De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

denk dat moltenspeedwax & silca secret ofzoiets als beste uit de bus kwamen. Scheelde echt wel veel..
Het zijn inderdaad de echte smeltwaxen die nog stukken beter zijn. Squirt zit ergens middenin tussen de smeltwax en de brol van mucc off.

Laatst bewerkt:
Kan je in feite een wielset met daarop een ultegra 12 sp cassette gebruiken op een fiets die een 105 groupset 11 speed heeft (niet elektronisch)? Zou gemakkelijk zijn om meer aero wielen te wisselen van fiets
12 speed cassette werkt niet op een 11 speed groep.

12 speed is een microspline hub voor nodig, 11 speed niet.

12 speed cassette werkt niet op een 11 speed groep.

12 speed is een microspline hub voor nodig, 11 speed niet.
Thnx! Dus als ik op mijn 105 set een 12 speed 105 cassette laat monteren moet ik mijn hub laten vervangen maar is mijn wielset met 12 speed ultegra wel te gebruiken op mijn 105 groepset fiets?

Laatst bewerkt:
Het zijn inderdaad de echte smeltwaxen die nog stukken beter zijn. Squirt zit ergens middenin tussen de smeltwax en de brol van mucc off.
Denk ik ook.
Squirt krijgt wel echt goede reviews. Die smeltwater zijn zeker beter. Maar wel niet zo makkelijk als even met squirt smeren.

Één van die twee die gepost werden heeft ook wel zo ready2use busjes. Maar voor die prijs mag het wel véél beter zijn dan squirt.

en als we dit dan doortrekken & je wil er het maximale uithalen dan gooi je je squirt lube/wax de deur uit. kwam uit de testen van zerofrictioncycling als één van de slechtste uit het gamma naar voor

Amai, ik doe nu al 8000 kms met mijn ketting en squirt en dan vervang ik hem uit voorzorg want ik zit dan nog niet aan 0,75 rek.

Met nog veel betere wax kan ik een fiets verslijten met 1 ketting.

Denk ik ook.
Squirt krijgt wel echt goede reviews. Die smeltwater zijn zeker beter. Maar wel niet zo makkelijk als even met squirt smeren.

Één van die twee die gepost werden heeft ook wel zo ready2use busjes. Maar voor die prijs mag het wel véél beter zijn dan squirt.
Grootse verschil dat ik merk is dat die smeltwaxen veel beter tegen nattigheid kunnen. Squirt is gemengd met emulsie oplossing om vloeibaar te blijven in de fles, dit zal wel nadelen hebben ook.

Grootse verschil dat ik merk is dat die smeltwaxen veel beter tegen nattigheid kunnen. Squirt is gemengd met emulsie oplossing om vloeibaar te blijven in de fles, dit zal wel nadelen hebben ook.
Excuses voor de mensen die mijn aanbeveling daarover al beu zijn: squirt voor ebikes, het groene busje. Geen issues met lange regenritten.

En wat is daar het probleem mee? Van technische zaken heb ik niet veel kennis. Altijd op een goeie fietsenmaker kunnen vertrouwen.
Het smeren van een ketting is nu niet precies iets wat je uitbesteed? Er zijn hier mensen met veel meer kennis dan mij over zo’n zaken dus laat ik al graag eens iets bevestigen. Als je zo neerbuigend kan doen, geef dan ook maar het antwoord
Je doet een uitspraak over een bepaald product, met een bepaalde zweem van expertise.
Je zou het moeten buitengooien. Het zou het slechtste uit het gamma zijn.
Terwijl het in feite een zeer goed product is binnen zijn productgroep. Het is niet perfect. Maar qua gebruiksgemak en prijs zit het wel gewoon goed.

Je zou denken, die man die kent er wat van!
Maar dan stel je een vraag die in feite zichzelf al beantwoord :p
Ahnee eh da past niet, je hebt 1 extra speed op die 12 speed waardoor je nooit deftig zult kunnen schakelen :p
Je zult dus op die wielset een 11 speed casette moeten zetten om het te laten werken. Of een 12 speed op uw 11 speed wielset.
Of in het kort altijd dezelfde speed casette voor de desbetreffende groepset.
De body voor beide zijn dezelfde, enkel de spacing tussen de kransjes is verschillend.
Microspline is enkel voor MTB.

Ik vond het perspectief tussen beide posts gewoon grappig, maar het is zeker niet op een slechte manier bedoeld hoor :thumb:

Thule heeft een nieuwe fietsendrager, genaamd Epos. Ik vond de Easyfold al een duur ding (700 euro voor 2 fietsen), maar die nieuwe Epos kost gewoon 1000 euro.

Thule heeft een nieuwe fietsendrager, genaamd Epos. Ik vond de Easyfold al een duur ding (700 euro voor 2 fietsen), maar die nieuwe Epos kost gewoon 1000 euro.
Natuurlijk licht, compact en groot draagvermogen.
En het is thule. De mannen die 1100€ vragen voor een enkelzits kindertrailer en 75€ voor de steekas om hem te kunnen trekken.

Daarstraks een uur gaan bollen, eerste keer sinds recente covidbesmetting.

Of ik het nog voelde?

FwLaFz1WAAENnYJ

Ik wist niet dat de haat voor Canyon bij sommige FM zo diep zat. Las ik gisterenavond een verhaal van iemand die lek stond met zijn Canyon en bij de dichtstbijzijnde FM een nieuwe binnenband wou kopen. Daar werd hij echter onmiddellijk op boertige manier naar buiten gestuurd met zijn Canyon. FM wou hem dus niet helpen noch nieuwe binnenband laten kopen. :laugh:

Was bij Mertens in Overijse. Kzie dat zijn google rating er van langs krijgt. :woohoo:

Ik wist niet dat de haat voor Canyon bij sommige FM zo diep zat. Las ik gisterenavond een verhaal van iemand die lek stond met zijn Canyon en bij de dichtstbijzijnde FM een nieuwe binnenband wou kopen. Daar werd hij echter onmiddellijk op boertige manier naar buiten gestuurd met zijn Canyon. FM wou hem dus niet helpen noch nieuwe binnenband laten kopen. :laugh:

Was bij Mertens in Overijse. Kzie dat zijn google rating er van langs krijgt. :woohoo:
Dan hoop ik ook wel dat het verhaal van die wielertoerist 100% klopt, zou anders wel zeer sneu zijn voor die fietsenmaker.

En wat is daar het probleem mee? Van technische zaken heb ik niet veel kennis. Altijd op een goeie fietsenmaker kunnen vertrouwen.
Het smeren van een ketting is nu niet precies iets wat je uitbesteed? Er zijn hier mensen met veel meer kennis dan mij over zo’n zaken dus laat ik al graag eens iets bevestigen. Als je zo neerbuigend kan doen, geef dan ook maar het antwoord
Je moet dat niet persoonlijk nemen, neerbuigend doen is toevallig één van zijn specialiteiten. :hug: :tongue:
Daarstraks een uur gaan bollen, eerste keer sinds recente covidbesmetting.

Of ik het nog voelde?

FwLaFz1WAAENnYJ
Tof hé, zo'n virus... ik ben eind februari geveld door een verlamming in mijn rechter gezichtshelft met zware vermoeidheidsverschijnselen er gratis bij. Ik heb 7 weken zo goed als gewoon plat gelegen. Het heeft tot met Pasen geduurd tegen dat ik terug héél voorzichtig ben beginnen fietsen en ik was die eerste ritten gewoon echt steendood van een half uurtje 160W te trappen, dat is normaal recovery pace voor mij... en dat gewoon door opflakkering van waterpokken :thumb:

Die moet je toch even uitleggen menne man :p
Hebt ge thuis een Thule Epos 2 978?

Voor een ged begrip: ik zeg dit niet om op u te kappen ofzo - het is niet dat ik u niet kan luchten, zeg maar - edoch ik moet wel constateren dat ge zowat overal een mening over blijkt te hebben, dewelke ook steevast gedeeld wordt, ook al wordt de bal daar wel eens bij misgeslagen. Toch zo ongeveer exact hetgeen waar je derden nu op wijst.

Als je uw fiets online koopt moet je uw binnenbanden ook maar online kopen!

Is de marge op een fiets dan zo gigantisch dat de FM daar zijn grote winsten op moet maken?

Terug
Bovenaan