Diablo IV

Diablo IV

deze morgen gewoon direct ingelogd geraakt, <1 minuut queue
ik heb nu een lvl 10 necro, maar ik vind die wat underwhelming tov mijn sorceress van vorige week.

pfff, barbarian en den mother is niet zo easy op low lvl, misschien ging ik er te vroeg naar toe (lvl 10), maar mijn sorc ging er met gemak door, met barb 7 keer dood en van skills moeten veranderen naar rend... beetje lame wel ... rend, weglopen, rend, weglopen, etc :p

pfff, barbarian en den mother is niet zo easy op low lvl, misschien ging ik er te vroeg naar toe (lvl 10), maar mijn sorc ging er met gemak door, met barb 7 keer dood en van skills moeten veranderen naar rend... beetje lame wel ... rend, weglopen, rend, weglopen, etc :p
Level maakt niks uit want alles scaled mee. Ik ben nu sorcerer aant spelen en dat is legit 100 keer simpeler als barb vorige week.

Edit: Enige waarvoor level hoger handiger zou kunnen zijn is voor meer of andere spells.

Ik kreeg die ook nie dood op mijn barb.
Ben dan uit frustratie sorc gerolled en super easy

Ik hou het hierbij voor de testfases.
Rogue, Sorc en Druid tot 25 leveled.
Barb tot lvl 16 gespeeld.

En necro in de vorige beta tot 65 gespeeld, en het zal toch eerst deze class worden wanneer we live gaan ook. :)
Gevolgd door Sorc of Druid.

ik neem mijn woorden terug, heb nu een barb op lvl 25 en een whirlwind build (met de nodige legendaries) die alles kapot blaast.
daarnet de 3 strongholds op mijn gemakje solo gedaan ... barb is wel wat trager in begin, maar komt toch dik in orde denk ik
ik ga dus zoals altijd starten met een barb :)

ik neem mijn woorden terug, heb nu een barb op lvl 25 en een whirlwind build (met de nodige legendaries) die alles kapot blaast.
daarnet de 3 strongholds op mijn gemakje solo gedaan ... barb is wel wat trager in begin, maar komt toch dik in orde denk ik
ik ga dus zoals altijd starten met een barb :)

Same here had een wapen dat om de 4 seconden in whirlwind een ancient spwande en de skill ook gebruikte echt sterk.

Druid was ook wel tof met de nodige legendaries.

Zal toch een buy worden nu nog juist kiezen tussen pc of ps5, welke versie kiezen jullie ?

ik ga voor de ps5 omdat ik d3 grijs heb gespeeld op ps4 (en ps5) en controller vind ik tegenwoordig leuker spelen :)
ben zelfs aan het twijfelen om de ultimate edition te kopen, maar meh 110 ballen is wel veel geld

er is wel cross play en cross progression (als je game op meerdere platforms koopt)

Rogue, Sorc en Necro allemaal naar lvl 25 full legendary gebracht.

Ik had eerst een melee build op de rogue, dat viel echt dik tegen. Helemaal op het einde dan full ranged gegaan, met calltrops en poison trap. En dat is eigenlijk best een sterke build. Goeie dmg output en hoge survivability. Op geen enkel moment in de problemen gekomen, ook niet tegen elites of in de strongholds. Enkel die oranje events waar ge zo moet blijven stilstaan op die 3 pads om bloed te extracten is echt een ramp. Stilstaan met een Rogue is niet echt de bedoeling :D

Sorc, zeer sterk. Tijdens het levelen een lightning build gemaakt met veel AOE, echt zot hoeveel dmg ge daarmee kunt outputten. Nadien een Double hydra build gemaakt :rofl: Dat is echt diablo op Easy mode dan. Hydra spammen en ondertussen wat tv gaan kijken :D Heb me goed met de sorc geamuseerd, maar ergens miste ik iets in de playstyle, het is niet helemaal mijn ding.

Necro, zeer leuke class, goeie dmg in dungeons. Corpse explosion madness :laugh: maar bij een boss fight wel klote als die uw minions direct kapotmaakt. Met de necro ben ik ook de world boss gaan doen, en dat is gewoon een ramp. Die oneshot mijn minions, en dan sta je daar met je lul in je handen. Bij bosses gewoon niet genoeg corpses kunnen genereren om mijn build tot zijn recht te laten komen. Je kan wel skills unlocken om extra corpses te genereren, zal nodig zijn als ik deze class in de live game wil gaan gebruiken. Ook wel klote dat je zo weinig skill slots hebt. Je moet er al 1 opgeven om minions te summonen, en dan nog 1 voor die golem skill. Dan schiet er al niet veel meer over.

Het was voor mij een uitgemaakt zaak dat ik een necro ging rollen op de live servers, maar na gisteren die rogue build om te switchen ben ik niet meer helemaal overtuigd. Maar ik vind sowieso wel de armors en de looks van een necro het coolste.

Necro, zeer leuke class, goeie dmg in dungeons. Corpse explosion madness :laugh: maar bij een boss fight wel klote als die uw minions direct kapotmaakt. Met de necro ben ik ook de world boss gaan doen, en dat is gewoon een ramp. Die oneshot mijn minions, en dan sta je daar met je lul in je handen. Bij bosses gewoon niet genoeg corpses kunnen genereren om mijn build tot zijn recht te laten komen. Je kan wel skills unlocken om extra corpses te genereren, zal nodig zijn als ik deze class in de live game wil gaan gebruiken. Ook wel klote dat je zo weinig skill slots hebt. Je moet er al 1 opgeven om minions te summonen, en dan nog 1 voor die golem skill. Dan schiet er al niet veel meer over.
Ik had dat probleem ook, omdat mijn leveling build vooral minions + bone splinters + corpse explosion was. Maar had je (net zoals bij rogue) je build aangepast, was het een ander verhaal...

Tegen het einde van de beta had ik een aantal aspects verzameld die een zotte build mogelijk maakten, ik zal eens zien of ik ze mij goed herinner:
Blood mist die automatisch corpse explosion triggered + voor elke corpse explosion die zo getriggered werd, verlaagde de blood mist CD door 1sec.
Blood mist die een shadow dot achterliet + reduced movement speed van blood mist disabled.
==> Deze 2 waren eigenlijk de basis voor mijn nieuwe build, alles hieronder had ik ervoor al
2 extra skeleton warriors
2 extra skeleton mages
+X% extra damage op basis van je resource meter, sinds ik hiervoor ook al geen essence verbruikte met bone splinters + CE
Consuming a corpse has a 30% chance to spawn a blood orb
Heal 8 life per second for every close enemy

Dan deze build gemaakt.
Ik had dus extra corpse spawns van: Skeleton reapers, blood golem, blood mist & alle dmg (via hewed flesh). En als last resort had ik elke 90sec Army of the Dead die alle skeletons raised zelfs als er geen corpses waren ;)

Dit spel is wel huge ze man. Denk dat het completen van een act in D4 even lang duurt als de volledige campaign doorlopen in D3.

Ik had dat probleem ook, omdat mijn leveling build vooral minions + bone splinters + corpse explosion was. Maar had je (net zoals bij rogue) je build aangepast, was het een ander verhaal...

Tegen het einde van de beta had ik een aantal aspects verzameld die een zotte build mogelijk maakten, ik zal eens zien of ik ze mij goed herinner:
Blood mist die automatisch corpse explosion triggered + voor elke corpse explosion die zo getriggered werd, verlaagde de blood mist CD door 1sec.
Blood mist die een shadow dot achterliet + reduced movement speed van blood mist disabled.
==> Deze 2 waren eigenlijk de basis voor mijn nieuwe build, alles hieronder had ik ervoor al
2 extra skeleton warriors
2 extra skeleton mages
+X% extra damage op basis van je resource meter, sinds ik hiervoor ook al geen essence verbruikte met bone splinters + CE
Consuming a corpse has a 30% chance to spawn a blood orb
Heal 8 life per second for every close enemy

Dan deze build gemaakt.
Ik had dus extra corpse spawns van: Skeleton reapers, blood golem, blood mist & alle dmg (via hewed flesh). En als last resort had ik elke 90sec Army of the Dead die alle skeletons raised zelfs als er geen corpses waren ;)
Ziet er inderdaad wel goed uit op die manier :D ik vermoedde al wel dat zoiets mogelijk was, maar heb me er gisteren niet in verdiept omdat ik nog eens terug met de Rogue wou spelen. In ieder geval bedankt voor de build!

Dit spel is wel huge ze man. Denk dat het completen van een act in D4 even lang duurt als de volledige campaign doorlopen in D3.

boh je kon tegen redelijk rap door de story quests gaan vond ik, op mijn laatste char was ik er op 2u door ofzo
uiteraard niemand doet dat door side quests etc

boh je kon tegen redelijk rap door de story quests gaan vond ik, op mijn laatste char was ik er op 2u door ofzo
uiteraard niemand doet dat door side quests etc
Ik zeg dan ook completen van de act, niet de story doorlopen ;)

Die 22 dungeons, 25 ish side quests, die raid campen en alles exploren daar ben je gemakkelijk een uur of 7/8 mee kwijt toch.

Had het jammer genoeg te laat opgemerkt dat het open beta was en heb dus last minute nog een char aangemaakt. In de meeste games van dit soort speel ik een caster type echter om es iets anders te nemen koos ik ditmaal voor de druid. Leek me leuk maar, ja ik ben een noob, ik kreeg die eerste baas al niet down... Heb een 5-tal keer geprobeerd maar geraakte niet onder de 50% dus gaf ik het op. Was die echt zo moeilijk? Doet me beetje twijfelen om het spel te kopen eens die uitkomt...

Had het jammer genoeg te laat opgemerkt dat het open beta was en heb dus last minute nog een char aangemaakt. In de meeste games van dit soort speel ik een caster type echter om es iets anders te nemen koos ik ditmaal voor de druid. Leek me leuk maar, ja ik ben een noob, ik kreeg die eerste baas al niet down... Heb een 5-tal keer geprobeerd maar geraakte niet onder de 50% dus gaf ik het op. Was die echt zo moeilijk? Doet me beetje twijfelen om het spel te kopen eens die uitkomt...
Druid niet gespeeld, maar met Barb en Sorc vond ik die niet moeilijk, zelf niet op WT2

Druid niet gespeeld, maar met Barb en Sorc vond ik die niet moeilijk, zelf niet op WT2
Ik had geen issues met een Hurricane build neen, was ongeveer:

Windshear, Heart of the wild voor resource generator, Earthen bulwark en cyclone als defenses,
En dan nog Hurricane en Cataclysm.
(en de bijhorende passives)

Ik zeg dan ook completen van de act, niet de story doorlopen ;)

Die 22 dungeons, 25 ish side quests, die raid campen en alles exploren daar ben je gemakkelijk een uur of 7/8 mee kwijt toch.
Ik was in de end game beta rond de 25-30 uren door alle chapters, dus qua activities, quests en side quests. (+- lvl 60)
Het was wel zonder die story quests van de weekend beta's.

Je hebt nu misschien het gevoel dat die map enorm is ivm eerste chapter maar dat bedriegt wel beetje op het zicht. :)
Ik herrinner me heel grote stukken van andere chapters waar er totale leegt is ook zulle, als ik 0.0 quests en activities.
Dus hopelijk is dat ook ondertussen anders.

De dungeons zijn het enige onderdeel dat ik NIET allemaal gedaan heb in die end game beta en zelfs heel weinig
omdat het teveel van hetzelfde was.
Mocht ik die allemaal gedaan hebben zouden er wel veel uren bijkomen om alles te completen ja, omdat het er zoveel zijn (140+ totaal dacht ik).

Maar altijd die 2-3 pedals en naar een item zoeken in de zijtakken om daar op te plaatsen.. werd me gewoon beu.
Dus ook hier had ik wel gehoopt op wat meer variatie want hun talk dat alle dungeons altijd random generated zijn is wel met een serieuze korrel zout te nemen.

Maar afgaand op de low level dungeons van de huige beta denk ik niet dat dat zal veranderd zijn,
want was nog altijd hetzelfde scenario als wat ik net beschrijf in die eerste chapter.

Maar dus toch behoorlijk snel door alle content in die end game beta.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan