De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Wel iets meer gepiep dan voorheen ja, maar niet de indruk dat remhendels echt verder moeten ingedrukt worden (bij SRAM moet je deze standaard nogal ver induwen vind ik). Schijfdikte is in orde.

Het systeem is 2 jaar oud, maar niet heel veel gebruikt geweest. Zou dit aan de remvloeistof kunnen liggen die vervangen dient te worden? Dit leek mij inderdaad de laatste optie, maar dacht niet dat dit zo snel 'problemen' kon geven.
Welke fiets is het?
Bij de lokale FM gekocht?

Kan zijn dat het vanaf het begin al niet super was, en dat nu met ouderdom het echt begint op te vallen.
Kans is relatief groot dat eens nieuwe olie en goed ontluchten het opgelost is.

Al moet ik wel zeggen dat sram remmen wel merkbaar minder goed werken dan die van Shimano. Vriendin heeft een nagelnieuwe fiets met rival, en ik moet zeggen dat is geen maat voor mijn GRX400 klauwen, laat staan mijn ultegra klauwen.

ben door mijn gellekesvooraad door, wou nieuwe kopen maar dat is allemaal zo duur geworden. Enkele aanraders die goed zijn prijs kwaliteit?
Eventueel eens zelf rice cakes maken?
Wel wat tijdsintensief...

Wel iets meer gepiep dan voorheen ja, maar niet de indruk dat remhendels echt verder moeten ingedrukt worden (bij SRAM moet je deze standaard nogal ver induwen vind ik). Schijfdikte is in orde.

Het systeem is 2 jaar oud, maar niet heel veel gebruikt geweest. Zou dit aan de remvloeistof kunnen liggen die vervangen dient te worden? Dit leek mij inderdaad de laatste optie, maar dacht niet dat dit zo snel 'problemen' kon geven.

Eens ontluchten en olie verversen zal geen kwaad kunnen.

Dot-olie is op zich hygroscopisch en absorbeert dus water, al zou dat in een gesloten remsysteem weinig invloed mogen hebben. Nu, na twee jaar durf ik dat ook niet te garanderen. Volledig proberen ontluchten, en anders toch de remschijf vervangen. Al is de omgekeerde volgorde wel gemakkelijker natuurlijk.

Iemand die een goeie manier weet om een wiel veilig in te pakken voor verzending?

Originele verpakking al gebruikt om het achterwiel op te sturen voor garantie, nu vragen ze het voorwiel ook :/

Iemand die een goeie manier weet om een wiel veilig in te pakken voor verzending?

Originele verpakking al gebruikt om het achterwiel op te sturen voor garantie, nu vragen ze het voorwiel ook :/
Ik zou remschijf eraf halen en dan inwikkelen in bubblewrap en in een doos steken opgevuld met wat bubblewrap.

Evt bij een fietsenmaker in de buurt een doos scoren? Die hebben meestal karton met hopen…

Iemand tips voor leuke wegjes om Gent te doorkruisen/een lus rond te maken (om richting 't zeetje te fietsen)?
Van waar kom je, ik vermoed vanuit het Oosten ergens? F4? Jaagpad Schelde?

Ik rijdt/reed vaak omgekeerd vanuit Landegem richting Beveren, ik weet ondertussen wel een beetje waar je zeker niet moet zijn en langs waar je de slechte punten zoveel mogelijk vermijdt.

Sowieso is het stuk langs de Coupure een mooie optie. Langs daar kan je recht tot in Vinderhoute en van daar uit kan je langs het kanaal verder richting Aalter/Brugge. Je kan langs de Coupure ook op veel plaatsen mee met het water onder de rijbaan door waardoor je veel kruispunten vermijdt.

Van waar kom je, ik vermoed vanuit het Oosten ergens? F4? Jaagpad Schelde?

Ik rijdt/reed vaak omgekeerd vanuit Landegem richting Beveren, ik weet ondertussen wel een beetje waar je zeker niet moet zijn en langs waar je de slechte punten zoveel mogelijk vermijdt.

Sowieso is het stuk langs de Coupure een mooie optie. Langs daar kan je recht tot in Vinderhoute en van daar uit kan je langs het kanaal verder richting Aalter/Brugge. Je kan langs de Coupure ook op veel plaatsen mee met het water onder de rijbaan door waardoor je veel kruispunten vermijdt.

Jaagpad Schelde inderdaad. Thx voor de tips.

Ik ga heel eerlijk zijn, dat is echt een matig fietspad :P
Sommige stukken zijn oké. Maar het stuk dampoort naar Beervelde is echt klote.
Dan het stuk tussen Lokeren en Sint-Niklaas is ook maar een mixed bag.

Slaag me trouwens dood waarom je in centrum Gent zou willen fietsen, echt niet plezant daar :P

Ik ga heel eerlijk zijn, dat is echt een matig fietspad :p
Sommige stukken zijn oké. Maar het stuk dampoort naar Beervelde is echt klote.
Dan het stuk tussen Lokeren en Sint-Niklaas is ook maar een mixed bag.

Slaag me trouwens dood waarom je in centrum Gent zou willen fietsen, echt niet plezant daar :p
Das toch een beetje overdreven. Het grootste deel tussen Sint-Niklaas en Lokeren ligt er zeer goed bij. En ook tussen Lokeren en Lochristi ligt het er ggrotendeels goed tot schitterend bij.

Juist vanaf Lochristi naar de Dampoort is een klote stuk maar er zijn weinig goeie alternatieven. Net zoals er weinig goeie alternatieven zijn om vanuit het Waasland Gent voorbij te geraken zondrr door Gent te rijden als je geen 20km wil omrijden.

Ik stelde overigens ook niet voor van de F4 te nemen, ik vroeg alleen wat de aanrijroute was naar Gent toe.

Terug
Bovenaan