Vandaag eerste rit met de Garmin 530 en dat was toch geen succes. Bij de start gaf hij geen snelheid aan, na 10km dan maar gestopt en de sensor zat niet 100% maar vreemd dat hij dan geen GPS snelheid weergeeft.
10 minuten later verbinding met alle sensoren en GSM verloren, behalve snelheid. Vreemd want snelheid en cadans zitten op dezelfde sensor.
Hopelijk eenmalig want dit geeft weinig vertrouwen. Voor de rest wel super toestel, ClimbPro is zo handig en navigatie werkt uitstekend.
Hier zaterdag een eerste rit met een nieuwe 530. In het begin ook veel gevloekt, althans voor het vertrek eigenlijk

De sensoren wouden maar niet verbinden. Vanuit de doos kwam de garmin met al 3 herkende sensoren, maar mijn snelheid en cadans sensor wou niet verbinden. Dan maar gecheckt of er wel batterijen inzaten, wist ik veel...
Bleek uiteindelijk dat de garmin nog 2 oude sensoren erin had staan, dus eens ik zocht naar de nieuwe sensoren was het inorde. Wel vreemd dat die vanuit de fabriek gekoppelt was met andere sensoren...
In het begin vd rit ook nog wat gevloekt, ik had een route van strava overgezet die ik net daarvoor had laten genereren. Het was een route die ook een stuk langs het Albertkanaal volgde, dus op totaal automatisme van thuis vertrokken naar het kanaal. Die gps maar klagen en herberekenen, ik ambetant door dat constant piepke, en pas na 5km besefte ik dat ik misschien in de andere richting was aan het rijden

Dan nog maar effe teruggedraaid en terug begonnen, deze keer in de juiste richting. Sindsdien wel geen problemen meer gehad en echt heel tevreden van. Die ClimbPro functie ben ik wel heel benieuwd naar, maar hier in de buurt is het veel te vlak om die ergens te kunnen gebruiken.
Laatst bewerkt:

en berestijf... Dus imho moeilijker te vlechten op het zicht.