Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Welke groepset?Hier kriebelt het een beetje om een nieuwe racer te kopen.
Maar ik was eigenlijk aan het denken om eerder delen van een fiets (of reeds samengesteld) te kopen:
frame, stuur, remmen,wielen.. en mijn aandrijving gewoon over te zetten.
Weet iemand waar ik hiervoor moet zijn? Online of ergens een bepaalde FM die zo iets doet?
Ik heb een 105 die ik er dus zou willen opzetten. Ik kwam deze tegen:Welke groepset?
Puur om je goesting te doen of om goedkoper uit te komen (aangezien je de aandrijving wilt overzetten)? Want goedkoper uitkomen zal je niet snel doen denk ik.Hier kriebelt het een beetje om een nieuwe racer te kopen.
Maar ik was eigenlijk aan het denken om eerder delen van een fiets (of reeds samengesteld) te kopen:
Weet iemand waar ik hiervoor moet zijn? Online of ergens een bepaalde FM die zo iets doet?
105 uit 1997 of 2023?Ik heb een 105 die ik er dus zou willen opzetten. Ik kwam deze tegen:
![]()
ORSO BIKES
ORSO BIKES. 296 vind-ik-leuks · 11 waren hier. Wil jij een uniek frame 1 adres orsobikeswww.facebook.com

Voor de prijs moet je het alvast niet doen. Fabrikanten hebben op onder andere groepsets en wielen zeer hoge OEM kortingen waardoor je gewoon nooit competitief bent qua prijs als je zelf iets samen bouwt.Hier kriebelt het een beetje om een nieuwe racer te kopen.
Lastig budget natuurlijk.Ik zou graag een Canyon Endurance 7 AL kopen maar geen idee wanneer deze ooit terug in stock komt. Kent iemand nog interessante endurance fietsen voor rond de €1500?
Ik heb nog nooit met een koersfiets gereden dus ik heb eigenlijk geen hoge verwachtingen, maar ook daarom ik wil er niet teveel geld aan uitgeven. Ik rijd nu rond met mijn MTB maar ik doe zelden nog offroad en wil gewoon 2 a 3 keer per week 1 a 2u gaan rijden op de weg.Lastig budget natuurlijk.
Maar dan denk ik aan een cube attain of een rose pro sl.
En die rose is al boven budget in feite.
![]()
Attain SLX 2026
Cube 2026 De nieuwe Cube collectie bestaat weer uit schitterende fietsen tegen super scherpe prijzen. Jaarlijks is er veel belangstelling voor de Cube fietsen, waardoor ze ook snel weer uitverkocht raken. De exacte levermomenten zijn nog niet bekend vanuit Cube, maar als je zeker wilt weten datwww.12gobiking.nl
De ROSE PRO SL DISC 105 | De perfecte fiets voor de beste prijs
De ROSE PRO SL DISC 105 - ROSE Bikes motiveert mensen op de fiets te stappen • Kwaliteit en innovatie sinds 1907 • Online en bij jou in de buurtwww.rosebikes.nl
Ridley fenix kan ook. Maar is ook boven budget natuurlijk.
Het blijft gewoon een heel lastig budget waar je uw verwachtingen niet te hoog mag leggen.
De canyon endurace slaagt eraan een heel net pakket aan te bieden. Maar dat ga je gewoon bijna nergens kunnen evenaren.

Tiagra doet ook gewoon wat moet. Dan is het wel opletten geblazen dat het hydraulische shijfremmen zijn.Ik heb nog nooit met een koersfiets gereden dus ik heb eigenlijk geen hoge verwachtingen, maar ook daarom ik wil er niet teveel geld aan uitgeven. Ik rijd nu rond met mijn MTB maar ik doe zelden nog offroad en wil gewoon 2 a 3 keer per week 1 a 2u gaan rijden op de weg.
Die fietsen zijn allemaal met de 105 groep, is Tiagra ook deftig?
Het is nu niet dringend dus ik wacht sowieso nog een maand af, misschien komt de Canyon wel eens in stock![]()
Ik zou graag een Canyon Endurance 7 AL kopen maar geen idee wanneer deze ooit terug in stock komt. Kent iemand nog interessante endurance fietsen voor rond de €1500?
Tiagra is een goeie groep, alleen een beetje zwaar en 10 speed in plek van het modernere 11 of 12 speed.Ik heb nog nooit met een koersfiets gereden dus ik heb eigenlijk geen hoge verwachtingen, maar ook daarom ik wil er niet teveel geld aan uitgeven. Ik rijd nu rond met mijn MTB maar ik doe zelden nog offroad en wil gewoon 2 a 3 keer per week 1 a 2u gaan rijden op de weg.
Het is nu niet dringend dus ik wacht sowieso nog een maand af, misschien komt de Canyon wel eens in stock![]()
Tiagra is a really impressive groupset. It does everything you want from a mid-level road bike with only a few minor quibbles. The biggest decision is whether you're really fussed about having the 11-speed of Shimano's more expensive 105.
2e hands zoeken? Met Corona zijn er wel koopjes te doenIk heb nog nooit met een koersfiets gereden dus ik heb eigenlijk geen hoge verwachtingen, maar ook daarom ik wil er niet teveel geld aan uitgeven. Ik rijd nu rond met mijn MTB maar ik doe zelden nog offroad en wil gewoon 2 a 3 keer per week 1 a 2u gaan rijden op de weg.
Allebei met mechanische schijfremmenIk heb even zitten kijken naar Trek, Domane AL 2 of 3 met disc liggen ook binnen dat budget
Domane AL 2 gen 3 - Trek Bikes (BE)
Ontdek je volgende prachtige fiets met Domane AL 2 Disc. Bekijk de fiets en bezoek je lokale Trek-dealer.www.trekbikes.com
Domane AL 3 gen 3 - Trek Bikes (BE)
Ontdek je volgende prachtige fiets met Domane AL 3 Disc. Bekijk de fiets en bezoek je lokale Trek-dealer.www.trekbikes.com
Ikzelf wacht momenteel mijn schoonvader zijn vraagprijs af voor zijn Scott Addict 20 van 2 jaar oud, met een kilometer of 100 max op de teller
Zal hopelijk ook rond de 1500 liggen![]()

Ja die Canyon lijkt me wel het beste prijs/kwaliteit. Ik heb hier ook een service center van Canyon op 4km van mijn deur.Tiagra is een goeie groep, alleen een beetje zwaar en 10 speed in plek van het modernere 11 of 12 speed.
Heeft voor- en nadelen. Die extra versnelling kan wel aangenaam zijn om de stappen onderling wat kleiner te maken. Maar als je niet beter weet dan zie ik daar geen probleem in.
Dit is wat een Engelse site erover zegt. Is volledig de waarheid denk ik.
Alleen komen fietsen met tiagra ook vaak met algeheel minder componenten. Zoals een stuur dat niet altijd even comfortabel is, een zadel dat low-budget is en geen goeie vorm zal hebben (ga je met veel fietsen hebben aangezien een zadel iets vrij persoonlijk is, je moet al geluk hebben dat een fiets standaard met een zadel komt dat u past), een setje wielen dat in veel gevallen gewoon niet super zal zijn en daarmee houden ze de algehele prijs laag natuurlijk.
Als het is voor dat basic rond te rijden dan zal dat goed meevallen. Maar vaak moet je nog 200-500€ extra investeren om de fiets toch wat te upgraden om hem aangenamer te doen rijden. Dat is iets wat je met een canyon niet hebt, of toch al heel veel minder hebt. Zelfs het zadel dat ze standaard leveren kan veel mensen nog wel oké bekoren.
Dus dat is dan altijd een beetje dubbel en moet je altijd wel in uw achterhoofd houden.
Prijs/ kwaliteit ga je weinig beter vinden dan canyon. Toch zeker voor 1500€.
Maar goed dat moet u niet weerhouden om pakweg een cube te kopen als de fiets in uw smaak valt hoor.
Toch wat raar om nog korting te vragen in een winkel?Ook eens kijken bij Wim devos op Facebook. Is wel in Nederland, maar blijkbaar wel de trip waard. Heeft veel mooie fietsen voor geen geld en ter plaatse kun je nog een stuk van de prijs doen.
Toch wat raar om nog korting te vragen in een winkel?
Als ik beslist heb of ik een gravel of een nieuwe racer ga leasen, dit wel eens in de gaten houden. Wel een eind bollen, maar goed..
10% korting of een setje Leo’s en bidonhouders ter waarde van 55€ zijn wel twee verschillende dingen natuurlijkIs de normale gang van zaken in een winkel hoor. Meestal krijg je rond de 10% of gratis pedalen, bidonhouders,...
Die Wim Devos zelf wil ook liever dat je naar de winkel komt om over de prijs te praten. Had vroeger al eens een bericht gestuurd, maar nog nooit langs geweest.