De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Er is een verschil tussen iemand afwijzen omdat de fiets daar niet gekocht is, en bv de fiets aanvaarden maar er 2 weken overdoen (en dat op voorhand aangeven natuurlijk dat het lang kan duren)

Dan is het keuze aan de klant, ipv afketsen. Want dan ga je ook geen moeite meer doen om daar terug te gaan of reclame te maken

Ging het eigenlijk om het zuiver verkopen van een binnenband, of verkopen en vervangen door de fietsenmaker zelf? Dat eerste zou inderdaad absurd zijn en terecht dat daar commentaar op komt, maar het tweede kan ik nu enigzins nog begrijpen. Werk genoeg voor 'eigen' klanten die er een fiets hebben gekocht, dus waarom zou je dan voorrang geven aan een externe?

Maar goed, er zijn andere manieren om dit te brengen dan een klant buiten te zwieren.

Hebt ge thuis een Thule Epos 2 978?

Voor een ged begrip: ik zeg dit niet om op u te kappen ofzo - het is niet dat ik u niet kan luchten, zeg maar - edoch ik moet wel constateren dat ge zowat overal een mening over blijkt te hebben, dewelke ook steevast gedeeld wordt, ook al wordt de bal daar wel eens bij misgeslagen. Toch zo ongeveer exact hetgeen waar je derden nu op wijst.
Nee, maar het is ook een nieuwe fietsendrager die nog geen maand op de markt is. Dus zoveel zullen er nog niet verkocht zijn :P

Ik herhaalde alleen wat thule zelf in hun marketing gebruikte. Om 1000€ te rechtvaardigen.
Maar het ging mij meer dat Herman een reactie verwachte van “ja amai schandalig duur!”
Waar ik de opmerking maak dat thule ook het bedrijf is dat een fietstrailer verkoopt aan de scherpe prijs van 1124,95€ waarbij je ook nog een steekas van 74,99€ moet kopen. (Die ik trouwens beide al achter de fiets heb gehangen :P toffe producten dat dan weer wel)
Dus echt schrikken van hun scherpe prijszetting hoef je niet te doen :P

@canyonfietsenmaker
Steen door zijn ruit gaan gooien! Het lef om niet aan een canyonrijder te willen verkopen!

Als je niet wilt werken aan een canyon omdat je voldoende werk hebt, so be it.
Dat je weigert iets te verkopen aan iemand die met een canyon rijdt dan ben je gewoon een triest persoon. Dat je dan voor uw klanten wel coulant bent zou ik toch mijn twijfels bij hebben.
Een negatieve review op andere mensen te waarschuwen lijkt me dan wel op zijn plek. Want ook niet iedereen die negatieve ervaring heeft borgt dit onder een review, dus elke terecht negatieve review is wel nuttig.

Maar goed hoeveel van het verhaal klopt ook effectief.

Ik denk dat fietsenmakers ook blij zijn met de e-bike hype. Dat zijn klanten die gewoon niet zelf lopen prutsen aan hun fiets, deze leasen en niet direct neuten over de kosten voor het herstellen en met de juiste tools en knowhow ook niet zo gigantisch moeilijk om te onderhouden.
Meestal zijn de merken ook vrij coulant dat je bij elektronische problemen gewoon direct zaken mag vervangen.
Of het zijn bomma’s die hun elektrische fiets enkel voor rond de kerk gebruiken en hem elk half jaar vlijtig binnensteken voor een onderhoud.

Een totaal ander publiek dan de wielertoerist die zelf loopt te knutselen aan zijn fiets, bouten doldraait, remschijven plooit en andere zaken loopt te massacreren en verwacht dat je dat wel even uitboort of recht voor 3€ en zeker wilt dat je geen nieuwe componenten steekt.
Tevens ook perfect op de hoogte van de prijs van een KMC ketting op bike24 en weet dat jij er veel meer voor vraagt, en ook niet vies is om dit aan te halen.

Als ik zie welke tarieven de FM's tegenwoordig vragen, verdienen die toch niet slecht. Bij het Canyon Service center rekenen ze 90 EUR aan/uur, bij de fietsenmaker in Leuven was het 80 EUR/u. En de agenda's zitten vol genoeg.
Prijzig inderdaad, beide zaken waar ik werk zitten daar onder. En dan is een daarvan nog een zaak waar de doorsnee fiets beduidend duurder uitvalt dan de meeste Canyons.

Ik denk dat fietsenmakers ook blij zijn met de e-bike hype. Dat zijn klanten die gewoon niet zelf lopen prutsen aan hun fiets, deze leasen en niet direct neuten over de kosten voor het herstellen en met de juiste tools en knowhow ook niet zo gigantisch moeilijk om te onderhouden.
Helaas! Er wordt nog altijd aan geknutseld (gelukkig minder weliswaar) maar voor de rest is alles buiten leasing om ook nog altijd een potentiëel gedoe inzake de kosten, en hoewel de elektrische herstellingen niet noodzakelijk complex zijn, zijn ze dikwijls tijdrovend en soms verrekt moeilijk vast te pinnen, zelfs met de juiste foutcode en kennis van zaken erbij. Ik vind het op zich positief dat er meer mensen fietsen, maar over de herstellingen ben ik vaak helaas minder enthousiast. :unsure:

Btw, het ging niet over de Thule fietsendrager op zich hé :tongue:

De fietsenmaker hier dicht bij vraagt een hoger uurtarief voor werken aan een fiets die niet bij hem gekocht is, staat in het groot in de winkel dus je weet het op voorhand. Vind ik op zich wel een goede manier, vaste klanten betalen minder maar andere klanten worden ook geholpen en de fietsenmaker wint er extra bij.

Ging het eigenlijk om het zuiver verkopen van een binnenband, of verkopen en vervangen door de fietsenmaker zelf? Dat eerste zou inderdaad absurd zijn en terecht dat daar commentaar op komt, maar het tweede kan ik nu enigzins nog begrijpen. Werk genoeg voor 'eigen' klanten die er een fiets hebben gekocht, dus waarom zou je dan voorrang geven aan een externe?

Maar goed, er zijn andere manieren om dit te brengen dan een klant buiten te zwieren.
Was het zuiver verkopen van een binnenband.

Ik zag in zijn reviews op Google dat hij altijd al gewoon een onbeschoft boer geweest is. Er zijn er de voorbije 2 jaar toch wel heel wat negatieve.

De fietsenmaker hier dicht bij vraagt een hoger uurtarief voor werken aan een fiets die niet bij hem gekocht is, staat in het groot in de winkel dus je weet het op voorhand. Vind ik op zich wel een goede manier, vaste klanten betalen minder maar andere klanten worden ook geholpen en de fietsenmaker wint er extra bij.
Dat zou ik nog aanvaarden, of zoals ik zei dat je sowieso niet moet rekenen op een snelle service. Hier is het al snel 1week of langer voor een vreemde fiets, en met een fiets van daar paar dagen

Als je de man van de binnenbanden eens begint te googlen. Deze post is van zijn hand, het gaat over de voorverkoop van tickets aan mensen die de pukkelpop storm hebben meegemaakt.
@Kathleen L : met alle respect, maar denk dat wij in 2011 IETSJE MEER onrecht zijn aangedaan met de storm dan u met de zwangerschap van uw kind. Misschien had u wel pijn, maar u had ervoor gekozen.
Zelf duidelijk een heel empathisch persoon :laugh:

Als je de man van de binnenbanden eens begint te googlen. Deze post is van zijn hand, het gaat over de voorverkoop van tickets aan mensen die de pukkelpop storm hebben meegemaakt.

Zelf duidelijk een heel empathisch persoon :laugh:
Mijn collega zei dat het idd een speciaal geval is

Iemand tips voor een (basic) truitje met korte mouwen nu het warmer begint te worden?

Een volledig rits, en indien mogelijk zakje met rits is wel een must

Iemand tips voor een (basic) truitje met korte mouwen nu het warmer begint te worden?

Bij Decathlon zit je sowieso goed prijs/kwaliteit. Zeker de 'Van Rysel' reeks is gewoonweg top voor wat het kost. Enkel wat betreft koersbroeken is het comfort soms wat minder, maar eigenlijk nog altijd ok voor de prijs die je betaalt.

Bij Decathlon zit je sowieso goed prijs/kwaliteit. Zeker de 'Van Rysel' reeks is gewoonweg top voor wat het kost. Enkel wat betreft koersbroeken is het comfort soms wat minder, maar eigenlijk nog altijd ok voor de prijs die je betaalt.
klopt, ging ik sowieso een passeren ook maar zoals vaak, veel keuze online tot je dan een winkel opgeeft dichtbij en dan is 3/4 "online only". Gezien hun crappy en traag leversysteem kijk ik dan liever bij een mantel ofzo. Maar ook weer gigantisch veel keuze :D

Voor basic truitjes en goede prijs/kwaliteit vind ik bioracer goed. Via zale-online aan prijsjes te kopen.

Rally Di Romagna gaat niet door.
Het hele gebied is overspoeld. Door het leed daar allemaal best makkelijk te relativeren, maar klote natuurlijk.

al meteen sites die ik niet kende, thx!

Via mijn lokale fietsenboer ook eens een truitje van ixcor gekocht. Eigenlijk fantastische prijs kwaliteit: minstens even goede fit dan bv. de hogere lijnen van Rapha maar aan een veel democratischere prijs.

In dat opzicht kan ik ook wel gobik aanraden.
Zeer goed spul dat te koop is bij lokale handelaars, wat wel tof is als je wilt passen, en voor een lagere prijs dan vergelijkbaar spul van andere merken.
Ik heb mij ook laten vangen aan een MAAP shirt met lange mouwen. Voor 84€ gescoord en dat is echt magnifiek voor dat geld, echt een zalig shirtje.
Nadeel is wel de race fit die zeker niet voor iedereen zal zijn. En dat de normale prijs 160€ is, ik twijfel of dat het waard is :P

Terug
Bovenaan