De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Vandaag tot 19u gewerkt. Fietsrit naar hus was ZALIG.
Muziekje op en heerlijk cruisen in den donker. Echt een zen momentje.
Gewoon wat trappen en muziek luisteren en verder niks.
'k ben echt zo hard fan van woonwerk met de fiets.

Nice.
Welk wattage kom je dan gemiddeld uit en w/kg

Ik heb nu 9 races gedaan. voorlopig wel nog in stijgende lijn.

Momenteel haal ik 5.1 W/kg over 20 min (333w). Over wedstrijd van 45-60 min trap ik 270-310W, afhankelijk van het niveau van de wedstrijd...

Ik heb me ondertussen ook eens een e-racing team gezocht om hopelijk wat westrijden voor de Zwift Racing League Season 3 te rijden.

een pluimgewicht zowaar.

ik ben ook wel tegen muziek op de fiets, al zondig ik ook af en toe eerlijk gezegd.
Als je eerlijk bent, geef je toe dat de aandacht minstens een klein beetje minder is. En hoe stil het volume ook, je hoort ook wat minder.

Ik vond het al raar dat daar zo weinig over gezegd werd. Stel u voor dat dat afbreekt als ge ergens tussen auto's zit te rijden. Niet iedereen kan sturen gelijk MVDP.

Volgens Adri had hij met dat stuur zondag tegen een auto gereden. Dit is de reden dat ze aanraden om een carbon stuur te vervangen na een val.

Welke kledij, schoenen, helm en andere accessoires kunnen jullie aanraden voor een beginnende wielertoerist die niet weet of het wel een hobby voor hem is, dus er niet meteen teveel geld wil tegen smijten maar toch iets of wat deftig gerief wil.

wow :eek:
Oef wat kan een duur foutje worden.

Met alle discussies over veiligheid tegenwoordig vind ik het ook mag dat letterlijk niemand een probleem maakt vna iemand die met een half stuur nog op de kop van het peloton ligt te sleuren. Nu is er niets gebeurd, maar gezien onze geweldige staat van het wegdek zou ik er toch niet zomaar van uitgaan dat er niks gebeurd. Zelfs niet als je mvdp heet (denk maar aan het puntje 2 jaar geleden). Als hij daar valt ligt letterlijk het hele peloton over hem

Begint te kriebelen , fietsen vanonder het stof halen , grondige schoonmaken , groot onderhoud de nodige onderdelen vervangen en gaan met die tweewielers :coolbrows: (Eerder de toerist uitgangen)

Laatst bewerkt door een moderator:
Zal voor nieuwe kledij moeten kijken . De huidige zijn nu een maatje of twee te klein , binnen een 3 a 4 maanden sta ik min of meer terug wa scherper .

Momenteel haal ik 5.1 W/kg over 20 min (333w). Over wedstrijd van 45-60 min trap ik 270-310W, afhankelijk van het niveau van de wedstrijd...

Ik heb me ondertussen ook eens een e-racing team gezocht om hopelijk wat westrijden voor de Zwift Racing League Season 3 te rijden.
Met dergelijke w/kg kan je koersen bij de elite zonder contract!

Welke kledij, schoenen, helm en andere accessoires kunnen jullie aanraden voor een beginnende wielertoerist die niet weet of het wel een hobby voor hem is, dus er niet meteen teveel geld wil tegen smijten maar toch iets of wat deftig gerief wil.
Decathlon? Broek wel beste zeem pakken (is niet beste maar voor te beginnen wel ok).

Snap niet dat ze nu die aeroad niet meer mogen gebruiken, kan daar niet gewoon een ander stuur op ofzo?

Is een speciaal stuur gemaakt voor het frame, je kunt daar niets anders opzetten. De SL hebben een gewone cockpit, daar is niets mee aan de hand. Wel een enorme PR-knauw voor Canyon. Eerst die zadelpen die zichzelf aan gort schuurt in het frame (en wat ieder klein kind die een beetje van mechanica kent had kunnen zien aankomen), en nu hun vlaggenschip-stuur dat in prime-time en voor de wereldpers faalt.

en inderdaad, als beginnerbroek is een 900-reeks van Decathlon (met de blauwe zeem) prima. Op een broek mag je niet echt besparen, da’s echt een belangrijk aspect van het hele fietsgedoe.

Volgens Adri had hij met dat stuur zondag tegen een auto gereden. Dit is de reden dat ze aanraden om een carbon stuur te vervangen na een val.

Ze zetten in hun statement om de aeroad niet meer te gebruiken tot de reden gekend is.
Dus voila, daar is de reden. Lijkt me straf dat iemand daar naar zou luisteren...

Ik ben zo tegen muziek op de fiets (idem met wandelen/lopen). Die horen werkelijk geen fluit meer
In den donker zie je de lichten ipv geluid ;)
Hangt er natuurlijk ook sterk vanaf hoe uw traject er uit ziet. Bij mij heel weinig kruispunten, en aparte weg voor de fietser.

Door Corona is blijkbaar veel materiaal uit stock, toevallig nog europese online website's waar ik men geluk kan beproeven om het toch het juiste onderdeeltje te vinden ?

Mantel / futurumshop / probikeshop / van eyck / bikester (al geprobeerd )

Terug
Bovenaan