Hyperloop is ontwikkeld met het idee van op korte tijd van San Francisco naar New York te geraken. Dus enorme afstanden.
Hilde Crevits wil het onderzoeken om het fileprobleem op te lossen... Antwerpen Brussel aan 1200/u duurt 2 minuten.
het is niet omdat het 1200/u kan, dat het 1200/u moet natuurlijk. De TGV haalt bijna 550/u (het record is 547,8), maar rijd in dienst max 350/u (en meestal nog "trager")
ik geloof trouwens nooit dat die hyperloop 1200/u zou halen op het korte traject tussen Antwerpen en Brussel. Je moet nog op een comfortabele manier versnellen en vertragen he.
Ze vergeet daarbij wel dat dan iedereen nog altijd in Antwerpen of Brussel moet geraken. En uw files dus niet opgelost zijn.
mja, als dat er zou komen, zou je volk van de rand van Antwerpen naar Antwerpen zien pendelen, daar de Hyperloop naar Brussel nemen. Het verkeer tussen Antwerpen en Brussel zou je zo elimineren.
maar het probleem van de gewone treinen is niet dat ze traag rijden he. dat is niet de reden waarom iedereen de files verkiest.
Daarnaast is hyperloop ook helemaal niet bedoeld voor zoveel tussenstops, we mogen héél blij zijn als Brussel ooit een station krijgt voor een Europese hyperloop. Die gaat trouwens ook nooit in het centrum uitkomen... Aangezien Brussel-Parijs maar een kwartier is en Brussel-Amsterdam nog minder, betwijfel ik het ten zeerste.
Kort samengevat: Hilde wil zich profileren als modern, maar mist het vermogen om eens snel te rekenen...
Ik denk dat Brussel bijna zeker een station krijgt. wij Belgen denken als Brussel maar als een stad waar wij gaan werken en waar enkel migranten wonen, maar het is voor de Europese politiek wel een heel belangrijke stad. puur daarom denk ik dat ze daar gewoon één gaan neerzetten.
Awel maar zelfs voor die lange afstanden zie ik de meerwaarde daar niet van in. Een vliegtuig vliegt haalt ook al snelheden van 800 à 900 km/u. En zo'n lang onafgebroken traject bouwen van SF tot NYE is toch praktisch niet haalbaar.
qua meerwaarde gaan ze het spelen op het ecologische argument he.
en zo'n lang traject bouwen niet haalbaar? er ligt een veelvoud aan die afstand al aan gewone sporen he.
veel argumenten zijn wel terecht, imo. Europa is te klein en te dichtbebouwd voor een transportmiddel dat je toch inderdaad zo recht-op-recht mogelijk moet bouwen om efficiënt te zijn. Je moet dan al tunnels beginnen bouwen, maar die moeten dan diep genoeg liggen om onder onze bestaande tunnels, rivieren en kanalen te moeten gaan. (want ook op-en-af ga je aan die hoge snelheden last hebben). En dan heb je, over die afstanden het probleem met de hulpverlening, moest het fout gaan...