poeperman
Well-known member
Wat ik niet meteen terugvind op de website: moet je op weekbasis je beschikbaarheid doorgeven? Of past die on the spot je workouts aan?
Je kan kiezen. Eerst en vooral geef je aan welk niveau je hebt, en op basis daarvan ga je al een ballpark krijgen. Dan kan je een weekschema instellen, bv: maandag 1u, dinsdag niet, woensdag 2u,...
Hij zal die combineren: als totale beginner, die zegt dat hij 4u per dag kan trainen, ga je heus geen 4u training krijgen, maar eerder 2-3 keer een uurtje per week. Als semi-prof zal hij wellicht elke beschikbare minuut opvullen (behoudens rustmomenten etc.).
Maar, je kan ook elke dag afwijken. Ik zet standaard vrijdag op onbeschikbaar, omdat ik graag eens een pintje ga drinken. Hierdoor kan ik er wel vanuit gaan dat ik zowel zaterdag als zondag zal moeten rijden. Soms heb ik echter zin om de vrijdag toch te trainen, dan pas ik dat even snel aan en afhankelijk van hoe lang/zwaar die vrijdagtraining is zou het kunnen dat ik dan een rustdag krijg op zaterdag.
Ad hoc aanpassen is dus mogelijk, maar hoe vroeger je dat kan doen, hoe beter. Als je trainingload op maandag en dinsdag gebaseerd is op het feit dat je woensdag een zware training hebt, maar woensdagochtend geef je aan dat je niet kan trainen, dan is zijn de eerste 2 trainingen misschien te licht. Hij zal dat dan opnieuw recht trekken de daaropvolgende dagen.
Ja, hij houdt er rekening mee. Die functionaliteit is echter nog niet bijzonder uitgebreid, maar als ik de podcast mag geloven wordt daar hard aan gewerktNu nog datzelfde verstand in blinde bochten in een afdaling
Ik heb ook al zitten twijfelen over Join, houdt die qua belasting ook rekening met andere sporten? Momenteel gebruik ik Trainerroad, al is gebruiken de laatste maanden een overstatement, door mijn legacy prijs ben ik echter niet geneigd om het snel stop te zetten. Zij hebben ook wel triatlon plannen maar brengen bvb bij lopen enkel de geplande belasting in rekening, niet de effectieve belasting. Als ze 30 min lopen voorstellen aan 5:30/km en ik loop er 45min aan 05:00/km zullen ze nog steeds de belasting van de vooropgestelde training gebruiken.
ps: hoho, dat had evengoed een BG'er minder kunnen zijn