De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Welke klimmen heb je allemaal gedaan?

@fietsbril op sterkte.
Het makkelijkste is nog altijd gewoon contactlenzen dragen. Doe ik zelf al gewoon heel lang en zijn weinig nadelen aan verbonden.
Ik zie persoonlijk meer nadelen aan een bril dragen.
Hier ook daglenzen. Een deftige fietsbril op sterkte is duur (zeker als je een behoorlijke afwijking hebt). Ik neem wel altijd een oudere bril mee als back-up.

Zit hier wat in twijfel.
Of grizl bestellen, eigen aankoop en in juli al kunnen rijden of wachten en gravel leasen, maar dan geen idee welke. Budget van rond de 3k, zou mij 50 € per maand kosten.

Zit hier wat in twijfel.
Of grizl bestellen, eigen aankoop en in juli al kunnen rijden of wachten en gravel leasen, maar dan geen idee welke. Budget van rond de 3k, zou mij 50 € per maand kosten.
Welke twijfel?
Dat wordt hier gelezen als 2 extra fietsen. 😍😂

Serieus: Welke fiets(en) heb je nu al?
Ik zou waarschijnlijk wachten om het financieel interessanter te houden.

Welke twijfel?
Dat wordt hier gelezen als 2 extra fietsen. 😍😂

Serieus: Welke fiets(en) heb je nu al?
Ik zou waarschijnlijk wachten om het financieel interessanter te houden.
Racer cube attain van 2017.
Idee was dan van die bij mijn ma te zetten ( kom er 1 weekend per maand ) en fiets er altijd.

Dan de gravel met een 2de wielset voor thuis te houden. Als ik aan 5k geraak op een jaar ist veel... Leasen dus. Veel fietsenwinkels om te kiezen via lease, zou een Van Eyck goed zijn om te leasen? Of beter een kleine zelfstandige.

Racer cube attain van 2017.
Idee was dan van die bij mijn ma te zetten ( kom er 1 weekend per maand ) en fiets er altijd.

Dan de gravel met een 2de wielset voor thuis te houden. Als ik aan 5k geraak op een jaar ist veel... Leasen dus. Veel fietsenwinkels om te kiezen via lease, zou een Van Eyck goed zijn om te leasen? Of beter een kleine zelfstandige.
Je kan het eens nakijken maar via sommige leasing bedrijven is Canyon nu ook mogelijk, mocht je toch die Grizl willen.
Ik zou gokken dat het overal wel oké is anders is het slechte reclame. Misschien kan je er enkele in jouw buurt bezoeken en kijken wat ze in stock hebben tegen dan, (te) lange levertijd zou mijn keuze ook kunnen veranderen.

Gisteren de Roc d'Ardenne Marathon gereden. Of de helft er van toch.
Bij het beklimmen van 1 van de muren verloor een andere deelnemer het evenwicht en viel met zijn stuurpen op mijn knie. Stom accident en het viel op het eerste zicht wel mee, maar na 20 minuten toch de 'keer terug naar start' kaart getrokken. Bijna niet meer mogelijk om veel kracht te zetten met het ene been. Spijtig om op deze manier te moeten opgeven, maar het hoort er bij.

Heeft iemand toevallig nog een kortingscode voor futurumshop achter de hand die ze niet gaan gebruiken? :unsure:

Ik had een tik in mijn nieuwe aeroad iedere keer als ik recht stond op de pedalen. Tape rond ventielen: nog altijd getik, nieuwe pedalen: nog altijd getik. Ik begon al schrik te krijgen voor de trapas,want het kwam precies van daar.

Tot gisteren tijdens het poetsen ik monteer mijn zadeltasje en hoor hetzelfde getik. Blijkt dat het de rits van het zadeltasje was die tegen de zadelpen tikte. 🤦🤦🤦 Rits onder de velcro gestoken en het getik is weg.

Beide zijn even slecht imo (als je beste zeem neemt)
FTFY.
Als de broeken van bioracer effectief net zo goed als die van vermarc dan is het geenen vette.

Nu de kledij van het werk is ook van bioracer en daar hoor ik toch ook gemengde dingen over. Is wel hun custom collectie natuurlijk.
Het helpt natuurlijk ook niet dat je moet betalen om met reclame van de werkgever rond te rijden.
En dat ze 3/4 broeken maken. Elk merk dat 3/4 broeken maakt kan ik onmogelijk serieus nemen.

Hier toch goeie ervaringen met Vermarc. Goed zeem en bijzonder slijtvast. Elastieken spannen nog en zien er nog uit als nieuw (na 6 jaar).

Terug
Bovenaan