De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Eigenlijk is dat toch geen fijne gedachte... Hoe fitter je wilt worden, hoe meer je moet trainen.
Op een bepaald punt bereik je je hoogtepunt qua fitheid omdat je lichaam zijn max bereikt heeft of omdat je onvoldoende vrije tijd hebt om te trainen. Het enige dat je dan nog kunt doen, qua fitheid, is onderhouden, je lichaam voldoende blijven prikkelen.

:(

Is de Bioracer Epic bibshort deftig? Is €89,95 bij Zale. Of zijn er betere alternatieven rond die prijs?

Lees mijn post eens opnieuw. De CF SL8 heeft ook alles wat je daar optelt, dus waarom zouden ze die goedkoper aanbieden dan die LTD?
Het is een limited edition natuurlijk.
Dus die meerprijs is conform hun prijszetting algemeen. Er zit ook 700€ verschil tussen de cf 7 rival etap en de cf 8 ultegra. Idem voor de cf sl 7 rival etap en de cf sl 8 ultegra.

De vraag is eerder hoe lang gaat de cf sl nog beschikbaar blijven. Lijkt me dat ze vooral de cf sl frames willen slijten om deze uit te faseren. En de mechanische groepen willen houden voor de ultimate, aeroad en de endurace CF.
Eigenlijk is dat toch geen fijne gedachte... Hoe fitter je wilt worden, hoe meer je moet trainen.
Op een bepaald punt bereik je je hoogtepunt qua fitheid omdat je lichaam zijn max bereikt heeft of omdat je onvoldoende vrije tijd hebt om te trainen. Het enige dat je dan nog kunt doen, qua fitheid, is onderhouden, je lichaam voldoende blijven prikkelen.

:(

Dat is het leven eh :P
Enige mogelijkheid is dan meer tijd maken! Maar afhankelijk van hoeveel tijd je hebt bereik je die maximum niet zo super snel hoor. Als je natuurljk maar 3u in de week hebt dan is het inderdaad vrij snel.

Iemand tips voor kledij voor de bredere medemens?
Na jaren stilzitten heb ik me terug een tweedehands MTB gekocht. Maar ik geraak met mijn dik gat natuurlijk niet in die minimaatjes.
Ik ben vooral op zoek naar een short (baggy liefst) met zeem. Liefst online, ik zit zonder wagen.

Een mens moet toch een portie geluk hebben in het leven.
Ik kom deze avond van het werk naar huis gefietst. Fietspad bergop de gasthuisberg over, boven is de afrit e314. Deze komt van lager dus je ziet de auto's quasi niet komen. Er staan wel gewoon lichten.
100m voor mij rijdt een speedelec, die rijdt volle gas door het groene licht. Ik heb wind tegen en met de gewone stadsfiets, dus rijdt een pak trager richting het licht. 20m voor ik aan het licht passeer komt er een auto door het rood gevlogen vanaf de afrit. Had ik 5" sneller gefietst of geen wind tegen gehad... manman. Het kan zo voorbij zijn, en je kan er niks aan doen.

De JOIN Workout Player is er!
Mssch toch tijd voor een appart topic
:unsure:

"JOIN the cult" is mssch een passende titel

Het is een limited edition natuurlijk.
Dus die meerprijs is conform hun prijszetting algemeen. Er zit ook 700€ verschil tussen de cf 7 rival etap en de cf 8 ultegra. Idem voor de cf sl 7 rival etap en de cf sl 8 ultegra.

De vraag is eerder hoe lang gaat de cf sl nog beschikbaar blijven. Lijkt me dat ze vooral de cf sl frames willen slijten om deze uit te faseren. En de mechanische groepen willen houden voor de ultimate, aeroad en de endurace CF.
Maar ik heb het toch helemaal niet over die meerprijs van de CF7 of gelijk wat?
Er staat inderdaad 'LTD', maar je hebt zelf opgenoemd wat er aan upgrades op zit. Er is zelfs geen limited lak of iets anders uniek, dus wat is hier limited aan?

Het is dus een CF8 die qua componenten upgrades gekregen heeft om op hetzelfde niveau te staan als de CF SL8. En van die CF SL komen binnenkort nieuwe frames. Dus vandaar mijn opmerking: de huidige CF SL8 komt niet aan de huidige prijs terug beschikbaar. Ze gebruiken die frames op voor de hogere afmontages. Ik denk niet dat we de CF SL 8 met mechanische Ultegra nog onder de 3000 euro zullen zien verschijnen.

Morgen de Epic200 in Durbuy. Dat wordt modder vreten!

Wat doen de mede-waxers hier bij zeer natte/vuile omstandigheden op lange afstanden? Als mid marathon de ketting opdroogt toch zorgen dat je een klein beetje olie bij hebt? Want op zich zou het aanbrengen van iets zoals squirt niet veel effect hebben omdat het de tijd niet krijgt om uit te drogen?

Ik heb al vele types wax uitgeprobeerd (behalve de hot wax techniek), maar uiteindelijk spoelt het toch allemaal weg op langere afstanden.

(behalve de hot wax techniek), maar uiteindelijk spoelt het toch allemaal weg op langere afstanden.
Die spoelt niet weg :)

Maar in mijn early Squirt-days, nam ik zo'n miniflesje mee. Dat helpt wel tegen een compleet uitgedroogde ketting, maar in de huidige modderomstandigheden vrees ik er wel voor...

Good luck in elk geval!

Morgen de Epic200 in Durbuy. Dat wordt modder vreten!

Wat doen de mede-waxers hier bij zeer natte/vuile omstandigheden op lange afstanden? Als mid marathon de ketting opdroogt toch zorgen dat je een klein beetje olie bij hebt? Want op zich zou het aanbrengen van iets zoals squirt niet veel effect hebben omdat het de tijd niet krijgt om uit te drogen?

Ik heb al vele types wax uitgeprobeerd (behalve de hot wax techniek), maar uiteindelijk spoelt het toch allemaal weg op langere afstanden.
Ik zou gewoon iets anders op de ketting smeren dan :)
Lange afstanden met veel nat; vind ik niet echt de ideale omstandigheden voor squirt. Voor dergelijke situaties gebruikt ik Boeshield T9 of Wolftooth WT1.

Geen ervaring in echte modderomstandigheden, maar wel natte kilometers op de koersfiets en gravelbike, en ik ben toch tevreden over de E-bike wax van Squirt.

Ik ben al 100 keer reclame tegengekomen (vooral op instagram) van fietskleding die redelijk subtiel de vlaamse leeuw erin verwerkt hadden.
Nu dat ik dit nog eens wou opzoeken vind ik het natuurlijk niet meer.. Iemand een idee van de naam?

Tja, als er naast de paden tientallen sporen gereden worden snap ik dat ergens wel. in Nederland woedt de discussie ook volop…

Terug
Bovenaan