Diablo II: Resurrected

RPG PC PS5 PS4 XBOX SWITCH Diablo II: Resurrected

Controller > M+KB. Al gebruik ik uiteindelijk bij Grim Dawn beide om inventory wat vlot te doen lopen. Maar effective gameplay speelt zo veel leuker met een controller, zeker met de vrije camera.
 
Afgelopen week de oude Diablo 2 en LOD cd's eens van de zolder gevist en de keys geregistreerd op Battle.net classic
Direct een necro tot lvl27 en langs diablo geloodst. De goesting zit er wel in, ik ga de remaster vast een dezer dagen kopen.
Die grotere/shared stash staat me enorm aan. Ik herinner me de dagen met de mules en de miserie om heel die boel te onderhouden.
 
Heb ik net gekocht via de US store en 39,9 USD betaald. Is toch weer net wat goedkoper dan in euros en spel verschijnt in mijn account.
Misschien een tip voor anderen :)
 
Zoiezo PC versie hier. De nostalgie roept

Welke builds gaan jullie maken?
Ik ga zoiezo voor een summon necro om te beginnen. Vind ik een leuke en chille build.
 
Een topic naar mijn hart. Ik heb D2 & LOD een goeie 4 jaar aan en af gespeeld na release 21 jaar geleden.
Sinds corona begonnen is heb ik mijn CD's nog eens van onder het stof gehaald en sindsdien speel ik SP met plugy mod (nog steeds quasi dagelijks). Is pas deze laatste 2 jaar dat ik (door oa reddit ed) pas echt begrijp hoe weinig ik er vroeger van wist.
Zaken zoals FCR & FHR breakpoints, quest buggen van Andy, moat trick, crafting recipes, hoe te bepalen waar bepaalde loot kan droppen, LK runs voor high runes te farmen, AT runs farmen met cold sorc, swapcasten, ... Lijst is quasi eindeloos.

Ben ook begonnen met een mini grail en zit na anderhalf jaar nog maar aan 57.6% :S Heb wel paar mooie items (waaronder 2 shako's en twee weken terug mijn eerste SoJ :love2: ), maar de echt zeldzame dingen ontbreken uiteraard nog compleet en de kans is klein dat ik ze ooit ga vinden (ondanks 417 mf sorc die hell kan farmen).

Ik ga D2R helaas niet kunnen kopen omdat m'n pc het niet kan draaien en ik niet veel zin heb om die daar voor te upgraden, dus ik blijf voorlopig windowed spelen in 800*600 :'(
 
Laatst bewerkt:
Mijn broer ging een Hammerdin starten. Hammerdin of orbsorc staat op plaats 2 bij mij.
Heb ik vroeger veel lol aan beleefd. een Meteorsorc had ik ook voor bossfarming met de vrienden.
Donderdag ben ik weer jong :)
 
Voor zij die sorc willen gaan, dual spec is wel quasi een must, anders raak je nergens in hell. De meest populaire builds zijn meteorb of blizzballer sorcs (ik mf nu met die laatste).

Tenzij:
Lightning sorcs zijn ook viable als solo spec, maar dan heb je wel gg items nodig om lightning immunities te breken en die zijn absurd duur.
Om een idee te geven: enkel conviction aura (en lower resistance curse) is in staat immunity effectief te breken. Om een conviction aura te krijgen als niet-paladin heb je een infinity runeword nodig op een act 2 merc wapen en dan heb je 2x een Ber rune nodig, waar je dus een uur of 40 voor mag farmen in Lower Kurast (en Mal en Ist zijn ook nog steeds pittig om te bemachtigen) ofwel heel veel mag traden.
40 uur farmen, klinkt leuk? Helaas houdt dit enkel in dat je vanuit act 4 een wp neemt naar LK, teleport naar de super chests, enkel mogelijke runes oppikt, terug teleport naar wp en terug naar act 4 gaat. Save & exit, rinse & repeat. Als je een goeie map lay-out krijgt (en je in SP zit zodat die niet constant reset), dan kan je zo een run op +/- 25 sec voltooien... en dat dus uren en uren aan een stuk.

Van zodra je lightning immunity gebroken hebt kan je resistances verder naar beneden brengen met items zoals Griffon's eye (een van de meest zeldzame items in het spel) of rainbow facets (idem) of skills zoals lightning mastery.

Dezelfde techniek werkt trouwens voor fire of cold, maar fire & cold immunities hebben typisch een hogere res dan lightning immunes, waardoor het breken zelf met een conviction aura alleen vaak niet voldoende is.
 
Terug
Bovenaan