Disc Golf

Bjorn

Well-known member
Zijn er hier soms ook nog andere liefhebbers aanwezig die houden van Disc Golf ? Het is een sport die me erg is gaan boeien door de toenemende populariteit in de US en de uitstekende coverage verzorgd door Jomez Pro.

Enkele van mijn favoriete spelers zijn de jongere garde met oa Simon Lizotte en Eagle McMahon, maar niemand kan om de 5 times world champion Paul McBeth heen natuurlijk.

Recent werd het World Championchip gespeeld waar het tot de laatste hole spannend bleef tussen Paul McBeth en James Conrad, waarbij die laaste op de beslissende hole dit shot speelde (Geen Ace maar o zo belangrijke put op dat moment). Het zorgde ervoor dat er een playoff zou beslissen over winst of verlies, waarbij James Conrad alsog als de titel binnenhaalde. Epic moment.


Iemand trouwens ervaring met het spelen zelf ? Is wel iets wat ik zou willen proberen maar de infrastructuur in Belgie is niet zo heel erg goed denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Ik speel het zelf niet, maar vind het ook wel een toffe sport om wat te bekijken. Ooit eens in mijn YouTube feed zo’n filmpje aangeraden gekregen, ik had er nog nooit van gehoord en sindsdien bekijk ik regelmatig samenvattingen.

Ik kom in België wel regelmatig plaatsen tegen waar er enkele van die “doelen” staan, in het fort van Borsbeek achter mijn hoek, naast het meer van Louvain-la-Neuve,… Geen idee hoe populair het is, maar als je het gewoon eens wil testen lijkt mij dat wel te doen. Kan mij ook niet inbeelden dat die discs echt duur zijn.
 
Ik speel het zelf niet, maar vind het ook wel een toffe sport om wat te bekijken. Ooit eens in mijn YouTube feed zo’n filmpje aangeraden gekregen, ik had er nog nooit van gehoord en sindsdien bekijk ik regelmatig samenvattingen.

Ik kom in België wel regelmatig plaatsen tegen waar er enkele van die “doelen” staan, in het fort van Borsbeek achter mijn hoek, naast het meer van Louvain-la-Neuve,… Geen idee hoe populair het is, maar als je het gewoon eens wil testen lijkt mij dat wel te doen. Kan mij ook niet inbeelden dat die discs echt duur zijn.
In Bosland heb ik weet van 3 holes waar je een setje discs kan lenen, maar zit toch wel wat verschil tussen drivers en putters, en elke disc heeft dan nog een eigen flight path. Moet mss een tot daar rijden en zien wat ze hebben liggen van materiaal :) Ik weet dat ik er op het strand met een gewone normale disc niks van bak, ben benieuwd naar deze discs die toch wel wat zwaarder zijn :)

bosland-discgolf-pijnven.jpg
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan