Reverz
Well-known member
Omdat ge gemakkelijk 600kcal/uur verbrand tijdens het fietsen, bij intesievere ritten zelfs nog een pak meer (bij Zwift races zit ik vaak tegen de 1000 aan). Als je 3u gaat rijden verbrand je dus gewoon snel 1800kcal, dat is niet zo gek veel minder dan je base metabolic rate voor een volledige dag.Hangt af van hoe warm het is. Bij warm weer natuurlijk 2 bidons. Iedereen zijn lijf is anders en het hangt er sterk af wat en hoeveel ge voordien hebt gegeten. Ik zie niet in waarom ge na een stevig ontbijt zou moeten eten tijdens een ritje van 80km.
Iedereen kan 3u rijden zonder te eten hoor, maar ik wil wel eens zien wat de mensen nadien allemaal naar binnen duwen en als het niet de dag zelf is dan wel de dag nadien. Je lichaam gaat die 1800kcal érgens halen en als jij het geen eten geeft dan breekt het u spieren daarvoor wel af.
Ge moet ook geen fancy sportvoeding/-drank gebruiken. Gewoon wat high carb/low fat voedsel (of gewoon wat je lekker vindt en niet té vettig is) is meer dan ok, zeker voor rustige duurtrainingen.
Laatst bewerkt: