De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Nu iedereen hier aan de JOIN zit, wat is jullie JOIN score.
Aangezien deze wel een realistisch beeld van fitheid geeft en je deze dus kan vergelijken :evil:

De mijne is momenteel 30,9.
Stevige score wel!
Ik schommel rond de 25, nu iets lager omdat ik een rustweek had en dan een week ben gaan skiën, dat laatste zet ik niet op Strava dus lijkt dat ik zeer lui geweest ben en dat kost wel snel enkele punten. Maar komt er natuurlijk ook wel weer snel bij als het schema weer oppikt.

Kan je historiek inladen in Join?
Eerste indrukken van die app zijn wel overwegend positief, maar ik vind het nu niet de meest handige app tbh. Nuja, Rome is ook niet op één dag gebouwd.

Kan je historiek inladen in Join?
Eerste indrukken van die app zijn wel overwegend positief, maar ik vind het nu niet de meest handige app tbh. Nuja, Rome is ook niet op één dag gebouwd.
Ik denk het niet, maar is toch ook niet nodig?
Uw huidige Join-score en niveau wordt bepaald obv een FTP-test en hij gebruikt dat, samen met uw athletisch profiel zijnde hoeveel uren je wil fietsen, als basis voor het bouwen van een schema. Als je de afgelopen maanden ongeveer 10h/week fietste zou ik dit ook als standaard gebruiken voor de uitbouw van uw schema.

Gisteren ook eens gedownload, net zoals @Niklas wordt ik nu niet onmiddellijk omvergeblazen door het gebruiksgemak.

Je geschiedenis van de laatste weken wordt wel ingeladen als je Strava koppelt, zo maakt hij een inschatting van je eFTP en je score.

Hier een score van 16,9. Puur op fietsen kan dat wel kloppen aangezien ik nog maar 650km heb gereden dit jaar, het is mij nog niet geheel duidelijk of andere sporten mee worden gerekend in de score. Op het eerste zicht lijkt het mij niet hetgeen te zijn dat ik zoek voor triatlon.

Vreemd, bij mij niet. Na het koppelen geeft hij wel aan dat ik mijn activiteiten handmatig (wow) kan inladen in Join.
Voor alle duidelijkheid, ik zie geen activiteiten staan, maar ik had wel gelezen dat ze ingelezen worden om een inschatting te maken van FTP en join score, na een korte tijd (een uur?) had ik dan plots ook een eFTP en Join score.

Kijk je bij join naar een grafiekje zoals Trainerroad of hoe werkt het?

Weer gesukkeld met de knie maar na een maand rust lijkt alles weer in orde. Het was door te voetballen. Daar ga ik volledig mee stoppen.

Ik ga nu een weekje snowboarden en erna begin ik volop te trainen.

Van 31 mei tot 4 juni doe ik mee aan de Rally Di Romagna in Italië.
Midden juli de Transmaurienne Vanoise.

Conditie is op dit moment waarschijnlijk gewoon teruggevallen naar mijn basis.
Gewicht gelukkig door inactiviteit niet toegenomen.

Het idee speelt om nog eens te proberen 2 kg kwijt te spelen, maar geen idee hoe makkelijk dat nog gaat. Nu zit ik 's ochtends op 69 kg voor 173 CM. Ik kwam van zo'n 72-73kg en dat ging makkelijk. Nu sta ik eigenlijk al vrij scherp dus omik weet niet hoe hard ik mij daarvoor zou kunnen motiveren.

Die Join app lijkt me wel leuk, ik was eigenlijk na een paar afleveringen in hun podcast wel overtuigt van de app. Enige vraag die ik heb is hoeveel nut het heeft als er geen powermeter op de fiets staat? Dan wordt alles toch weer wat meer random.
+ Nu ik in de winter op zwift heb gereden, en als cijfergeek, vind ik mijn wattages zien wel leuk. Misschien gewoon sowieso een powermeter kopen :unsure:

Weer gesukkeld met de knie maar na een maand rust lijkt alles weer in orde. Het was door te voetballen. Daar ga ik volledig mee stoppen.

Ik ga nu een weekje snowboarden en erna begin ik volop te trainen.

Van 31 mei tot 4 juni doe ik mee aan de Rally Di Romagna in Italië.
Midden juli de Transmaurienne Vanoise.

Conditie is op dit moment waarschijnlijk gewoon teruggevallen naar mijn basis.
Gewicht gelukkig door inactiviteit niet toegenomen.

Het idee speelt om nog eens te proberen 2 kg kwijt te spelen, maar geen idee hoe makkelijk dat nog gaat. Nu zit ik 's ochtends op 69 kg voor 173 CM. Ik kwam van zo'n 72-73kg en dat ging makkelijk. Nu sta ik eigenlijk al vrij scherp dus omik weet niet hoe hard ik mij daarvoor zou kunnen motiveren.
In Join zelf heb je (nog) geen schermpje met grafiekjes. Dus je moet altijd de workouts sturen naar een device, of naar Zwift bijvoorbeeld.
Een built-in feature die toelaat om rechtstreeks je trainer aan te sturen stond op de roadmap voor Q1 2023, maar die is er helaas nog niet.

Pushen naar een Garmin is echter geen enkel issue, dat is met 2 kliks gefixt.

^ik gebruik op mijn laptop golden cheetah. Pushen naar training peaks en daar downloaden als erg en dan importeren in golden cheetah.

Dus voor zij die geen Garmin hebben zoals ik... Voila!

heb een inschrijvingscode voor We Ride Flanders, iemand dat nog aan het twijfelen is/was en aan gereduceerde prijs wilt meedoen? :)
Ik moet helaas afhaken.

Ik push die naar mijn Wahoo Roam en zie daarop de grafiekjes, zijnde welk intervalblok ik zit en daarop de noodzakelijke dingen. Op mijn laptop staat dan een serie op. Ik heb een tijdje Zwift gehad, maar ik zie daar de meerwaarde niet van in als je enkel gestructureerde trainingen doet. Enige nadeel is dat mijn trainingskilometers een pak lager liggen dan in Zwift :D
Die Join app lijkt me wel leuk, ik was eigenlijk na een paar afleveringen in hun podcast wel overtuigt van de app. Enige vraag die ik heb is hoeveel nut het heeft als er geen powermeter op de fiets staat? Dan wordt alles toch weer wat meer random.
+ Nu ik in de winter op zwift heb gereden, en als cijfergeek, vind ik mijn wattages zien wel leuk. Misschien gewoon sowieso een powermeter kopen :unsure:
HR-monitor kan helpen, maar heeft uiteraard zijn nodige gebreken. Het is een terechte vraag, en het antwoord is genuanceerd. Nu je wel al wat ervaring hebt met wattages zal je al iets beter kunnen inschatten wat nodig is, maar zonder powermeter bots je natuurlijk op de limieten van een trainingsschema. Het schema an sich kan nog altijd nuttig zijn om variatie in uw planning te brengen en om blokken te doen 'op gevoel', maar het gaat uiteraard niet even goed zijn als met een powermeter. De praktijk leert mij dat voor mijn langdurige Z2-ritten ik perfect zonder wattagemeter zou kunnen rijden, maar voor de tempoblokken zit ik toch op gevoel er redelijk sterk naast.

Voor alle duidelijkheid, ik zie geen activiteiten staan, maar ik had wel gelezen dat ze ingelezen worden om een inschatting te maken van FTP en join score, na een korte tijd (een uur?) had ik dan plots ook een eFTP en Join score.
Uiteindelijk maakt historiek niet zo heel veel uit want wat je ook doet hij gaat eerst een FTP test pushen, ook al heb je de week voordien een FTP test gedaan op een ander platform.

Ik heb een aantal maand geleden de 2 week trail gedaan en ik was ook niet meteen onder de indruk (waarvoor hier trouwens een pak onbegrip was :tongue: )
Ik begrijp dat het concept aantrekkelijk is, het neemt alle denk & giswerk over en zorgt ervoor dat je eigenlijk enkel nog moet trappen. Maar ik vind het persoonlijk jammer dat bepaalde zaken in de app niet zo intiutief zijn en ook dat het 100% app based is en dat er geen desktop tegenhanger is. Waarschijnlijk ben ik stilaan een tech dinosaur aan het worden maar er zijn bepaalde dingen waarvoor ik liever een PC/laptop gebruik ipv een app op mijn smartphone.

JOIN voelt zo'n beetje als een sekte... de mensen die fan zijn, zijn echt die-hard fan. Een beetje zoals Apple :unsure::tongue:
Ik vind het niet slecht, maar ik begrijp dat hype niet zo goed. JOIN doet eigenlijk niks dat al niet bestond bij bepaalde andere platformen (Xert bv).

Waarschijnlijk ben ik stilaan een tech dinosaur aan het worden maar er zijn bepaalde dingen waarvoor ik liever een PC/laptop gebruik ipv een app op mijn smartphone.

Ik vind het niet slecht, maar ik begrijp dat hype niet zo goed. JOIN doet eigenlijk niks dat al niet bestond bij bepaalde andere platformen (Xert bv).
Dat denk ik ook - zo'n simpel, heerlijk gebruiksvriendelijk appje, daar kan toch geen pc-applicatie tegenop?

Is Xert niet veel meer een analyseplatform? Iets wat Join eigenlijk helemaal niet tracht te zijn...

Die wind van de laatste weken...
Ik ben blij dat ik een vermogen meter heb steken. 22 a 23 km/h rijden bij 170 watt..
Anders had ik mezelf snel opgeblazen; wat niet de bedoeling is bij ritten van +2u.

Weken van >10u yeesh da's ook goesting hebben, goed bezig kendl!
Zit je heel snel aan hoor.
Zaterdag 4u bollen en dan zijn het nog 3 trainingen van een tweetal uurtjes. Dan zit je nog maar op 4 trainingen eh.
Uiteindelijk maakt historiek niet zo heel veel uit want wat je ook doet hij gaat eerst een FTP test pushen, ook al heb je de week voordien een FTP test gedaan op een ander platform.

Ik heb een aantal maand geleden de 2 week trail gedaan en ik was ook niet meteen onder de indruk (waarvoor hier trouwens een pak onbegrip was :tongue: )
Ik begrijp dat het concept aantrekkelijk is, het neemt alle denk & giswerk over en zorgt ervoor dat je eigenlijk enkel nog moet trappen. Maar ik vind het persoonlijk jammer dat bepaalde zaken in de app niet zo intiutief zijn en ook dat het 100% app based is en dat er geen desktop tegenhanger is. Waarschijnlijk ben ik stilaan een tech dinosaur aan het worden maar er zijn bepaalde dingen waarvoor ik liever een PC/laptop gebruik ipv een app op mijn smartphone.

JOIN voelt zo'n beetje als een sekte... de mensen die fan zijn, zijn echt die-hard fan. Een beetje zoals Apple :unsure::tongue:

Ik denk dat je inderdaad een dinosaurus bent :P
Een platform op de PC zou echt geen toegevoegde waarde hebben. Integendeel. Het enige wat de app moet zijn is gemakkelijk uw beschikbaarheid kunnen aangeven, simpel een doel kunnen instellen, uw progressie summier kunnen zien en in een vlottende week aangeven wat je zou moeten doel van training.
Alles gebeurt onder de motorkap van reken en denkwerk. Wil je echt analyse doen dan moet je uitwijden naar intervals of een ander platform.

Het absolute barebones zijn van de app is net een troef.

Terug
Bovenaan