De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Vandaag eerste rit met de Garmin 530 en dat was toch geen succes. Bij de start gaf hij geen snelheid aan, na 10km dan maar gestopt en de sensor zat niet 100% maar vreemd dat hij dan geen GPS snelheid weergeeft.
10 minuten later verbinding met alle sensoren en GSM verloren, behalve snelheid. Vreemd want snelheid en cadans zitten op dezelfde sensor.

Hopelijk eenmalig want dit geeft weinig vertrouwen. Voor de rest wel super toestel, ClimbPro is zo handig en navigatie werkt uitstekend.

Hier zaterdag een eerste rit met een nieuwe 530. In het begin ook veel gevloekt, althans voor het vertrek eigenlijk :p
De sensoren wouden maar niet verbinden. Vanuit de doos kwam de garmin met al 3 herkende sensoren, maar mijn snelheid en cadans sensor wou niet verbinden. Dan maar gecheckt of er wel batterijen inzaten, wist ik veel...

Bleek uiteindelijk dat de garmin nog 2 oude sensoren erin had staan, dus eens ik zocht naar de nieuwe sensoren was het inorde. Wel vreemd dat die vanuit de fabriek gekoppelt was met andere sensoren...

In het begin vd rit ook nog wat gevloekt, ik had een route van strava overgezet die ik net daarvoor had laten genereren. Het was een route die ook een stuk langs het Albertkanaal volgde, dus op totaal automatisme van thuis vertrokken naar het kanaal. Die gps maar klagen en herberekenen, ik ambetant door dat constant piepke, en pas na 5km besefte ik dat ik misschien in de andere richting was aan het rijden :p

Dan nog maar effe teruggedraaid en terug begonnen, deze keer in de juiste richting. Sindsdien wel geen problemen meer gehad en echt heel tevreden van. Die ClimbPro functie ben ik wel heel benieuwd naar, maar hier in de buurt is het veel te vlak om die ergens te kunnen gebruiken.

Laatst bewerkt:
Er is dus werkelijk geen enkele wielrichter onder de 300 euro geschikt voor boost naven en/of steekassen van 15mm, op die van Parktool na. Als er al geafficheerd wordt dat het wél zo is, krijg je bij navraag altijd "ah nee, toch niet" :wallbash:

Die 280? die ze nu vragen op Mantel is niet onoverkomelijk natuurlijk (als hij ooit weer op stock komt)

ik ben op zoek naar de TS 2.2... helaas overal uitverkocht of wayyyy overpriced.

Mijn DIY carbonsetje is toch ook wel de goeie kant opgegaan.
30mm internal width, assymetric, 28 spaaks (2.0- 1.6), messing nippels, 1390 grammekes
Carbon heb ik nog niet durven vlechten. Vind het een beetje duur om op de mtb te zetten. Misschien als ik ooit met de koersfiets rijd en tegen dan teveel geld heb op de rekening :p

Zijn die carbonnen velgen ook redelijk scheef voor je ze vlecht en recht?
Want die alu velgen zijn toch altijd redelijk krom als je ze toegestuurd krijgt...

Carbon heb ik nog niet durven vlechten. Vind het een beetje duur om op de mtb te zetten. Misschien als ik ooit met de koersfiets rijd en tegen dan teveel geld heb op de rekening :p

Zijn die carbonnen velgen ook redelijk scheef voor je ze vlecht en recht?
Want die alu velgen zijn toch altijd redelijk krom als je ze toegestuurd krijgt...
Die zijn bijna kaarsrecht :) en berestijf... Dus imho moeilijker te vlechten op het zicht.

In de les goed gelukt tot rond de 0,3mm geraakt (nog niet klaar) rondom, maar als ik de spaakspanning nakeek met een meter zat daar vrij veel verschil op. Dat kan je dan wel wegwerken door eentje losser en de (op één na) volgende spaak wat vaster te draaien, maar bij een aluminium velg zou dat veel sneller een slag geven.

Minder spaken (in mijn geval 28, dus cava nog) is natuurlijk ook een pak moeilijker dan de 36 van de leswielen :)

Straightpull is wel supersimpel

Dan nog maar effe teruggedraaid en terug begonnen, deze keer in de juiste richting. Sindsdien wel geen problemen meer gehad en echt heel tevreden van. Die ClimbPro functie ben ik wel heel benieuwd naar, maar hier in de buurt is het veel te vlak om die ergens te kunnen gebruiken.

ClimbPro werkt echt super, is ook de reden dat ik opnieuw bij Garmin zit. Daarnet kunnen testen op Congoberg en Bosberg en werkt echt goed.

Ik heb die set van Feryn gekocht. Idd geen geld. Ziet er niet uit (tenzij je aan die old skool look bent :) ) maar voor die prijs kan je het zeker niet laten liggen, zeker als beginner. Deftig materiaal.

Hoe valt die qua maat? Normaal? Of neem ik beter iets groter dan normaal?

ClimbPro werkt echt super, is ook de reden dat ik opnieuw bij Garmin zit. Daarnet kunnen testen op Congoberg en Bosberg en werkt echt goed.

Ja, binnenkort maar is naar uw regio afzakken :)

Vanuit de doos kwam de garmin met al 3 herkende sensoren, maar mijn snelheid en cadans sensor wou niet verbinden.

Bleek uiteindelijk dat de garmin nog 2 oude sensoren erin had staan, dus eens ik zocht naar de nieuwe sensoren was het inorde. Wel vreemd dat die vanuit de fabriek gekoppelt was met andere sensoren...

In het begin vd rit ook nog wat gevloekt, ik had een route van strava overgezet die ik net daarvoor had laten genereren. Het was een route die ook een stuk langs het Albertkanaal volgde, dus op totaal automatisme van thuis vertrokken naar het kanaal. Die gps maar klagen en herberekenen, ik ambetant door dat constant piepke, en pas na 5km besefte ik dat ik misschien in de andere richting was aan het rijden :p
Klinkt mij als een refurbished toestel?
Normaal gezien kan je ook gewoon instellen om de route in andere richting af te leggen bij de instellingen. Dan moet je niet meer terugdraaien.

Klinkt mij als een refurbished toestel?
Normaal gezien kan je ook gewoon instellen om de route in andere richting af te leggen bij de instellingen. Dan moet je niet meer terugdraaien.
Daar heb ik ook al aan gedacht, zou niet ok zijn want ik heb gewoon een nieuw toestel aangekocht bij AS adventure :)
De verpakking was ook in een perfecte staat, het doosje was duidelijk nog nooit geopend, de zakjes allemaal dicht etc...
Het lijkt me dus wel straf, maar ja zoiets ga ik nooit te weten kunnen komen lijkt me?

Y7WSGAg.jpg

MrsFingers’ monstercrosser/bikepacking behemoth is klaar, dus statieportret in de garage (no trucaré or foefelaré, juist een beetje balancaré).
  • Genesis Vagabond 2021, Reynolds 725 tubing
  • DT-Swiss 350 hubs met GR531 rims en Sapim spaken, vakkunding in elkaar gevlochten door VonCykel.
  • Panaracer Gravelking SK 50mm (tubeless)
  • Shimano GRX-600 groepset met een supersized 11-46 cassette (niet Shimano-approved, werkt wel gewoon) en 40T chainring.
  • Fizik Luca Xroad zadel, en Fizik stuurlint
  • Tom Ritchey stuur, stem, zadelpen, bidonhouders,...

Laatst bewerkt:
Y7WSGAg.jpg

MrsFingers’ monstercrosser/bikepacking behemoth is klaar, dus statieportret in de garage (no trucaré or foefelaré, juist een beetje balancaré).
  • Genesis Vagabond 2021, Reynolds 725 tubing
  • DT-Swiss 350 hubs met GR531 rims en Sapim spaken, vakkunding in elkaar gevlochten door VonCykel.
  • Panaracer Gravelking SK 50mm (tubeless)
  • Shimano GRX-600 groepset met een supersized 11-46 cassette (niet Shimano-approved, werkt wel gewoon) en 40T chainring.
  • Fizik Luca Xroad zadel, en Fizik stuurlint
  • Tom Ritchey stuur, stem, zadelpen, bidonhouders,...
Very very cool! Heel gaaf frame!

De stuurpen omdraaien zal de looks wel ten goede komen denk ik, maar als hij zo goed zit, why not!

Het "hoort" zo te zijn, maar 'k geef ze een week en die stem is omgedraaid. Degene die Genesis zelf afbouwt hebben een nog extremere opwaartse hoek.

Rijdt wel supercomfy op deze manier, je zit er vrij rechtop op (positie kun je echt een volledige dag volhouden, met plezier), maar 't is niet overdreven.

De hamvraag is voor wat ze dat gaat gebruiken :P
In die opstelling monteer je ook beter een recht stuur. Daar in de beugels gaan hangen is een beetje vreemd.

Ik heb mij eens ingeschreven in zo een mountainbike clinic, nog geen idee wat ik ervan kan verwachten maar qua techniek is er toch zeker ruimte voor verbetering. Ik hoop vooral eens deftig te leren bunnyhoppen en wat dropkes te nemen.

Terug
Bovenaan