Diablo IV

Diablo IV

Weet er iemand of de Rogue generfed was? gisteren helltide event gedaan en ben zo'n 3-4 keer dood gegaan...?
Kga nu switchen naar een dead & poison trap build samen met twisting blade.

Weet er iemand of de Rogue generfed was? gisteren helltide event gedaan en ben zo'n 3-4 keer dood gegaan...?
Kga nu switchen naar een dead & poison trap build samen met twisting blade.
Laatste nerfs van vorige week waren aan twisting blade voor zover ik weet.
( ik gebruik puncture, twisting blades, shadow step, poison trap, dash en Dark shroud)
Ik speel mijn twisting blade build sinds dag 1 en heb de nerfs wel gevoeld, maar nu op level 80 merk ik daar niet veel meer van.

Posion trap + death trap is very nice in xtra dps maar ik speel liever met meer defense aka Dark Shroud.

Met of zonder Dark shroud is een dag en nacht verschil in defense.
Ik mag gerust effe stilstaan in een dikke pak met elites voordat ik paniekerig mijn health pots moet opzoeken.
Ik heb het eens gewisseld omdat ik met shadow clone in de plaats wou spelen, maar 't was constant doodgaan. :)

Laatst bewerkt:
dit is wat je krijgt als de build "online" is :)

edit, wel slechte kwaliteit, maar je ziet wel wat ik bedoel, 3 elites in die hoop
bijzonderste is de unique die ervoor zorgt dat alles bij jou komt en stunned na een teleport
paragorn borden dan op +stunned en +burning damage en het is feest :)

zonder die unique deed ik arc lash en chain lightning
en dan hebt ge dus mensen die zeggen dat het niet leuk zou zijn zonder level-scaling, omdat ge constant overpowered zou zijn :lol:

en dan hebt ge dus mensen die zeggen dat het niet leuk zou zijn zonder level-scaling, omdat ge constant overpowered zou zijn :laugh:
Jup en ze hebben gelijk, ge kunt het altijd op T1 of T2 zetten eh als ge dat wilt. Maar den end game van Diablo met rifts in D3 en Nightmare dungeons in D4 is altijd uzelf pushen tot welke tiers ge geraakt en daar gaat ge sowieso nooit zoals in dat filmke alles kapot bursten op 2 seconden. Dat Was in D3 ook niet ze.

Ik ben nu lvl 27 maar het boeit me precies niet echt. Heb nochtans in het verleden D2 LOD en D3 platgespeeld.
Was begonnen als frozen orb sorc maar dat lijkt me waardeloos dus ben overgeschakeld naar Ice Shards.

Is het de leeftijd (37) of iets anders, geen idee. Anyway ik maak sowieso de campaign af en zal daarna ook de andere classes spelen. Misschien komt het D2 gevoel nog terug.

Ben nu met mijn sorc level 72 maar veel verder ga ik niet pushen. Moet nog 1 gebied doen voor alle renown te voltooien en daarna kan ik enkel nog nightmare dungeons grinden voor (marginale) upgrades en xp. Ook even op een rogue alt gespeeld maar alten voelt maar "meh" aan wegens map die locked is. Als season 1 begint ga ik wel iets nieuws rollen.

Ben nu met mijn sorc level 72 maar veel verder ga ik niet pushen. Moet nog 1 gebied doen voor alle renown te voltooien en daarna kan ik enkel nog nightmare dungeons grinden voor (marginale) upgrades en xp. Ook even op een rogue alt gespeeld maar alten voelt maar "meh" aan wegens map die locked is. Als season 1 begint ga ik wel iets nieuws rollen.
Verschil is nochtans groot zulle. ( Zeker wannneer je Ancestral T21+ begint te doen)
En de stats/affixes gaan dan serieus mee omhoog, marginaal verschilletje is het zeker niet.
De ranges zijn ook veel hoger dan op Sacred equip.

Die xp is een hell, dat is een feit en zal pas voor de patch binnen paar weekjes zijn.
En die fog op de map voor alts is ook voor die patch.

Wellicht is je equip nu rond itemlevel 650-700?
Met ancestrals op hoge tier runs is het al 800+.
Je krijgt pas de hoogste affixes vanaf itemlevel 725+.

Je kan natuurlijk ook je ancestral drops krijgen in normal dungeons en events op world tier 4, maar ze hebben de droprates serieus generfed om de spelers meer aan te zetten tot het runnen van die nightmares.

Laatst bewerkt:
Ik ben nu lvl 27 maar het boeit me precies niet echt. Heb nochtans in het verleden D2 LOD en D3 platgespeeld.
Was begonnen als frozen orb sorc maar dat lijkt me waardeloos dus ben overgeschakeld naar Ice Shards.

Is het de leeftijd (37) of iets anders, geen idee. Anyway ik maak sowieso de campaign af en zal daarna ook de andere classes spelen. Misschien komt het D2 gevoel nog terug.
Het is niet u, d4 is gewoon saai af, duizenden uren in d2 en d3 gestoken maar in de staat dat d4 is atm zie ik mij er niet teveel tijd meer insteken, is duidelijk gemaakt voor de average joe die nooit max level gaat halen en die savonds een paar uurtjes wat brainloos mobs wilt killen omdan bij een nieuw seizoen opnieuw te starten en zo nooit te weten komt welke shitty grind en endgame er is post lvl 70, saaiste diablo by far, tis al erg als de leukste/moeilijkste challenge buiten uber lilith en nightmare dungeons een baas is van D3 :wallbash:

Eveneens 37 hier (of ja, binnen 3 weken ma soit) en vind het ook wat saai, maar dat ligt niet aan ons, tis de endgame die maar pover is.

Het meeste dat er te beleven valt is tijdens de campaign in D4 maar in D3 begon het spel juist als ge max level waart, normal Rifts en Greater Rifts spammen en de legendaries vielen bij de vleet + damage numbers over heel je scherm zoals het hoort in een ARPG.

Nuja ik ben niet vergeten dat D3 ook een zéér slechte start had (vooral met die real money Auction House) maar je zou denken dat na 10 jaar D3 ze bij Blizz toch IETS geleerd hebben maar blijkbaar niet... Ze maken dezelfde fouten bij D4.

Wat is die Season I eigenlijk voor iets?

Ik doe het spel gewoon om de campagne uit te doen en dan zie ik wel hoeveel verder ik wil gaan met mijn personage. Ik hoef niet per sé alles op de map te doen, laat staan dat ik naar level 100 wil gaan. Het geheel doet me soms wat denken aan wat ik ook bij Assassin's Creed zag: een overload aan sidequests, maar hoe meer je er doet hoe meer die op elkaar beginnen lijken. Dat maakt het allemaal repetitief. Gelukkig MOET je die niet doen.

De leeftijd zal het niet zijn, ik ben er 48 :)
En ik heb Diablo gespeeld sind de release van het eerste deel.

Is ook lastig te duiden wat het issue is als het gaat over "niet boeien", en zal voor iedereen wel verschillende redenen hebben.
Meestal gelinked aan drukke prive of professionele sfeer.
En die tergend trage vooruitgang is dan misschien wel de spreekwoordelijke druppel in de emmer voor velen.

Ik heb op dat gebied niet veel prikkels, geen kinderen of vrouw, weinig verplichtingen buiten mijn job om.
En ik amuseer me wel, denk ook niet minder als pakweg 25 jaar geleden. :)

Btw ik ben net een sorc alt gestart dit weekend, gespeeld tot pakweg lvl 25 en ik vind de chain lightning build wel dik in orde.
Maar nog geen ervaring op de sorc op hogere levels met die build.

Laatst bewerkt:
Op zich is het gewoon een versie met extra rewards die je krijgt voor bepaalde zaken te halen in het spel.
En iedereen begint op level 1, en dat staat los van je progress met je andere chars in non-seasonal.

Buiten die rewards is het vooral voor velen een kwestie van eer om zich zo hoog mogelijk te plaatsen op leaderboards tijdens zo een season. :)
Maar ook leaderboards waren te 'lastig' blijkbaar en gaan we wellicht niet zien voor season 2. (dat was de laatste speculatie).

Ik doe het spel gewoon om de campagne uit te doen en dan zie ik wel hoeveel verder ik wil gaan met mijn personage. Ik hoef niet per sé alles op de map te doen, laat staan dat ik naar level 100 wil gaan. Het geheel doet me soms wat denken aan wat ik ook bij Assassin's Creed zag: een overload aan sidequests, maar hoe meer je er doet hoe meer die op elkaar beginnen lijken. Dat maakt het allemaal repetitief. Gelukkig MOET je die niet doen.

Deze seasons in Diablo 3 werken als volgt: je kan een nieuw character aanmaken (of een bestaand character overzetten via "Rebirth"), dit wordt uw Seasonal Character. Die kan je enkel spelen in het season. Als season gedaan is, komt die weer bij de rest van uw non-seasonal character.

Tijdens het Season kun je achievements behalen die bepaalde beloningen opleveren. In D3 heeft elke class verschillende class sets. Deze sets leveren een serieuze damage boost en damage reduction op en zijn de sleutel om de moeilijkheidsgraad (in D3 is dit Torments, in D4 is het World Tiers) serieus te verhogen, wat meer loot en XP oplevert.

In vergelijking met een non-seasonal character, als je daarvoor een class set wil verzamelen kost je dat al een pak meer tijd, in Season moet je enkel die achievements behalen wat al zéér snel kan na het behalen van max level.

In D3 is er ook sinds enkele jaren een Seasonal Theme. Dit houdt extra bonussen in dat je alleen met een Seasonal Character kan beleven. In het begin was dat zo bijvoorbeeld dubbel zoveel loot als je een Bounty vervolledigd of dubbel zoveel Treasure Goblins.

TLDR: Seasons zijn gewoon het spel zelf maar met een extraatje om het spel wat leuker te houden.

Laatste nerfs van vorige week waren aan twisting blade voor zover ik weet.
( ik gebruik puncture, twisting blades, shadow step, poison trap, dash en Dark shroud)
Ik speel mijn twisting blade build sinds dag 1 en heb de nerfs wel gevoeld, maar nu op level 80 merk ik daar niet veel meer van.

Posion trap + death trap is very nice in xtra dps maar ik speel liever met meer defense aka Dark Shroud.

Met of zonder Dark shroud is een dag en nacht verschil in defense.
Ik mag gerust effe stilstaan in een dikke pak met elites voordat ik paniekerig mijn health pots moet opzoeken.
Ik heb het eens gewisseld omdat ik met shadow clone in de plaats wou spelen, maar 't was constant doodgaan. :)
Wel dat was ook het verschil bij mij dark shroud heb ik eruit geswitched. Dus dat maakte het verschil dan wrs.

Wel dat was ook het verschil bij mij dark shroud heb ik eruit geswitched. Dus dat maakte het verschil dan wrs.
Je zou in theorie op hoger level je resource generator moeten kunnen achterwege laten, en dan kan je die skill eventueel wisselen.
(Wat ik wou doen om shadow clone te gebruiken als extra dps).

Maar zelfs op level 80 heb ik zelf nog niet genoeg resource regen om mijn puncture weg te laten.

Onder de "map" zie je hoe veel areas, side quests en dungeons je al gecleared hebt, maar waar zie je welke je precies hebt gedaan? Ik mankeer nog enkele areas in fractured peaks en enkele dungeons, maar heb geen zin om gans de map nog eens te doorploeteren...

Onder de "map" zie je hoe veel areas, side quests en dungeons je al gecleared hebt, maar waar zie je welke je precies hebt gedaan? Ik mankeer nog enkele areas in fractured peaks en enkele dungeons, maar heb geen zin om gans de map nog eens te doorploeteren...
Kijk gewoon naar waar je nog fog hebt?

Dungeons die je niet gedaan hebt hebben dat "gouden kistje" als icoontje tot je ze de eerste keer gedaan hebt.

Area's die niet cleared zijn zou je met het blote oog moeten zien, maar ik moest op een bepaald moment ook wat dichter op mijn scherm gaan
zien voor de laatste gebieden :rofl:

Terug
Bovenaan