De zin en onzin van meerdere voornamen/middelnamen

Hoeveel voornamen heb jij?

  • Ik heb 1 voornaam

    Stemmen: 49 47,1%
  • Ik heb 2 voornamen

    Stemmen: 12 11,5%
  • Ik heb 3 of meer voornamen

    Stemmen: 43 41,3%

  • Totaal aantal stemmers
    104
Die driedubbele voornaam heeft dus absoluut zin, omdat het een bijkomend onderscheid kan maken tussen pakweg Peter Claessens en Peter Claessens.

Wat dan heeft de ene Peter Ludo Johan Claessens en de andere Peter Gerard Dirk Claessens

In mijn studiejaar zaten indertijd twee mensen met dezelfde naam, om die op de nominatieve lijsten te onderscheiden was het geboortedorp toegevoegd aan hun naam.
Dit.

Ik heb welgeteld 1 naamgenoot in België maar de tweede naam onderscheidt ons.

En een andere geboortejaar, rijksregisternummer, ... ;-)
 
Dit.

Ik heb welgeteld 1 naamgenoot in België maar de tweede naam onderscheidt ons.

En een andere geboortejaar, rijksregisternummer, ... ;-)
In het geval waar ik van spreek (studenten aan de KUL) was er dus ook geen verschil in geboortejaar.
En een rijksregisternummer bekt nu eenmaal niet zo goed...
 
Ik verschiet er van dat er nog zoveel zijn. Zou graag eens de leeftijd erbij weten. Ikzelf ben 36 en dacht dat ons generatie zo de overgang was waarbij dat niet meer gedaan werd. Ik ken buiten oudere generaties niemand die een 2e of 3e naam heeft.

Ik zelf heb er geen. Voor mijn kinderen ook namen heel kort en simpel gehouden. Je moet die namen zoveel opschrijven dat ik er zot van zou worden als ik telkens op een officieel document zo meerder namen moeten opschrijven.
 
Deze maand 34 hier.

Funny story:

Mijn vader en moeder waren eens in het buitenland op hotel.
Ah, hallo meneer X, uit België! - leuk om u opnieuw te mogen verwelkomen.

Ma was not amused en pa waarschijnlijk ook niet :rofl:

Ah oeps, sorry, dat was een andere persoon X.


:fingerguns::fingerguns_r:

Zal ondanks de rechtzetting nog een leuke vakantie geweest zijn
 
Ik verschiet er van dat er nog zoveel zijn. Zou graag eens de leeftijd erbij weten. Ikzelf ben 36 en dacht dat ons generatie zo de overgang was waarbij dat niet meer gedaan werd. Ik ken buiten oudere generaties niemand die een 2e of 3e naam heeft.

Ik zelf heb er geen. Voor mijn kinderen ook namen heel kort en simpel gehouden. Je moet die namen zoveel opschrijven dat ik er zot van zou worden als ik telkens op een officieel document zo meerder namen moeten opschrijven.
Ik heb nog nooit mijn tweede voornaam moeten schrijven op een officieel document :thinking:
 
Nee, dat is serieus. De madam heeft 14 weken in het ziekenhuis gelegen voor de geboorte en dan uiteindelijk 4w te vroeg bevallen.
 
Kan de poll niet anders worden?
1
2
3
meer dan 3
Lijkt me logischer, aangezien tot 3 vrij standaard is en er boven niet meer.
 
Hier enkel een 2de voornaam, die van mijn peter. Omdat mijn ouders me geen vrouwennaam wilden geven (en ik vermoed dat Maria moeilijk "mannelijk" te maken was), heb ik geen 3de. Sowieso maakt dat in dit land allemaal niet zo veel uit aangezien die enkel worden gebruikt op officiële documenten.
Ik ben gewoon Ugar Maria Maurits Meikever hoor.
 
Ik ben 37.
En ik heb een vaak voorkomende voor en achternaam.
Zo heb ik ooit eens een brief van een deurwaarder gekregen ivm onterecht ontvangen geld wat ik nog moest terug betalen. Was dus voor mijn naamgenoot bedoeld. Die werkte dan ook nog eens in hetzelfde bedrijf als mij en daardoor de mix up denk ik.
 
Ikzelf heb nog 3 namen.
Naam die mijn ouders gekozen hebben, naam die mijn peter koos, dus niet zijn en naam die mijn meter koos.

Mijn kinderen hebben er allen gewoon 1.
 
Ik heb maar 1 voornaam. Ik verschiet er eigenlijk ook van hoeveel er hier meer dan 1 voornaam hebben. Ik dacht ook dat dat in onze generatie (30+) amper voorkwam. Of is het misschien regiogebonden? Bij de keuze van de naam van ons kindje is dat zelf niet eens in ons opgekomen. Ik zou het zelf ook niet willen eigenlijk.
 
Heb er 3. Zelf nooit last van gehad, want je gebruikt die echt nooit. Zelfs met officiële papieren nooit problemen mee gehad.

Maar vind het ook absoluut nutteloos en ik vind het sentimentele er aan zelfs onzin. Ik bedoel welke meter/Peter/oma/opa geeft er nu om een 2de of 3de naam die nooit gebruikt word?

Mijn kinderen dus ook gewoon 1 naam.
 
Heb er 3. Zelf nooit last van gehad, want je gebruikt die echt nooit. Zelfs met officiële papieren nooit problemen mee gehad.

Maar vind het ook absoluut nutteloos en ik vind het sentimentele er aan zelfs onzin. Ik bedoel welke meter/Peter/oma/opa geeft er nu om een 2de of 3de naam die nooit gebruikt word?

Mijn kinderen dus ook gewoon 1 naam.
exactly. zo zou ik het dus ook doen, ALS ik al kinderen zou maken...

het is een hoop mizerie (zie mijn eerder aangehaald punt), als "de overheid" dan plots beslist van , we gaan die 3e naam opeens beginnen afkorten..... kan grote gevolgen hebben :(

EDIT: toch es naar lufthansa gebeld, en dit aangekaart. vriendelijke man zei me aan de lijn dat dit geen probleem zou mogen opleveren , hij zij zelf: u bent onze klant, waarom zouden we dan moeilijk doen om u aan boord te laten gaan. :smurf:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn kinderen ook een middle naam gegeven. Het is de achter naam van mijn vrouw. Wij zijn niet getrouwd. Dus dat helpt als de vrouw alleen reist met kinderen.
 
In het geval waar ik van spreek (studenten aan de KUL) was er dus ook geen verschil in geboortejaar.
En een rijksregisternummer bekt nu eenmaal niet zo goed...
Ja, ik heb dat ook voor, we zijn dan nog eens in hetzelfde ziekenhuis geboren met 2 weken verschil. En hebben ook dezelfde tandarts. Dan is het toch makkelijker dat je een 2e naam hebt om je te kunnen onderscheiden.
 
Terug
Bovenaan