Niet teveel laten afschrikken ook hé

mocht het zo’n drama zijn zou je ze zo vaak niet zien.
Ze zijn toch jarenlang vaste partner geweest van Van Eyck, Godefroot en As Adventure dus qua servicepunten zit dat wel snor. Als je een lokale dealer binnenstapt en hij kan niet leveren wat je vraagt, gaat hij ook niet moeilijk doen als je de fiets elders hebt gekocht. Of je kan het op z’n minst bespreken.
Trek is natuurlijk meer dan prima, met een range die evenzeer bestaat uit asbolute bagger (mss zelfs nog erger dan Cube) en absoluut topmateriaal. Een A-merk, maar dan zonder de exuberante prijzen van Spesh, BMC, Pinarello,…
Canyon is een forumfavoriet, en ook die van mij persoonlijk, omwille van de onklopbare prijs/kwaliteit/afmontage. Ik heb qua lak, qua toleranties,… een veel betere ervaring met mijn Canyon Endurace dan mey mijn Trek Emonda, maar dat zegt natuurlijk niets over de hele lijn van fietsen. Canyon maakt itt anderen géén echte bagger, je hebt altijd wel een kwalitatief afgemonteerde fiets bij hen. Geen gedoe met FSA Gossamer cranks van €40 op een Ultegra-fiets bijvoorbeeld.
Maar qua service moet je echt niks verwachten. Er zijn een paar dealers die het helemaal prima vinden om aan een Canyon te sleutelen, maar zelfs voor kleine wisselstukjes kan je meestal niet bij hen terecht.