De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Is er nog iets beter te vinden voor 2500 euro dan de canyon Exceed cf6?

Iemand toevallig een coupon/code voor korting?
Pm gestuurd

De eerste twee rondes heb ik met de rem op moeten rijden. Kameraad was toch minder dan verwacht.
een FTP van 4.2 w/kg gemeten op een Kickr Core is bij deze minder waard dan 4.0 op een Direto.
Je kan een ftp op de rollen ook niet zomaar kopiëren naar een rit buiten. Er zijn zoveel mogelijke verschillen. De één kan binnen dieper gaan als buiten terwijl dat bij een ander net omgekeerd is. Bij een strandrace heeft een zwaardere renner meer nadeel als op straat of Zwift aangezien je meer inzakt op het zand. Op Zwift zijn er mensen die het erg goed doen door puur op de macht aan lage cadans te zitten stoempen, iets wat irl niet zo goed werkt.

Ik mis Michel Wuyts die elk seizoen weleens begon te vertellen over Glenn D'hollander en zijn geweldige testresultaten 😄

Je kan een ftp op de rollen ook niet zomaar kopiëren naar een rit buiten. Er zijn zoveel mogelijke verschillen. De één kan binnen dieper gaan als buiten terwijl dat bij een ander net omgekeerd is. Bij een strandrace heeft een zwaardere renner meer nadeel als op straat of Zwift aangezien je meer inzakt op het zand. Op Zwift zijn er mensen die het erg goed doen door puur op de macht aan lage cadans te zitten stoempen, iets wat irl niet zo goed werkt.
Dat weet ik ook wel hoor. Hoeft niet serieus genomen te worden.

Zwaardere renners (die wel scherp staan, meer ruwe kracht dus) hebben een groot voordeel tegenover lichtere renners.
De grootste stukken zijn gewoon op vlot bollende ondergrond; hard zand of de dijk. Beuken en stoempen is wat je moet kunnen.

dan 4.0 op een Direto.
Dat is een goeie 3,5w/kg op een trainer die dus wel accuraat is :unsure:
Indoor FTP is niet bij iedereen hetzelfde als outdoor FTP.
vorm van de dag is ook belangrijk natuurlijk.
Na twee rondes heb ik hem achtergelaten en nog wat doorgeduwd.
Mooie dag weer met aangenaam weer.

Ketting en cassette zijn voor de vuilnisbak. Shifterkabel zal ook vervangen moeten worden. Shiften ging voor geen meter :)
Toch wel een dure hobby zo rijden op het strand precies :P

Zoon moet stilaan nieuwe MTB schoenen (SPD)
Heeft al zijn hele leven northwaves.
Zie precies niets in zijn maat. Vermoedelijk 40.
Aanraders van andere merken?

Zoon moet stilaan nieuwe MTB schoenen (SPD)
Heeft al zijn hele leven northwaves.
Zie precies niets in zijn maat. Vermoedelijk 40.
Aanraders van andere merken?
Ik zou gewoon naar een winkel gaan met een ruime selectie - fashion for cycling bvb - en daar alles passen binnen je budget. De schoen die het beste rond de voet zit kopen.

Ik zou niet al te veel kijken naar merken.
Zelf ben ik meestal uitgekomen bij schoenen van Shimano.

Heeft er hier iemand data die toont dat de direto te hoog meet? Ik lees dat hier steeds maar nog nooit bewijs gezien.
Ik heb dit weekend een 5min test gedaan op m'n originele direto en ondertussen via m'n fietsgps m'n stages (left only) powermeter uitgelezen. Beide gekalibreerd.
399W gemeten via de Direto, 397W via Stages. Onderling verschil is dus verwaarloosbaar in mijn geval.

Ik heb dit weekend een 5min test gedaan op m'n originele direto en ondertussen via m'n fietsgps m'n stages (left only) powermeter uitgelezen. Beide gekalibreerd.
399W gemeten via de Direto, 397W via Stages. Onderling verschil is dus verwaarloosbaar in mijn geval.
Wat ook normaal is aangezien de direto ook een accuratie heeft van 2,5%
Maar de direto word behandeld alsof hij hier gratis watts uitdeelt als snoepjes.

Gisteren nog eens de blauwe route van Neerpelt gereden met de mountainbike. Ik doe em nooit meer. De eerste keer dat ik terug wat actiever ben gaan fietsen vorig jaar heb ik em al moeten afkappen omdat ik kapot zat. Nu een jaar later mag ik toch wel zeggen dat mijn basisconditie veel beter is, en veel langere tours gaan me vaak makkelijk af, maar niet deze. Ik weet niet wat het is .. veel boomwortels ook die uitsteken waarover je moet hobbelen en dan geen full suspension hebben, dat merk je wel.

Wat wss ook niet heeft geholpen, ik heb ook bijna een jaar gefietst zonder helm, nooit gevallen. Nu toch maar een helm aangeschaft en je raadt het niet maar ben 2 keer serieus op mijn bakkes gegaan waarbij ik me de eerste keer serieus bezeerd heb aan mijn ribben/milt. Met de pedaal achter een boomstronk blijven haken, vol op het stuur en over de fiets uit. Serieus pijn vannacht en vandaag amai. En dan de tweede keer ook nog zijdelings weg gecatapulteerd bij het te kort nemen van een bocht :/

Nochtans, 29km en 75hm lijken mij niet zo zwaar?

En wees blij dat je dan nu wel een helm op had, anders lag je daar mss nog.
Nee idd. Ik weet t ook niet wat er mis mee is. Die van Achel doe ik regelmatig van thuis uit en dan heb ik 45km met meer onverhard en dat is vingers in de neus. Mss dat de 2 tuimelingen er deze keer iets mee te maken hebben. En dat het gewoon een kutroute is lol

Wat ook normaal is aangezien de direto ook een accuratie heeft van 2,5%
Maar de direto word behandeld alsof hij hier gratis watts uitdeelt als snoepjes.
Dat is gewoon omdat je het niet wil geloven, omdat je een Direto hebt 🤣. Op alle Diretos die ik al heb getest (3) had ik, zelfs heel duidelijk, veel meer vermogen dan alle kickrs (4) die ik heb gereden.

Ik nodig je graag uit voor een échte FTP test op een Core.

Ps: de verschillen waren 20-30w hé, dus echt huge en écht wel merkbaar

Op 2 direto’s en 2 kickrs een FTP test gedaan. 3 ervan waren splinternieuw, net gekalibreerd (door mij) en getest. Het verschil valt zelfs op door te rijden aan 200-220w.

Ik weet dat jij niet bewust een trainer met een hogere weergave zou kiezen, daarvoor heb je er teveel “schijt” aan. Maar dat neemt niet weg dat het wel zo is.

Mijn first hand experience bevestigt de echokamer. Ik kwam van een Direto met zeer veel vertrouwen, naar een Kickr met de voeten op de grond. Bij het (eerste?) virtuele BK zwift bestond de top 5 ook uit 4 Direto’s oid. Dat was toen ook gewoon een (gegronde) kritiek van de andere deelnemers.

En dat jij wellicht een mooi vermogen kan trappen dat trek ik ook niet in twijfel, maar in word er wel vaker afgereden door mensen met een FTP dat pakken lager ligt hoor, dat heet gebrek aan karakter:)

Remember die tocht in Puyenbroeck? Misschien niet op jouw peak, maar toch, een periode van veel fietsen. Onze companion, Gilles DR, had toen geen 2w/kg en die reed ook jou op de rekker. Mijn punt: Fieldtesting heeft veel te veel variabelen om je op te baseren voor een vergelijk.

Alle reviews die je gaat vinden zijn van early modellen of pre production modellen. In de loop van de levensduur heeft elite componenten aangepast waardoor niet alle diretto’s zo accuraat zijn. Alsook de XR modellen die niet consistent zijn.
Uiteraard is het ook een beetje een running gag.

Alle reviews die je gaat vinden zijn van early modellen of pre production modellen. In de loop van de levensduur heeft elite componenten aangepast waardoor niet alle diretto’s zo accuraat zijn. Alsook de XR modellen die niet consistent zijn.
Uiteraard is het ook een beetje een running gag.
Het voelt makkelijker is geen bewijs.
De reviews van oa dcraymaker of gplama waar de data echt word vergeleken zijn dat wel.

Volgens de reviews is de accuratie juist super. Dan vind ik ongegronde beweringen redelijk storend.
review link

Laatst bewerkt:
Het voelt makkelijker is geen bewijs.
De reviews van oa dcraymaker of gplama waar de data echt word vergeleken zijn dat wel.

Volgens de reviews is de accuratie juist super. Dan vind ik ongegronde beweringen redelijk storend.
review link
Je moet ook lezen wat ik eronder schreef eh :P

De reviews zijn gebaseerd op pre-productie en eerdere modellen. Elite heeft hun manier van bouwen aangepast tijdens de cyclus met als gevolg dat de nauwkeurigheid verschilt over de modellen.

Ongegrond, ligt eraan hoe je het bekijkt.
Iedereen is uitgenodigd op @poeperman zijn kickr.
WE ZULLEN DAN NOG WEL EENS ZIEN WIE 4w/kg TRAPT!!

Terug
Bovenaan