Disclosure Day

Ik vond het te veel op een gewone actiefilm met de klassieke achtervolgingen lijken. Heel de film was eigenlijk een grote achtervolging waarbij Spielberg kennelijk vergeten was dat de film eigenlijk over Aliens moest gaan. Daarom heeft hij er op het einde maar snel wat Aliens in gepropt.

De toverstaf was dan weer een idee dat gepikt leek van de Harry Potter films en kwam maar wat geforceerd over.

De verhaallijnen van onze 2 hoofdpersonages waren maar flauw. Waarom zij nu super powers hadden gekregen of wat de bedoeling daar van was, was mij niet duidelijk.

Het keek wel vlot weg maar het is zeker geen film die indruk nalaat bij mij.

ik vond dat eigenlijk nogal goed uitgelegd allemaal ook het feit dat het niet echt superkrachten zijn, maar dat ze dat "device" kan bedienen

ik was best wel onder de indruk van de film, vooral het einde

Is nog wel een best goeie film, entertainend en kijkt vlot weg maar een echte hoogvlieger is het jammer genoeg niet. T'is een Spielberg die hard probeert een classic Spielberg te zijn maar doel mist. De elementen zijn allemaal wel aanwezig maar voelen wat oudbollig. Het is dan ook een throwback naar oldskool sci-fi genre x-files conspiracies en men in black maar omdat we dat allemaal al zo vaak gezien hebben voelt het wat cliche. Is gelukkig niet geheel voorspelbaar maar brengt weinig nieuws en als je er achteraf op terug kijkt voelt het eerlijk gezegd een beetje als een gemiste kans want hier had men zoveel meer mee kunnen doen.

Ik wil nu ook niet te negatief zijn want is zeker entertainend en dus het kijken waard maar in zn geheel voelde deze voor mij jammer genoeg toch wat undercooked. Zoals anderen reeds aanhaalden wel heel toffe acteerprestaties, zeker van Blunt die de film grotendeels weet te dragen. Conclusie; leuke middenmotor maar van Spielberg verwacht je toch nog altijd net iets meer.

Ik keek enorm uit naar deze film en hield mijn hart vast na het lezen van de matige reviews. Eerste deel vond ik zeer vermakelijk, maar vanaf dan viel het voor mij echt wel als een kaartenhuisje in elkaar.

Die hele politie/secret organisatie hadden ze evengoed kunnen weglaten. Ze waren dom, knullig en waren totaal geen gevaar voor onze helden. Ze fungeerde eerder als een prop om naar een volgende scene te kunnen gaan. Ik stoorde mij enorm aan het feit dat je van mijlenver kon aanvoelen wanneer ze ingezet gingen worden voor ons een vals gevoel van gevaar te geven.
Ik voelde mijn ogen bijna tot achteraan mijn hoofd rollen.

EN zo kan ik nog een tijdje doorgaan. Voor mij was het tonen van de aliens niet nodig, maar dat was het hele punt van de film dusja... Ga het hierbij laten, film om snel te vergeten. 5/10 omdat het eerste half uur veel belovend leek te worden.

Héél hard aan het twijfelen om deze nog te gaan kijken...

Had oorspronkelijk een filmdiner geboekt met mijn vader, maar last-minute moeten annuleren wegens omstandigheden (overlijden in de geburen) ... toen had ik nog geen reviews gezien, intussen lees ik vooral zeer matige tot zelfs slechte reviews en dat voor een Spielberg.

Het geld wel als krediet teruggekregen, dus kan later een andere film gaan kijken, maar 't is een kleinere/arthouse cinéma, en dat verzoenen met de smaak van mijn papa is al moeilijker. The Odyssey is misschien een optie, maar ik weet nog niet of ik Nolan's gedrocht van een interpretatie van dat verhaal financieel wil steunen, daar ga ik ook op z'n minst de recensies afwachten.

Buiten een altijd uitstekende Emily Blunt toch ook wat op mijn honger blijven zitten. Niets van trailers bekeken en wou gewoon de nieuwe Spielberg zien.

Paar leuke ideeën te zacht uitgewerkt. Weinig budget. Zacht genuanceerde parallelen trekken waar momenteel niet echt veel publiek voor is. Die taal is eigenlijk zogoed als dood. Qua opbouw vintage Spielberg. Qua afwerking, zou het een AI productie kunnen zijn met de "make me a budget Spielberg prompt". Een indrukwekkende wel, op de pijnlijke cgi na. En het kinderlijk naiëf karakter.

Maar de volgende Spielberg zal ik evengoed nog altijd gaan zien.

Fioew, net gezien, dikke tegenvaller. Film kwam totaal niet mysterieus over. Was eigenlijk meer een actiefilm met achtervolging van de ene locatie naar de andere. En dan de grote onthulling was maar pover. Allez, pover, onbestaande.
Dan vond ik bv Knowing met Nicolas Cage vele, vele malen beter dan dit.

Terug
Bovenaan