De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Kemmelberg, het enige interessante in de Westhoek…
Nee voor enkel maar de kemmel en de rest van de tijd tussen akkers en John Deere’s te rijden zak ik echt niet naar daar af.
Heel veel “gratis” hoogtemeters nochtans. Gewoon wat rondrijden en je hebt er zo 10 per kilometer. Veel leuker dan échte klimmetjes vind ik persoonlijk

Kemmelberg, het enige interessante in de Westhoek…
Nee voor enkel maar de kemmel en de rest van de tijd tussen akkers en John Deere’s te rijden zak ik echt niet naar daar af.
Je moet nu ook niet overdrijven hé… zitten best paar leuke klimmetjes in.
Schomminkelstraat, katsberg, monteberg, kemmel. Ik vind het er aangenamer fietsen dan de vlaamse ardennen. Veel minder verkeer

Je moet nu ook niet overdrijven hé… zitten best paar leuke klimmetjes in.
Schomminkelstraat, katsberg, monteberg, kemmel. Ik vind het er aangenamer fietsen dan de vlaamse ardennen. Veel minder verkeer
Het is voor mij even lang rijden naar Maastricht en Stavelot is een tikkeltje verder.
Dan doe ik 100x liever dat hoor :P
Een klim zoals een camerig dat is in ons Vlaanderen onbestaand.

Heel veel “gratis” hoogtemeters nochtans. Gewoon wat rondrijden en je hebt er zo 10 per kilometer. Veel leuker dan échte klimmetjes vind ik persoonlijk

Zeker die puisten en muren die ons land rijk is. Kan je tijdens de klim toch weinig van genieten. Tussen de akkers en velden rijden is nog wel leuk in bepaalde seizoenen, wanneer het er niet vuil bij ligt. Lekker rustig, zonnetje op je waffel en rustig wat kilometers malen.

Uren met de auto rijden voor een route om uiteindelijk een paar honderd meter puisten op te klimmen heb ik nooit goed begrepen. Omgeving is voor mij persoonlijk het belangrijkst. Gewoon een boom tegenkomen en denken, amai zo een schone boom, maakt mijn rit al geslaagd :unsure:

Ieder zijn smaak, ieder zijn goestint

Laatst bewerkt:
Toch precies wel wa wind vandaag :crazy:
Zat op het einde van een high volume trainingsblok. Ik doe dan soms eens een all-out effort op de monteberg. Toch 9 seconden van mijn tijd kunnen doen, al bij al tevreden. Ook mijn top 1 en 2 min waarde gereden na al 60km tegen wind in de benen te hebben en geen fris gevoel. Best wel tevreden dus!

Toch precies wel wa wind vandaag :crazy:
Zat op het einde van een high volume trainingsblok. Ik doe dan soms eens een all-out effort op de monteberg. Toch 9 seconden van mijn tijd kunnen doen, al bij al tevreden. Ook mijn top 1 en 2 min waarde gereden na al 60km tegen wind in de benen te hebben en geen fris gevoel. Best wel tevreden dus!
Dan moeten wij elkaar misschien wel ergens gepasseerd of gekruist zijn.
Vandaag ook wat tegen de wind en de bergjes weest gaan beuken in Heuvelland en Noord Frankrijk. Eerst 50km tegenwind tot bijna in Kassel en dan afgedraaid langs de katsberg, kokereel, zwarte berg,rode berg, Monteberg en Kemmel. 115km die aanvoelen als 150km

Dan moeten wij elkaar misschien wel ergens gepasseerd of gekruist zijn.
Vandaag ook wat tegen de wind en de bergjes weest gaan beuken in Heuvelland en Noord Frankrijk. Eerst 50km tegenwind tot bijna in Kassel en dan afgedraaid langs de katsberg, kokereel, zwarte berg,rode berg, Monteberg en Kemmel. 115km die aanvoelen als 150km
Zoveel fietsers waren er niet onderweg alleszinds.. het moet natuurlijk al passen dat we elkaar kruisen. Ik was rond 9h30 aan de voet van de kemmel om dan de lettenberg, rodeberg, zwarteberg en monteberg te nemen

Super pissed.

Canyon exceed van een week oud en ik stel schade vast bij het wassen van de bike.

*Verkleuring velg, ipv zwart is er een heel stuk grijs geworden

* Lakschade achter de derailleur, een hele pel van de lak gesprongen, dit kan onmogelijk door te rijden zijn.

Alvast een garantieclaim ingediend. Doen ze moeilijk bij canyon? Ze gaan moeten een ander exemplaar sturen hoor. Anders de 30 dagen niet tevreden omruilen gebruiken?

Hoe post ik hier een foto zonder imgur ofzo

Zoveel fietsers waren er niet onderweg alleszinds.. het moet natuurlijk al passen dat we elkaar kruisen. Ik was rond 9h30 aan de voet van de kemmel om dan de lettenberg, rodeberg, zwarteberg en monteberg te nemen
Van mij was het wel later. Denk rond 11u30.
Inderdaad heel weinig volk op de baan. Wel wat mtb'ers ik denk dat er een tocht was. Koersfietsen heel weinig

Heb je
Super pissed.

Canyon exceed van een week oud en ik stel schade vast bij het wassen van de bike.

*Verkleuring velg, ipv zwart is er een heel stuk grijs geworden

* Lakschade achter de derailleur, een hele pel van de lak gesprongen, dit kan onmogelijk door te rijden zijn.

Alvast een garantieclaim ingediend. Doen ze moeilijk bij canyon? Ze gaan moeten een ander exemplaar sturen hoor. Anders de 30 dagen niet tevreden omruilen gebruiken?

Hoe post ik hier een foto zonder imgur of

Ben eens benieuwd naar de foto.
Maar normaal doen ze niet zo moeilijk daarover. Al zou het wel kunnen dat het via service center Leuven moet gaan.

Edit:
Typische lakschade van ergens tegen te tikken en dat er een stukje afspringt.
Aan de velg zie ik op het eerste zicht niet zoveel. Lijkt precies lichtinval.
Met wat heb je die velg gewassen? En heb je dit niet gezien toen de fiets uit de doos kwam?

Normaal kan er hier niks tegen tikken omwille van de derailleur die daar zit. Het lijkt eerder van bij de montage in de fabriek te komen. Dat stond open dat pelletje en met te wassen ( gewoon tuinslang) is dat losgekomen.

Gewoon een spray met ontvetter en dan afgespoten en droogblazen met perslucht en opnieuw Kettingspray op de ketting

Zou dat niet van die ontvetter zijn? Want dat is wel soms straf product.

Normaal kan er hier niks tegen tikken omwille van de derailleur die daar zit. Het lijkt eerder van bij de montage in de fabriek te komen. Dat stond open dat pelletje en met te wassen ( gewoon tuinslang) is dat losgekomen.

Gewoon een spray met ontvetter en dan afgespoten en droogblazen met perslucht en opnieuw Kettingspray op de ketting
Waar het gebeurd is dat laat ik in het midden.
Maar het is wel zo een typische schade van een tik tegen te krijgen waardoor er een stukje verf gewoon afspringt. Zie je bij veel fietsen die al wat gebold hebben.

En waarom spuit je precies ontvetter op uw fiets of op uw wielen? Een licht kuisproduct met wat water en een washandschoen of spons is meer dan voldoende.
Ketting ontvetter best ook zo ver mogelijk weghouden van alles wat geen ketting is.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan