De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Heb ook recent dezelfde powermeter aangeschaft en mijn lookplaatjes passen gewoon.
Ik zit er wel anders in dan op mijn keo blades, ik ga hierdoor mijn plaatjes eens minimaal moeten aanpassen op de schoenen zelf.
De Q-factor is wel 1mm groter. Wat dus 2mm in totaal is dat je voeten extra uit elkaar staan.
Als het dat is wat je bedoelt.
Normaal zou je dat niet mogen voelen, maar het kan natuurlijk wel.

Ik ben ook aan het wachten tot ze is in de sale komen om ze aan te schaffen.

Heb ook recent dezelfde powermeter aangeschaft en mijn lookplaatjes passen gewoon.
Ik zit er wel anders in dan op mijn keo blades, ik ga hierdoor mijn plaatjes eens minimaal moeten aanpassen op de schoenen zelf.
Ja ik snap er niks van. Op internet lees ik dat het bij sommigen super werkt en bij andere ook niet.. Ik krijg ze er bij mij niet in.. wat met de tension van de veer gespeeld enz maar het lijkt alsof mijn plaatjes gewoon te dik zijn..
En ik weiger het om die meegeleverde Xpedo RC7 cleats te gebruiken.

Wat bedoel je met 'ik zit er anders in' ?

Ja ik snap er niks van. Op internet lees ik dat het bij sommigen super werkt en bij andere ook niet.. Ik krijg ze er bij mij niet in.. wat met de tension van de veer gespeeld enz maar het lijkt alsof mijn plaatjes gewoon te dik zijn..
En ik weiger het om die meegeleverde Xpedo RC7 cleats te gebruiken.

Wat bedoel je met 'ik zit er anders in' ?
Ze klikken wel iets moeilijker in heb ik de indruk.
Zie hieronder kwa fit

De Q-factor is wel 1mm groter. Wat dus 2mm in totaal is dat je voeten extra uit elkaar staan.
Als het dat is wat je bedoelt.
Normaal zou je dat niet mogen voelen, maar het kan natuurlijk wel.

Ik ben ook aan het wachten tot ze is in de sale komen om ze aan te schaffen.

Het lijkt alsof mijn schoen meer met de tip ingeklikt is, wat natuurlijk niet kan.
Dus alsof de as een klein beetje meer naar voor ligt tegenover mijn andere pedalen.
Ik merk dat ik vaak mijn voet wat naar voor probeer te schuiven in mijn schoen om meer op de bal van mijn voet te trappen.
Edit: heb ik op mijn rollenfiets met gewoon look pedalen bijvoorbeeld niet voor.

Bij het wisselen van keo pedalen zelf heb ik dit nooit ervaren.

Ik krijg de indruk dat de schoenen er ook iets mee te maken hebben. Vrouw en ik gebruiken hebben beide Fizik met Look Keo Grey. Inklikken gaat heel moeilijk (bijna onmogelijk) en schoen zit bijna muurvast zelfs op lichtste tension setting. Nog ergens een oude Shimano RP1 schoen gevonden hier, zelfde Look plaatje, inklikken gaat een stuk makkelijker hiermee, zelfs bijna bruikbaar. Op internet vind ik ook nog eenzelfde ervaring van iemand met Fizik schoenen, Look cleats en Assioma Favero pedalen.. Misschien iets voor GPLama om te testen 😅

Ik krijg de indruk dat de schoenen er ook iets mee te maken hebben. Vrouw en ik gebruiken hebben beide Fizik met Look Keo Grey. Inklikken gaat heel moeilijk (bijna onmogelijk) en schoen zit bijna muurvast zelfs op lichtste tension setting. Nog ergens een oude Shimano RP1 schoen gevonden hier, zelfde Look plaatje, inklikken gaat een stuk makkelijker hiermee, zelfs bijna bruikbaar. Op internet vind ik ook nog eenzelfde ervaring van iemand met Fizik schoenen, Look cleats en Assioma Favero pedalen.. Misschien iets voor GPLama om te testen 😅

Niet zo relevant, maar voor hoeveel heb je ze op de kop kunnen tikken bij futurum?

Kan zijn dat je uw schoenplaatjes krom trekt doordat ze niet overeenstemmen met de kromming van de zool.

Bij time en speedplay pedalen bvb zitten er "spacers" die je moet plaatsen als uw schoenzool vorm niet overeenkomt met de plaatjes.

De foutmarge bij de favero pedalen zal iets kleiner zijn doordat ze look compatibel zijn ipv echte look pedalen.

Edit: mijn vermoeden is juist heb er een video van gevonden van look zelf.

Laatst bewerkt:
Niet zo relevant, maar voor hoeveel heb je ze op de kop kunnen tikken bij futurum?
Heb ze gekocht op Black Friday voor 589. Ik ga ze retour sturen maar door het proberen in en uitklikken zijn er wel al sporen van gebruik. Benieuwd hoe ze daarmee omgaan. Als ze ze niet terug nemen zet ik ze wel 2dehands.

Kan zijn dat je uw schoenplaatjes krom trekt doordat ze niet overeenstemmen met de kromming van de zool.

Bij time en speedplay pedalen bvb zitten er "spacers" die je moet plaatsen als uw schoenzool vorm niet overeenkomt met de plaatjes.

De foutmarge bij de favero pedalen zal iets kleiner zijn doordat ze look compatibel zijn ipv echte look pedalen.

Edit: mijn vermoeden is juist heb er een video van gevonden van look zelf.
Held.
edit: spacers besteld op futurum. Eens beniewd of het gaat helpen :) Bedankt voor de info!

Laatst bewerkt:
Die gocycling heeft een nieuwe lay-out gekregen precies. Die oude was misschien wel nog van de jaren 2000 ergens, maar vond ik eigenlijk wel overzichtelijker :shy:

Als je bij Canyon een fiets bestelt, kan je dan zelf de leverdatum bepalen van zodra je bericht wordt dat hij voorradig is?

Laatst bewerkt:
Heb ze gekocht op Black Friday voor 589. Ik ga ze retour sturen maar door het proberen in en uitklikken zijn er wel al sporen van gebruik. Benieuwd hoe ze daarmee omgaan. Als ze ze niet terug nemen zet ik ze wel 2dehands.
Denk ook eens aan ome Kendl voor je ze op 2dehands gooit ;)

De prijzen en de kleuren (zeker van de goedkope modellen) van de nieuwe supersix evo zijn echt om te bleiten.

Evolutie naar threaded BB + standaard bearings voor cockpit is wel goed.

Als je bij Canyon een fiets bestelt, kan je dan zelf de leverdatum bepalen van zodra je bericht wordt dat hij voorradig is?
Vergeet u vooral ook niet eerst aan te sluiten bij Cycling Vlaanderen voor 3% extra korting. Klinkt als niet veel maar aangezien 3k tegenwoordig niks is voor een fiets is dat toch snel 100euro korting...

Terug
Bovenaan