo’n werkje gaat scheuren, dus mogelijks rekent hij door? Maar alle aannemers rekenen dan in zo’n geval door..
Uiteraard rekenen die mannen "door". Dat hoeft daarom niet te betekenen dat ze profiteren maar je moet ergens ook wel een bepaald risico afdekken en dat is er bij afbraak/opbouw werken altijd.

Als je als aannemer kan komen kijken: afbraak bestaande deur + plaatsen nieuwe deur: 8 werkuren + % winst op te leveren materiaal. Dat zijn redelijk clear cut cases, dat kan je goed inschatten kwa werkuren door ervaring en je hebt nog een extratje van je percentage op je materiaal. Dat zijn mooie werkskes voor zo'n mannen.

Als je naar een klant moet gaan waar je enkel werkuren kan rekenen voor een herstelling waarvan je altijd moeilijk kan inschatten hoe vlot dat zal gaan en OF je dat uberhaupt nog wel gaat goedkrijgen moet je natuurlijk niet nipt nipt gaan rekenen.

Ik begrijp die verzekering wel echt niet. Ze weten toch zelf ook dat die expert er de kantjes af rijdt? Dus waar discussieren we over? €2-300 eigenlijk hé... wil je daarvoor een totaalklant die al jaar en dag trouwe klant is de kast opjagen en mogelijk verliezen? :unsure:
 
Dag allen,

Ik hoop dat dit het juiste topic is... En hoop ook dat iemand hier wat meer inzicht kan geven.

De situatie is als volgt, er heeft iemand bij mijn ouders aan hun voordeur staan kloppen en trekken waardoor deze beschadigd is. Het zijraam bvb zit eigenlijk los van de muur, waardoor er dus koude binnenkomt in de gang.

Er is een PV opgemaakt, de schuldige ontkent alles, uiteraard.

Mijn ouders zijn wel verzekerd, en omdat al hun verzekeringen bij die ene firma zitten, moeten ze geen franchise betalen.
Vandalisme wordt volledig gedekt, dus ok....

Er komt een expert langs die de verzekering gestuurd heeft, die schat de schade op 500 euro, en zit dan nog wat fars mijn ouders te beschuldigen dat ze het willen uitmelken en zelfs een nieuwe voordeur zouden willen eisen, terwijl dat totaal niet het geval is... Mijn ouders willen gewoon niets betalen voor het herstellen, gezien ze hier dan toch ook recht op hebben....

Mijn moeder had een eerste aannemer laten komen, die schat de schade op 1150 euro, daarna is er nog een 2e aannemer geweest en die schat de kosten zelfs op 1250 euro...


Mijn ouders zeggen ook: laat dan iemand komen die het herstelt voor 500 euro, dat maakt hen niets uit wie het doet... Het moet gewoon ASAP hersteld worden...

Nu is mijn vraag, kan een verzekering u dan zomaar in uw gat pakken door via hun """expert""" een belachelijk bedrag op een schadegeval te plakken en u daardoor zelf 650 euro te moeten laten ophoesten, terwijl je ondertussen al 2 offertes hebt van aannemers???

Alvast bedankt voor de tips in ieder geval...
volledig hetzelfde meegemaakt maar dan met mijn auto. Aangereden in flank door Bpost en beide deuren konden niet meer open. Garagist maakt offerte, expert stelt een opmerkelijk belachelijk bedrag voor. Garagist toont hem letterlijk de online prijzen van autostukken, met geld van expert kon hij zelf niet 1 deur herstellen.

Uiteindelijk ook via een tegenexpertise moeten gaan en is goedgekomen maar uiteindelijk zit je met
- hele hoop gedoe qua papieren, mails, telefoons
- hele hoop tijd
- hele hoop stress
 
volledig hetzelfde meegemaakt maar dan met mijn auto. Aangereden in flank door Bpost en beide deuren konden niet meer open. Garagist maakt offerte, expert stelt een opmerkelijk belachelijk bedrag voor. Garagist toont hem letterlijk de online prijzen van autostukken, met geld van expert kon hij zelf niet 1 deur herstellen.

Uiteindelijk ook via een tegenexpertise moeten gaan en is goedgekomen maar uiteindelijk zit je met
- hele hoop gedoe qua papieren, mails, telefoons
- hele hoop tijd
- hele hoop stress
Vooral daar heb ik het moeilijk mee. Verzekeringen geloven precies dat je maar dat te doen hebt om daarachter te gaan hollen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Vega om nog eens terug te komen op mijn OT…

Weet niet wat je nog meer van info wou. Mja. Iemand stond dus aan de deur te trekken en kloppen met volle geweld.

Frame rond het zijglas is losgekomen, van binnenuit kan je uw vingers er tussensteken.

PV opgemaakt, dader ontkent alles.

Gelukkig verzekerd tegen vandalisme (zonder franchise).

Expert komt kijken, beweert dat het zijglas er niet uitmoet en dat de herstelkost 500 euro is. Terwijl we dus al een eerste offerte hadden van 1150 euro waarbij de aannemer zei dat het zijpaneel eruit moet en niet heel zeker echt hersteld kon worden zelfs.
Expert beschuldigt mijn ouders van een nieuwe deur eruit te willen halen.

2e aannemer komt langs, zei meteen uit zijn eigen: ja dat zijraam moet er volledig uit………

Wij zeggen hem wat de expert zegt, en die aannemer geeft een rant over “experts” en dat ze zelf 2 linkerhanden hebben.
Aannemer zei ook dat hij zijn broek niet aan zo’n werkje gaat scheuren, dus mogelijks rekent hij door? Maar alle aannemers rekenen dan in zo’n geval door..

Uiteindelijk heeft de dossierbeheerder van bij de verzekering het dossier doorgeschoven naar een collega blijkbaar, hij was het wss beu. De dag nadien kregen we bericht dat de goedkoopste offerte goedgekeurd is.
Merci maar kan je de foto's van de schade even doorsturen per privébericht alsook de bestekken?

Kleine werkjes hebben inderdaad helaas het gevolg dat een aannemer fors doorrekent. Ergens logisch ook, ook al is hij er op een uur of 2 van af, hij is sowieso een halve dag kwijt. Op zich "logisch" dan dat er een halve dag wordt aangerekend, wat weer niet logisch is, is dat een aannemer dan een ganse dag aanrekent en in de namiddag gewoon een ander klein jobke gaat doen (waar deze dan ook weer een ganse dag aanrekent). En dat is natuurlijk niet OK...

Ik begrijp die verzekering wel echt niet. Ze weten toch zelf ook dat die expert er de kantjes af rijdt? Dus waar discussieren we over? €2-300 eigenlijk hé... wil je daarvoor een totaalklant die al jaar en dag trouwe klant is de kast opjagen en mogelijk verliezen? :unsure:
De verzekering heeft toch gewoon betaald?


volledig hetzelfde meegemaakt maar dan met mijn auto. Aangereden in flank door Bpost en beide deuren konden niet meer open. Garagist maakt offerte, expert stelt een opmerkelijk belachelijk bedrag voor. Garagist toont hem letterlijk de online prijzen van autostukken, met geld van expert kon hij zelf niet 1 deur herstellen.

Uiteindelijk ook via een tegenexpertise moeten gaan en is goedgekomen maar uiteindelijk zit je met
- hele hoop gedoe qua papieren, mails, telefoons
- hele hoop tijd
- hele hoop stress
Ik vermoed dat de discussie geweest zal zijn dat de deur kon gemaakt worden zonder te vervangen volgens de expert en dat de garage de deur per sé diende te vervangen... Dat is natuurlijk een andere discussie dan die over de kostprijs van een deur.

In principe heb je met autoschades weinig discussie. In een straal van 5km rond je woning heb je altijd "erkende" autoherstellers die samenwerken met je verzekeraar en dit zijn meestal ook de meer kwalitatieve garages. Daar gebeurt de expertise meestal via PC op basis van bestek + foto's (soms komt de expert nog bij de garage om even af te stemmen), de klant op zich zal in die discussie nooit gemengd worden en zal de auto binnenleveren, vervangwagen meekrijgen en enkele dagen later de auto weer ophalen (vaak zelfs zonder dat deze weet hoeveel de herstelling nu feitelijk gekost heeft).

Vooral daar heb ik het moeilijk mee. Verzekeringen geloven precies dat je maar dat te doen hebt om daarachter te gaan hollen.
In het verhaal dat je quote is "de verzekering" de expert en niet "de verzekering".
 
De verzekering heeft toch gewoon betaald?
"Gewoon"...? :unsure:

De verzekering heeft spel zitten maken en dan na veel vijven en zessen betaald. Ze moeten een expert in huren, de expert vertegenwoordigd de verzekering op het moment van de interventie. Die expert moet zijn mond houden tijdens dat plaatsbezoek en zeker geen mensen beschuldigen van bedrog, hij moet een objectief rapport opstellen en dit aan de verzekering bezorgen. De verzekering moet dat evalueren en dan een beslissing nemen:
* Gaan we dit gewoon terugbetalen (het bedrag van de offertes dus)?
OF
* Gaan we lastig doen en het bedrag van de expertise doorduwen?

Ze hebben wel duidelijk het 2de gedaan en dat kan je toch eigenlijk heel moeilijk verdedigen voor zo'n bedragen, en zeker niet gezien de situatie.

Vooral daar heb ik het moeilijk mee. Verzekeringen geloven precies dat je maar dat te doen hebt om daarachter te gaan hollen.
Nee, verzekeringen rekenen er soms ook gewoon op dat je het teveel moeite vind en dat je het zo wil laten. Ik heb ooit zo eens iets voor de verzekering gehad van iets van een €50 waarvoor ik een papier moest opsturen... ik wou dat mailen: "Nee dat kan niet, je moet dat met de post opsturen". Das ook maar gewoon om extra barrieres te creëren. Een aantal mensen zegt daar van "Voor die €50 rijdt ik niet om nen enveloppe en dan nog naar de post, laat maar zo". Hop, €50 in de pokket + de administratie kost uitgespaard.
 
"Gewoon"...? :unsure:

De verzekering heeft spel zitten maken en dan na veel vijven en zessen betaald. Ze moeten een expert in huren, de expert vertegenwoordigd de verzekering op het moment van de interventie. Die expert moet zijn mond houden tijdens dat plaatsbezoek en zeker geen mensen beschuldigen van bedrog, hij moet een objectief rapport opstellen en dit aan de verzekering bezorgen. De verzekering moet dat evalueren en dan een beslissing nemen:
* Gaan we dit gewoon terugbetalen (het bedrag van de offertes dus)?
OF
* Gaan we lastig doen en het bedrag van de expertise doorduwen?

Ze hebben wel duidelijk het 2de gedaan en dat kan je toch eigenlijk heel moeilijk verdedigen voor zo'n bedragen, en zeker niet gezien de situatie.
Gezien "de situatie", wat is de situatie? We weten enkel wat Affinity vertelt, maw hebben we niet het volledige plaatje.

Het feit dat jij zegt dat er 2 keuzes zijn nl.:

1) Oftewel betaalt de verzekeraar blindelings de offerte van de aannemer zonder nadenken
2) Oftewel doet de verzekeraar lastig

Zegt al genoeg over je standpunt naar verzekeraars toe. Zijn allemaal kl**tzakken zeker?

Ik herhaal. De expert heeft de schade trachten te begroten en heeft bepaald dat de herstelling voor 500 EUR kon gebeuren (ongeacht wat er ter plaats allemaal gezegd is geweest door de expert). De verzekeraar heeft het dossier gekregen van de expert en heeft besloten om toch de vergoeding te betalen conform een bestek aangeleverd door de klant?

Nogmaals, wat is het probleem?!

Nee, verzekeringen rekenen er soms ook gewoon op dat je het teveel moeite vind en dat je het zo wil laten. Ik heb ooit zo eens iets voor de verzekering gehad van iets van een €50 waarvoor ik een papier moest opsturen... ik wou dat mailen: "Nee dat kan niet, je moet dat met de post opsturen". Das ook maar gewoon om extra barrieres te creëren. Een aantal mensen zegt daar van "Voor die €50 rijdt ik niet om nen enveloppe en dan nog naar de post, laat maar zo". Hop, €50 in de pokket + de administratie kost uitgespaard.

Alé, hier komt de aap uit de mouw, een slechte ervaring gehad met "de verzekering" en dus is "de verzekering" altijd een ambetanterik.
 
Nogmaals, wat is het probleem?!
Kan de verzekering niet zelf met offertes afkomen ipv die van de klant af te schieten?

Zeker de grote partijen zouden toch wel enkele raamcontracten kunnen afsluiten? Zo hebben ze ook direct een soort van referentieprijs.

Als de offerte van de klant goedkoper is, zoveel te beter.
 
Kan de verzekering niet zelf met offertes afkomen ipv die van de klant af te schieten?

Zeker de grote partijen zouden toch wel enkele raamcontracten kunnen afsluiten? Zo hebben ze ook direct een soort van referentieprijs.

Als de offerte van de klant goedkoper is, zoveel te beter.
De grotere verzekeraars (AG Insurance, AXA, Baloise, Allianz, Vivium, ...) bieden inderdaad gewoon een herstelling in natura aan. Denk dat ik dit eerder in dit topic ook vermeld heb, dat de vrijstelling dan ook ineens wegvalt in je brandpolis.

Ik weet niet bij welke verzekeraar Affinity verzekerd is dus weet ik ook niet of die verzekeraar dat aanbiedt.
 
Gezien "de situatie", wat is de situatie? We weten enkel wat Affinity vertelt, maw hebben we niet het volledige plaatje.

Het feit dat jij zegt dat er 2 keuzes zijn nl.:

1) Oftewel betaalt de verzekeraar blindelings de offerte van de aannemer zonder nadenken
2) Oftewel doet de verzekeraar lastig

Zegt al genoeg over je standpunt naar verzekeraars toe. Zijn allemaal kl**tzakken zeker?

Ik herhaal. De expert heeft de schade trachten te begroten en heeft bepaald dat de herstelling voor 500 EUR kon gebeuren (ongeacht wat er ter plaats allemaal gezegd is geweest door de expert). De verzekeraar heeft het dossier gekregen van de expert en heeft besloten om toch de vergoeding te betalen conform een bestek aangeleverd door de klant?

Alé, hier komt de aap uit de mouw, een slechte ervaring gehad met "de verzekering" en dus is "de verzekering" altijd een ambetanterik.
Maar dat zeg ik helemaal niet, dat maak jij er van. Het was ook geen slechte ervaring maar het feit dat je zaken niet digitaal kan: er zijn maar 2 zulke plaatsen: de overheid omdat ze te log zijn en verzekeringen omdat hun dat goed uit komt.

De verzekering heeft mij een aantal jaar geleden 5k uitbetaald omdat er blijvende estetische schade is aan mijn pink na een fietsongeval (staat wat scheef)... ik had daar zelfs niet op gehint. Ze zijn daar zelf mee afgekomen. Ik heb zelf weinig slechte ervaringen met verzekeraars.

Als OP 2 man laat komen en die zeggen beiden "raam eruit" en de expert klapt volledig dicht op moment dat ze vragen ken je iemand die het voor 550euro komt doen? Dan kan je toch wel afleiden dat er iets niet klopt? Uiteraard is het een one-sided verhaal maar tis nu niet dat het methaken en ogen en elkaar hangt zoals je soms wel ziet op BG bij dit soort topics...

Nogmaals: er is pas betaald nadat de gedupeerde een duidelijke zijn voet heeft moeten zetten... das niet "gewoon".

Ze moeten niet blind betalen, ze moeten gewoon kijken: Is dit realistisch? en willen we die klant hiervoor potentieel op de kast jagen... een paar honderd euro voor één zaak voor een totaalklant? Nee... die betaal je gewoon uit als je slim bent.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vega
Maar dat zeg ik helemaal niet, dat maak jij er van. Het was ook geen slechte ervaring maar het feit dat je zaken niet digitaal kan: er zijn maar 2 zulke plaatsen: de overheid omdat ze te log zijn en verzekeringen omdat hun dat goed uit komt.

De verzekering heeft mij een aantal jaar geleden 5k uitbetaald omdat er blijvende estetische schade is aan mijn pink na een fietsongeval (staat wat scheef)... ik had daar zelfs niet op gehint. Ze zijn daar zelf mee afgekomen. Ik heb zelf weinig slechte ervaringen met verzekeraars.

Als OP 2 man laat komen en die zeggen beiden "raam eruit" en de expert klapt volledig dicht op moment dat ze vragen ken je iemand die het voor 550euro komt doen? Dan kan je toch wel afleiden dat er iets niet klopt? Uiteraard is het een one-sided verhaal maar tis nu niet dat het methaken en ogen en elkaar hangt zoals je soms wel ziet op BG bij dit soort topics...

Nogmaals en voor de laatste keer: er is pas betaald nadat de gedupeerde een duidelijke zijn voet heeft moeten zetten... das niet "gewoon". Meer woorden maak ik hier niet meer aan vuil als je dat verschil niet wil snappen.
Stuur me gerust een PB om klant te worden, wij werken gewoon lekker digitaal hoor ;)
 
Terug
Bovenaan