De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ontvetter enkel op ketting en cassette en blad gespoten, ketting zag er na 1 rit uit als een crumble. Je ziet duidelijk dat de verkleuring de breedte van de cassette aanneemt. Ik gebruik al jaren die dip spray, dat is voor boot, auto, caravan, moto, fiets.

Da’s toch wel het duidelijkste bewijs dat het door de ontvetter of kettingspray komt hé? Het heeft gewoon wat nagedrupt.

Trouwens kettingspray is altijd een afrader. Onmogelijk om te vermijden dat er iets op je schijven terechtkomt en je smeert ook de buitenkant van je ketting waardoor je veel meer vuil aantrekt.

Of je waxt, of je druppelt (wet or dry).

Ik heb natuurlijk die doos niet meer, kan je ook die fiets terugbrengen zonder doos bij Canyon? Hoe verloopt een garantiegeval doorgaans?

Dat ga je het beste met canyon zelf onderhoren.
Maar hoe dan ook lijkt me dit een les te zijn op verschillende vlakken.
1) na een week de bikeguard weggooien is geen goed idee. Hoe je het zelfs zo snel doet is bizar :P
2) kettingspray is iets voor op de omafiets maar voor materiaal waar je wat zorg voor wilt dragen geen goed idee.
3) sterke ontvetter is ten alle tijde af te raden in de buurt van uw fiets.

Is het niet zo dat cotacol in verhouding slecht wegdek te weinig extra zwaarte geeft?
Koppenberg staat niet eens in de top 50 van België.
Niet dat het iets uitmaakt in the end, in België zijn er wel andere klootzakken om te bedwingen.

@Chauffagist ik ben wel benieuwd wat Canyon gaat doen, keep us posted.
Die lak kan gebeuren door eigen toedoen na verloop van tijd, akkoord. Maar zo snel en als je er zelf niet tegen tikte ofzo dan zou het mij ook pijn doen.

Btw: als er iemand interesse heeft in een Garmin 830, mijn vader doet die van hem weg (wegens te ingewikkeld), 5km mee gereden. 🥲
Aangekocht in juli 2022.

Mijn Scalpel staat al enkele maanden op stal.
Op het einde van vorig seizoen begon de kabel van de dropper te ontrafelen, dus wil nu een nieuwe steken dat hij in orde staat wanneer het mooie weer daar is. De hendel van mijn dropper is trouwens heel slecht gecontrueerd, de kabel schuurt telkens.

De scalpel is echt klote om aan te werken. De achterbrug kan je amper open doen zonder zo goed als alles te demonteren (wat ik niet van plan ben). Het is dus een enorm prutswerk om de kabels door je frame te krijgen. Bij mijn exceed heb ik daar zo goed als geen last van. Misschien is het eigen aan fully's, maar dit is echt een merde.

De main pivot zat vast en mijn zadelpen zelf ook.
Het kan ook nooit eens makkelijk gaan =]

Die lak kan gebeuren door eigen toedoen na verloop van tijd, akkoord. Maar zo snel en als je er zelf niet tegen tikte ofzo dan zou het mij ook pijn doen.
Ja moest het nu op een plaats zijn waar je kan tegen tikken, ok, maar die plek is ontoegankelijk, bovendien loopt het door onder gat waar de as doorzit. Dat je eens schade hebt is natuurlijk normaal bij een mtb, maar er is totaal nog niet met gecrosst en ik ben sowieso zorgzaam met m'n spullen.

Ik hou jullie sowieso op de hoogte en ben ook benieuwd naar de reactie van canyon.

Btw: als er iemand interesse heeft in een Garmin 830, mijn vader doet die van hem weg (wegens te ingewikkeld), 5km mee gereden. 🥲
Aangekocht in juli 2022.
515, wat zit er allemaal bij en aan welke prijs?
Regio mss ook niet onbelangrijk?

Mijn Scalpel staat al enkele maanden op stal.
Op het einde van vorig seizoen begon de kabel van de dropper te ontrafelen, dus wil nu een nieuwe steken dat hij in orde staat wanneer het mooie weer daar is. De hendel van mijn dropper is trouwens heel slecht gecontrueerd, de kabel schuurt telkens.

De scalpel is echt klote om aan te werken. De achterbrug kan je amper open doen zonder zo goed als alles te demonteren (wat ik niet van plan ben). Het is dus een enorm prutswerk om de kabels door je frame te krijgen. Bij mijn exceed heb ik daar zo goed als geen last van. Misschien is het eigen aan fully's, maar dit is echt een merde.

De main pivot zat vast en mijn zadelpen zelf ook.
Het kan ook nooit eens makkelijk gaan =]
Man wat was dit een klotewerkje.
Nieuwe kabel zat erop, testje -> dropper gaat maar half naar beneden en niet meer naar boven.

Ik had de dropper ook open gemaakt (voor de eerste keer) om er vers vet op te doen. Dat was nodig. Vanbinnen was het één vuile koek. Ik dacht dus iets fout gedaan te hebben. Weer de fiets open gooien. Dropper eraf. Ik probeer de dropper te activeren. Doet niets. Fuck.

Fuck, fuck, fuck. Heb ik mijn dropper kapot gemaakt?
Dropper weer semi open, ik zie niets fout. Kon ook eigenlijk niet. Ik activeer hem opnieuw, ineens springt hij in leven.
Alles weer installeren op de fiets.

Hij staat in orde.

't kan ook nooit eens gewoon makkelijk gaan :)

Man wat was dit een klotewerkje.
Nieuwe kabel zat erop, testje -> dropper gaat maar half naar beneden en niet meer naar boven.

Ik had de dropper ook open gemaakt (voor de eerste keer) om er vers vet op te doen. Dat was nodig. Vanbinnen was het één vuile koek. Ik dacht dus iets fout gedaan te hebben. Weer de fiets open gooien. Dropper eraf. Ik probeer de dropper te activeren. Doet niets. Fuck.

Fuck, fuck, fuck. Heb ik mijn dropper kapot gemaakt?
Dropper weer semi open, ik zie niets fout. Kon ook eigenlijk niet. Ik activeer hem opnieuw, ineens springt hij in leven.
Alles weer installeren op de fiets.

Hij staat in orde.

't kan ook nooit eens gewoon makkelijk gaan :)
Draadloos noemt dat :unsure:

Ik heb het vanmiddag meerdere keren gedacht :D

Echt klote zo'n fully om zelf aan te sleutelen
Enkelen zeiden hier dat een fully niet echt nodig is in Vlaanderen. ;) Blij dat ik voor de hardtail gegaan ben, wat ging het anders zijn, nog iets met de dropper, of de rear demper. Uiteindelijk heb ik nog nooit met een deftige fully gereden, in kan dus niet vergelijken.

Hier aan de kust is er echter een opvallende trend van vaste voorvorken, doorgaans op bmc fietsen, is dat standaard te krijgen misschien?

Hij heeft meer het doosje dan het zonlicht gezien. 😂
Het is geen bundel, enkel de GPS en alle toebehoren (doos, kabel, mount, screen folie er op). 255 euro?
Regio Aarschot, maar verzenden kan ook wel.

Nu wel weer! 😀
Anders graag, maar zoiets verstuur ik niet graag. Ben van Sint-Niklaas. Zal wel rap weg zijn aan die prijs.

Enkelen zeiden hier dat een fully niet echt nodig is in Vlaanderen. ;) Blij dat ik voor de hardtail gegaan ben, wat ging het anders zijn, nog iets met de dropper, of de rear demper. Uiteindelijk heb ik nog nooit met een deftige fully gereden, in kan dus niet vergelijken.

Hier aan de kust is er echter een opvallende trend van vaste voorvorken, doorgaans op bmc fietsen, is dat standaard te krijgen misschien?
Dat zijn strandfietsen als ik moet gokken. Een twostroke met een vaste vork.
Kan je niet zo kopen maar is een custom build.
Maar kan ook een gravel, kaius, zijn.

Zuiver op de info bmc met vaste voorvork kan je niet oordelen :P

Terug
Bovenaan