Destiny 2 spelers zullen meer moeten betalen om dungeons te kunnen spelen

Als Destiny 2 trending is op Reddit en Twitter is dat meestal geen goed nieuws, want dat gebeurt meestal alleen als mensen boos zijn en er is één zaak duidelijk, boos zijn ze. Dit komt in het kielzog van een verduidelijking van Bungie over twee aankomende dungeons volgend jaar. Hoewel ze vanaf het begin werden vermeld als onderdeel van de Witch Queen Deluxe Edition, gingen veel spelers ervan uit dat ze er toegang toe zouden krijgen in de seizoenen waarin ze later werden gelanceerd, als ze die prijzige bundel niet hadden gekocht.

De nieuwe dungeons die komen als onderdeel van Destiny 2's aankomende The Witch Queen-uitbreiding zullen niet worden opgenomen in de Standard Edition of Season Pass. Ze zullen alleen beschikbaar zijn als standalone aankopen, of als onderdeel van de Deluxe Edition. Dit werd aangekondigd door de community manager van Bungie als verduidelijking via een reddit post op woensdag.

Twee van de dungeons komen als onderdeel van de Digital Deluxe Edition, die verkrijgbaar zal zijn voor € 79,99. Er is ook een derde dungeon beschikbaar als onderdeel van Bungie's 30th Anniversary Bundle, die € 24,99 kost; spelers die alle drie de dungeons willen, kunnen zowel de Digital Deluxe Edition als de 30th Anniversary bundel kopen voor € 99,99. (The Witch Queen alleen, met het eerste seizoen erbij, kost € 39,99).

Een eerdere post van Bungie had verduidelijkt dat spelers kunnen upgraden naar de Deluxe Edition om toegang te krijgen tot de dungeons, en de Reddit-post van woensdag zei dat Bungie "in de toekomst ook een aparte manier zal aanbieden om de dungeons aan te schaffen." Echter, de aankondiging dat de twee dungeons extra zouden kosten, heeft al een aanzienlijke hoeveelheid pushback van fans opgeroepen. Op het moment van publicatie heeft de Reddit-post 2579 negatieve downvotes, met als bovenste commentaar op de post: "Ik weet dat het niet jouw schuld is, maar je gaat hier gelynched worden"

Voorheen waren dungeons gratis of werden ze meegeleverd met uitbreidingen, en die verandering in verwachting is deels wat fans frustreert. Destiny kan het zich niet veroorloven om zichzelf op te splitsen in nog meer ongelijke stukken. Het ziet er niet goed uit en draagt alleen maar bij aan de verwarring die al een lange tijd aan het ontstaan is met het huidige model. Ze moeten een meer samenhangend content systeem creëren, niet een meer verwarrend, en dat laatste is het enige wat ze hier doen. Zelfs als op het eerste gezicht de oplossing (koop de deluxe editie) eigenlijk niet meer kost dan wat spelers normaal zouden betalen.

Dit is een probleem dat niet hoefde te bestaan, en hopelijk kunnen ze een manier vinden om dit conceptueel op te lossen, en niet iets nog ergers introduceren de volgende keer, zo zou ik toch niet graag extra betalen voor bijvoorbeeld een nieuwe raid.

1634805995783.png
 
Als je echt intensief Destiny speelt dan vind ik 100€ voor een jaar gaming nog niet overdreven. Er zijn personen die ook zoveel uitgeven aan Fifa bijvoorbeeld. Ik vind het vooral eger dat ze het zo onnodig ingewikkeld maken en alles opsplitsen. Ook het element "free to play" is eigenlijk niet meer van toepassing.

Het is af te wachten wat The Witch Queen allemaal met zich mee gaat brengen. Als ik terugkijk naar de vorige seizoenen dan blijf ik voorlopig toch nog optimistisch.
 
Als je echt intensief Destiny speelt dan vind ik 100€ voor een jaar gaming nog niet overdreven. Er zijn personen die ook zoveel uitgeven aan Fifa bijvoorbeeld. Ik vind het vooral eger dat ze het zo onnodig ingewikkeld maken en alles opsplitsen. Ook het element "free to play" is eigenlijk niet meer van toepassing.

Het is af te wachten wat The Witch Queen allemaal met zich mee gaat brengen. Als ik terugkijk naar de vorige seizoenen dan blijf ik voorlopig toch nog optimistisch.

Bovenop die €100 komen uiteraard ook nog de season passes hé. Min. 4 seizoenen voor nog eens 15€/seizoen er bovenop.
Ik zal het sowieso binnenhalen aangezien het een van de weinige games is die ik veel speel, maar het totaalplaatje kan toch al tellen vind ik.
 
Als je echt intensief Destiny speelt dan vind ik 100€ voor een jaar gaming nog niet overdreven. Er zijn personen die ook zoveel uitgeven aan Fifa bijvoorbeeld. Ik vind het vooral eger dat ze het zo onnodig ingewikkeld maken en alles opsplitsen. Ook het element "free to play" is eigenlijk niet meer van toepassing.

Het is af te wachten wat The Witch Queen allemaal met zich mee gaat brengen. Als ik terugkijk naar de vorige seizoenen dan blijf ik voorlopig toch nog optimistisch.
Klopt wel, maar de spelers die zo'n beetje tussen in zitten, zoals mezelf, die vinden 100 euro voor een jaar wel al de moeite om eens over na te denken. Moest dat nu een van de weinige games zijn die ik speel op een jaar, dan kan ik daar nog mee leven.

Nu is het gewoon een game van 100 euro bovenop de 10 andere games van 70 euro die ik jaarlijks koop, waarvan ik die 10 andere misschien meer ga spelen dan Destiny :p
 
Bovenop die €100 komen uiteraard ook nog de season passes hé. Min. 4 seizoenen voor nog eens 15€/seizoen er bovenop.
Ik zal het sowieso binnenhalen aangezien het een van de weinige games is die ik veel speel, maar het totaalplaatje kan toch al tellen vind ik.

Voor de 100€ zitten de eerste 4 seizoenen wel al inclusief. Koop je de basis uitbreiding van €39.99 dan krijg je 1 seizoen in plek van 4. Maar zo zie je maar hoe ingewikkeld het eigenlijk allemaal geworden is om gewoon een "game" te kunnen spelen.
 
Voor de 100€ zitten de eerste 4 seizoenen wel al inclusief. Koop je de basis uitbreiding van €39.99 dan krijg je 1 seizoen in plek van 4. Maar zo zie je maar hoe ingewikkeld het eigenlijk allemaal geworden is om gewoon een "game" te kunnen spelen.
Volledig geen interesse meer om dat te navigeren. Buiten de kost alleen al klinkt me dat gewoon vermoeiend en allesbehalve toegankelijk.
 
Voor de 100€ zitten de eerste 4 seizoenen wel al inclusief. Koop je de basis uitbreiding van €39.99 dan krijg je 1 seizoen in plek van 4. Maar zo zie je maar hoe ingewikkeld het eigenlijk allemaal geworden is om gewoon een "game" te kunnen spelen.
Dus als ik het goed begrijp krijg je voor die versie van €99,99
- The Witch Queen uitbreiding
- 30th anniversary uitbreiding
- 4x seizoenspas

Want als dit het geval is, dan is het helemaal niet zo'n slechte deal natuurlijk.
 
Dus als ik het goed begrijp krijg je voor die versie van €99,99
- The Witch Queen uitbreiding
- 30th anniversary uitbreiding
- 4x seizoenspas

Want als dit het geval is, dan is het helemaal niet zo'n slechte deal natuurlijk.
Ja klopt, als je veel Destiny speelt (ik speel bv zo'n 8u per week), dan is het geen slechte deal. Ik begrijp echter wel dat dit voor veel mensen een drempel is.
 
Ja klopt, als je veel Destiny speelt (ik speel bv zo'n 8u per week), dan is het geen slechte deal. Ik begrijp echter wel dat dit voor veel mensen een drempel is.

Zo denk ik er ook over. Ik moet wel zeggen dat ik de content in D2 ook wel uitgebreid vindt voor hetgene dat je krijgt. Maar dat is een persoonlijke visie natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan