Op 2 direto’s en 2 kickrs een FTP test gedaan. 3 ervan waren splinternieuw, net gekalibreerd (door mij) en getest. Het verschil valt zelfs op door te rijden aan 200-220w.
Ik weet dat jij niet bewust een trainer met een hogere weergave zou kiezen, daarvoor heb je er teveel “schijt” aan. Maar dat neemt niet weg dat het wel zo is.
Mijn first hand experience bevestigt de echokamer. Ik kwam van een Direto met zeer veel vertrouwen, naar een Kickr met de voeten op de grond. Bij het (eerste?) virtuele BK zwift bestond de top 5 ook uit 4 Direto’s oid. Dat was toen ook gewoon een (gegronde) kritiek van de andere deelnemers.
En dat jij wellicht een mooi vermogen kan trappen dat trek ik ook niet in twijfel, maar in word er wel vaker afgereden door mensen met een FTP dat pakken lager ligt hoor, dat heet gebrek aan karakter
Remember die tocht in Puyenbroeck? Misschien niet op jouw peak, maar toch, een periode van veel fietsen. Onze companion, Gilles DR, had toen geen 2w/kg en die reed ook jou op de rekker. Mijn punt: Fieldtesting heeft veel te veel variabelen om je op te baseren voor een vergelijk.