De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Door Corona is blijkbaar veel materiaal uit stock, toevallig nog europese online website's waar ik men geluk kan beproeven om het toch het juiste onderdeeltje te vinden ?

Mantel / futurumshop / probikeshop / van eyck / bikester (al geprobeerd )

de duitse webshops al bekeken?
bike24 , bike-components, rose en bike-discount

Is een speciaal stuur gemaakt voor het frame, je kunt daar niets anders opzetten. De SL hebben een gewone cockpit, daar is niets mee aan de hand. Wel een enorme PR-knauw voor Canyon. Eerst die zadelpen die zichzelf aan gort schuurt in het frame (en wat ieder klein kind die een beetje van mechanica kent had kunnen zien aankomen), en nu hun vlaggenschip-stuur dat in prime-time en voor de wereldpers faalt.
Op de SL staat een gewoon stuur, of is dat kader niet exact hetzelfde (met ander carbon)?

In den donker zie je de lichten ipv geluid ;)
Hangt er natuurlijk ook sterk vanaf hoe uw traject er uit ziet. Bij mij heel weinig kruispunten, en aparte weg voor de fietser.
Mja dan nog als ik een gewoon fietslicht op heb dan zie je mij niet en als ik roep hoor je mij niet

Volgens Adri had hij met dat stuur zondag tegen een auto gereden. Dit is de reden dat ze aanraden om een carbon stuur te vervangen na een val.
Dan moet ge uwe carbonnen mountainbike kader bijna iedere ardennen rit vervangen?
Vliegt wel iedere rit eens een steen in een afdaling tegen.

de duitse webshops al bekeken?
bike24 , bike-components, rose en bike-discount
Helaas ook geen geluk ,ik zal nog een beetje geduld nodig hebben om mijn fiets te herstellen (op de manier hoe ik het wil :(
Waarom moet iedereen nu beginnen fietsen :help:, wel benieuwd binnen een jaar of 2-3 hoeveel fietsen / koersfietsen er op 2de hands gaan staan ik vermoed een pak.

Dan moet ge uwe carbonnen mountainbike kader bijna iedere ardennen rit vervangen?
Vliegt wel iedere rit eens een steen in een afdaling tegen.
Waarom zou je een carbonnen mountainbike kader als stuur gebruiken?

Helaas ook geen geluk ,ik zal nog een beetje geduld nodig hebben om mijn fiets te herstellen (op de manier hoe ik het wil :(
Waarom moet iedereen nu beginnen fietsen :help:, wel benieuwd binnen een jaar of 2-3 hoeveel fietsen / koersfietsen er op 2de hands gaan staan ik vermoed een pak.
Wat zoek je precies, want voor de meeste dingen zijn er wel gelijkaardige alternatieven

Volgens Adri had hij met dat stuur zondag tegen een auto gereden. Dit is de reden dat ze aanraden om een carbon stuur te vervangen na een val.
Dit... met dat in het achterhoofd moet je waarschijnlijk toch niet veel verder zoeken? Het is algemeen geweten dat carbon zeer slecht tegen puntimpact kan en daarna eigenlijk een sterk verhoogd risico op breuken vertoont. Enfin, het is goed dat ze het onderzoek voeren maar volgens mij is het vooral facade en hebben ze ingeschat dat dit de beste manier is om de imago schade te beperken: doen alsof ze den boel grondig onderzoeken en over een paar dagen zeggen van "bon, we hebben het onderzocht en de oorzaak ligt extern". Dat is gemakkelijker te slikken voor het publiek dan gewoon onmiddellijk de paraplu open te trekken en zeggen "jamaar, die spiegel".

Het grappigste van heel het spel is dat mensen die er totaal niks van kennen nu afkomen met: "ziedet wel met hun verstelbaar stuur!"... terwijl het stuur eigenlijk op een compleet andere plaats afbreekt. :unsure:

Hopelijk tegen zaterdag of Matje moet met zijn oude fiets op pad
Of hij kan zijn cyclocross-velo pakken op strade gaat mss ook :D

Hoe dan ook, een carbonnen stuur gebruiken om over kasseien te gaan dokkeren lijkt me problemen zoeken. Kijk maar naar Hamilton vroeger tijdens Parijs-Roubaix.

Hoe dan ook, een carbonnen stuur gebruiken om over kasseien te gaan dokkeren lijkt me problemen zoeken. Kijk maar naar Hamilton vroeger tijdens Parijs-Roubaix.

We gaan de duizenden (miljoenen?) keren dat profs en amateurs over kasseien dokkerden met carbon sturen zonder problemen gewoon vergeten? Incidenten mag je niet verwarren met structurele problemen.

Een carbon stuur is nét precies geschikt voor dergelijke belastingen. Lekker compliant, alsof het stuur veerweg heeft.

Als je er een frontale belasting van formaat op geeft dan is de schade onherroepelijk, maar daarvoor is het dan ook niet gemaakt.

Waarom? Als hij afgelopen zondag niet tegen die spiegel rijdt gebeurt er dinsdag waarschijnlijk 999/1000 keer niks tijdens Le Samyn.

Het is overigens niet alleen carbon dat afziet op kasseien, alles ziet meer af. Hét enige probleem is dat carbon slechter tegen puntimpact kan maar je gaat niet speciaal problemen hebben met carbon omdat er kassei plots 3cm hoger ligt dan de vorige hoor... en als het op trillingen aankomt ben je beter met carbon zoals poeperman al aangeeft.

Laatst bewerkt:
Door Corona is blijkbaar veel materiaal uit stock, toevallig nog europese online website's waar ik men geluk kan beproeven om het toch het juiste onderdeeltje te vinden ?

Mantel / futurumshop / probikeshop / van eyck / bikester (al geprobeerd )
Fysiek bij van Eyck langsgaan. Die hebben stock die niet op de website staat.

Iemand hier al eens een stuk van zijn carbon frame afgezaagd om zadelhoogte te verlagen?
Vrees dat hij net iets te hoog staat.

Laatst bewerkt:
Fysiek bij van Eyck langsgaan. Die hebben stock die niet op de website staat.
Een prive berichtje gestuurd naar Landtlord en deze heeft me normaal gezien geholpen (ik heb ze ergens kunnen bestellen waar ze wel in voorraad waren (nu moeten ze alleen nog toekomen ) .

ik was al enkele grotere winkels rondgegaan maar telkens zonder success.

Seattube neem ik aan. Er zijn fietsen met zo'n "vlaggenmast" (Scott Foil bvb) ipv een reguliere zadelpen die in het frame verdwijnt.

Dat zijn toch zaken die ik het liefst aan een professional overlaat, de zaagsnede moet immers perfect haaks zijn, en je hebt er dus een "zaaggeleider" voor nodig.

Met het juiste materiaal zou dat niet veel moeten voorstellen é.

Net een nieuw zadel gehaald voor de gravelfiets. Ik was al niet laaiend over het standaard Syncros zadel maar gisteren op de rollen gereden, en een erg pijnlijke bil aan overgehouden. Op de mtb heb ik nog nooit last gehad (al zit je daar natuurlijk veel actiever op), dus eenzelfde zadel gekocht (Specialized Phenom, maatje 143)...

Een prive berichtje gestuurd naar Landtlord en deze heeft me normaal gezien geholpen (ik heb ze ergens kunnen bestellen waar ze wel in voorraad waren (nu moeten ze alleen nog toekomen ) .

ik was al enkele grotere winkels rondgegaan maar telkens zonder success.

Mailtje terug gehad van de desbetreffende website dat er een fout was op hun website de zoektocht duurt voort :)

Terug
Bovenaan