Diablo II: Resurrected

Diablo II: Resurrected

Ik heb enkel de Switch (en PC, maar game liever op de Switch). Loopt vlot, alleen zullen de visuals altijd net iets beter zijn op andere platformen lijkt me.

Na mijn verbouwingen haal ik hem ook in huis. Had nochtans gezworen van niet...
Maar als ik de reacties lees, en de afkortingen en namen van equipment slaat mijn hartje op hol, zeker met de gesharede en grotere stash.
Heb trouwens nooit ubertristam gedaan 😭

Damn. Ik word disconnected van game en als ik terug een game join Horadric Cube weg.
Dan maar snel in normal terug gehaald. Crashed game weer.

Toch nog wat kleine issues op dat vlak.

Ik vind de Legacy graphics wel iets hebben, maar alles wordt daar zo donker op, is dat normaal? o_O
Alsof er enkel een lichtspot op de held staat en alles er rond donker is.. of is dat juist de bedoeling :)

Naar het schijnt zijn de legacy gfx in D2R wel wat teruggeschroefd tov LOD omdat het spel eigenlijk beide versies tegelijkertijd rendert en ze zo min mogelijk performance willen verliezen door die legacy gfx.
Kan er zelf moeilijk over oordelen aangezien ik geen D2R heb, maar dit is hoe LOD er bij mij uitziet:

Gisteren toch ook gekocht, kon het niet laten. Nostalgie alom toch, hoewel het in 2021 lastig blijft om maar 2 moves ter beschikking te hebben. Vermits ik al lang niet meer op de pc gegamed had lig ik toch soms te sukkelen als ik meerdere wil combineren. En dan ben ik men teleport nog ni aan het gebruiken 🙈

Ook terug sorceress aan het doen, nog nooit een ander char gedaan op Diablo 😅 We zijn gisteren toch al bijna door Act1 geraakt 😝

Gisteren eindelijk normal afgewerkt.
Ik vraag me nu af of ik gewoon door nightmare kan beginnen werken of dat het beter zou zijn items te farmen.
Misschien wat cow levels doen.

gisteren act 1 uit en nu halverwege act 2, 2 groene items gevonden. angelic sickle. is het de moeite om die als necromancer te gebruiken? ik laat meestal alles door de skeletons doen.

ik snap nog altijd niet goed naar wat ik moet kijken voor de items, groen, geel, blauw het zegt mij niet veel. De stats die erbij staan doen ook niet veel? Het schil heeft nu bijvoorbeeld 33 procent kans op blokken, dat lijkt mij wel te werken.
Welke items mag ik zeker niet laten liggen? is daar een lijstje van te vinden?

Gisteren toch ook gekocht, kon het niet laten. Nostalgie alom toch, hoewel het in 2021 lastig blijft om maar 2 moves ter beschikking te hebben. Vermits ik al lang niet meer op de pc gegamed had lig ik toch soms te sukkelen als ik meerdere wil combineren. En dan ben ik men teleport nog ni aan het gebruiken 🙈
Controller gebruiken ipv keyb/muis = 6 skills ;)
En eventueel overschakelen naar je muis/keyb bij veel inv werk, want dat is wel een hassle.
(is gewoon eens met je muis klikken op je scherm, en dan weer even aan je sticks komen van je controller om weer om te schakelen)

gisteren act 1 uit en nu halverwege act 2, 2 groene items gevonden. angelic sickle. is het de moeite om die als necromancer te gebruiken? ik laat meestal alles door de skeletons doen.

ik snap nog altijd niet goed naar wat ik moet kijken voor de items, groen, geel, blauw het zegt mij niet veel. De stats die erbij staan doen ook niet veel? Het schil heeft nu bijvoorbeeld 33 procent kans op blokken, dat lijkt mij wel te werken.
+skills, +Faster cast rate, +elemental resist, zijn zowat de belangerijkste stats voor een nec skelly build.

Je kan ook deze guides volgen maar zijn niet echt beginner guides, veel items die ze daar tonen zal je niet snel vastkrijgen.
Maar dan heb je wel al een idee van de belangerijke stats op je items.

Ps: Let op als je daar die "levelling guide" tegenkomt, want je hebt maar 1 respec zolang je nog "normal" speelt en die levelling build is ZONDER skellies ;)

In begin raap je alles op wat blauw is, maar dat verandert snel :) Dat zijn 'gewone' magic items. De 'rare' items, gele, zijn zeldzamer en soms meer de moeite. (Maar zelfs naar later toe liet ik die ook dikwijls liggen) Die set-items zijn groen en hebben dikwijls unieke karakteristieken (maar soms ook niet zo krachtig... op zichzelf), maar worden pas helemaal interessant als je de volledige (of gedeeltelijke) 'set' in handen hebt. Hoe meer zaken je van één en dezelfde set draagt, hoe beter ze worden. Alle items van één set vinden kost enorm veel moeite en geluk, zeker voor de beste sets in het spel. Opgelet wel: sommige sets zijn duidelijk class-gebonden en dus enkel goed als verzamelobject in je stash als je niet het juiste karakter hebt. Gouden items zijn uniques: superzeldzaam, maar ook op zichzelf soms heel krachtig.

is er een manier om switch spelers te vinden om samen te kunnen gamen? of gaat het enkel door vrienden te worden op de switch zelf? Ik speel voornamelijk savonds, redelijk laat. Aangezien er (volgens mij) niet zoveel switch gamers zijn is het mss handig om de gegevens te delen zodat we elkaar sneller kunnen vinden?

Zou deze guide eens kijken:)

Summon necro is nu ook een class die eigenlijk helemaal geen items nodig heeft :)
Welke mods nuttig zijn en welke niet hangt sterk af van de class en je build:
- increased attack speed op gloves (melee/trapsin)
- faster cast rate op boots (sorcs/elemental druids)
- faster run/walk (elke class die geen teleport heeft :'))
- %enhanced damage en/of + min/max damage charms (melee)
- + all res (elke class)
- + skills (elke class)
- life/mana steal (melee)
- % crushing blow, % deadly strike en % open wounds (elke class)
- mf !!!

zijn maar een paar voorbeelden, hoe meer mods op een item hoe beter.

Voor block % geldt ook heel vaak de regel dat je ofwel alles wilt ofwel helemaal niks. Beste manier om je eigenlijke chance to block te bekijken is op je stats scherm. De formule voor de volledige kans is ook afhankelijk van jouw dexterity en tegenstanders attack rating. Om echt goeie max block te hebben moet je constant statpunten in dex steken en er zijn maar weinig builds die daar vrolijk van worden. Uitzonderingen die het met weinig dex ook kunnen zijn bv palas met hun class-specifieke schilden die gigantische block%'s hebben en dual wielding sinds die block op hun claws hebben zitten.

In het algemeen geldt inderdaad dat rare en unique de goeie items zijn (owv de vele en vaak goeie mods), maar er zijn uitzonderingen. Een aantal set items zijn individueel vrij nuttig (Guillaume's face wordt bv heel vaak op een act 2 merc geplakt), maar vaak ook waardeloos als je de volledige set niet hebt. En blauwe items kijk je best enkel naar als het class specific items zijn of wands (die hebben heel vaak +skills).

Je mag hier gerust een aantal finds posten en ik wil ze gerust raten...

Gisteren eindelijk normal afgewerkt.
Ik vraag me nu af of ik gewoon door nightmare kan beginnen werken of dat het beter zou zijn items te farmen.
Misschien wat cow levels doen.

Helemaal nog niet nodig. Rustig nightmare spelen en pas om items stressen als je naar hell gaat. Dan kan het wel lonen om ettelijke mephisto/andy runs te doen om met fatsoenlijke gear aan hell te beginnen. Het verschil tussen hell en nightmare is makkelijk 20 keer zo groot dan tussen nightmare en normal. Komt er ook nog eens bij dat er niet veel goede items te farmen zijn op normal.

In nightmare moet ge toch al wat meer op resistances beginnen inzetten. Merk het met mij hammerdin. Damage van elites is toch al een pak hoger. Ik zoek nog en treffelijk shield om te runen. Momenteel heraldic met 25+ all res gevonden maar heb het gevoel dat ik daar beter de socket quest niet aan verspeel.

Terug
Bovenaan