Ik zou graag voor mijn
Aeroad (die ik nog niet heb

) graag een extra wielset bestellen met lagere velgen voor als het eens heel veel wind is of voor in de bergen te gaan fietsen. Mijn oog was gevallen op
deze: Zelfde type van de originele die er bijgeleverd worden. Enkel in Alu ipv Carbon als ik het goed begrepen heb. Zijn die goed of zijn er betere alternatieven? Prijs maakt niet zoveel uit. gewoon wat prijs/kwaliteit goede deal.
Ik heb daar dan ook nog een cassette, remschijven en remblokjes bij nodig vermoed ik.
Qua remschijven zijn dat
MT 8100's maar zijn die 140 of 160mm en is die lockring intern of extern? Op de foto van de
Aeroad is het volgens mij een 160mm maar dat gewicht gaat eerder richting de 180mm maar die heeft 5 beentjes ipv van 4. Maar bij de specificaties staat dat er een mount adapter wordt bijgeleverd om 160mm remschijven te monteren en bij de vervang onderdelen staat ook weer 160mm. Los daarvan wat is beter? 140 of 160? Effe de weg kwijt ...
Deze
remblokjes ok? Bij nadelen staat "Organische remblokken zijn minder geschikt voor veel remmen op lange steile afdalingen." Ik heb natuurlijk geen zin om in een haarspeldbocht rechtdoor te gaan ...
Stadaard zit er een
Ultegra 8100 11-30T cassette op maar voor het (hoog) gebergte misschien toch liever de 11-34 variant. Stel dat ik op mijn reserve wielset de 11-34 installeer, werkt dat automatisch samen met het crackstel of moet ik die dan ook vervangen? Ook qua ketting. Lukt dat met dezelfde ketting of toch ook altijd de ketting wisselen? En wat met de ketting indien ik toch voor hetzelfde verzet (11-30) zou kiezen?
Ondertussen heb ik ook een
grail in bestelling staan (vermits de aeroad via leasing kon had ik budget over

).
Iemand een link voor de juiste garmin (edge 830) houder hiervoor aub?
Laatste vraag is misschien een debiele vraag maar ik ben van de regio rond Overijse dus moet écht wel zelf bedruipend zijn qua binnenbanden blijkbaar

...
Ik zou
deze bandjes nemen maar die ventiellengte is maar 42mm maar velg is ook 42mm. Bedoelen ze dan met die 42mm dat dat lukt op 42mm velgen of zijn die dan te klein en heb ik er nodig met een langere ventiel lengte? Alternatieven dan eventueel?
Alvast veel dank voor de verheldering!