De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Zijn die van Decathlon ook in zo’n stoffen/papieren zakje? Want ik las hier eerder om ze in kokend water terug te activeren, maar met die van action moet je dat toch niet proberen :D

Ja ook zo'n stoffen verpakking.
De handenzakjes zijn dikker en gaan +-4u mee.
De voetenzakjes zijn dunner en kunnen gekleefd worden op je sokken. Die zijn na 3u30 uitgewerkt.

Belgische fietsenzaken willen precies niet verkopen, sommigen zeggen zelf: wij kunnen de fiets niet leveren, maar kijk anders eens online in NL.

Via Bike-exchange kan je precies nog veel fietsen terugvinden, koop lokaal , maar het zijn allemaal NL dealers, nuja als het echt moet waarom niet.
Je zoekt een Cube dacht ik é? Dat ligt volgens mij volledig aan de Belgische verdeler die geen stock voorziet. Wanneer een dealer de voorafbestelde aantallen heeft verkocht, is het op.
Ik heb mijn Cube Hyde gekocht bij 12gobiking in NL omdat die hier ook nergens te krijgen of te bestellen was. Daar krijgen ze geregeld nieuwe voorraad...

Je zoekt een Cube dacht ik é? Dat ligt volgens mij volledig aan de Belgische verdeler die geen stock voorziet. Wanneer een dealer de voorafbestelde aantallen heeft verkocht, is het op.
Ik heb mijn Cube Hyde gekocht bij 12gobiking in NL omdat die hier ook nergens te krijgen of te bestellen was. Daar krijgen ze geregeld nieuwe voorraad...
Ja, ik zoek een cube. Zelf al gebeld met een NL dealer die hem op stock heeft in mijn maat en mij probeerde te overtuigen om langs te komen. De koffie is heerlijk zei hij. Even 250km enkel rijden, ik weet niet hoor ;)

Is dat nu nog altijd het geval.
Ik weet in 2015-2016 was dat het geval. Ik had toch echt wel gedacht dat dit nu al aangepast was.

Exact hetzelfde van gehoord. Ook dat er zelfs bestelde fietsen soms toch naar andere (grotere) afnemers gaan zonder dat de lokale fietsenmaker er iets aan kan doen.

Ja, ik zoek een cube. Zelf al gebeld met een NL dealer die hem op stock heeft in mijn maat en mij probeerde te overtuigen om langs te komen. De koffie is heerlijk zei hij. Even 250km enkel rijden, ik weet niet hoor ;)
Maes in Gits al geprobeerd? Indertijd mij daar op de lijst gezet voor mijn gravelbike en na een maand was die plots uit het niets leverbaar.

Exact hetzelfde van gehoord. Ook dat er zelfs bestelde fietsen soms toch naar andere (grotere) afnemers gaan zonder dat de lokale fietsenmaker er iets aan kan doen.
Dirk van Cube schuift soms met fietsen om er gewoon zelf meer aan te verdienen.
Winkel A bestelt 300 fietsen voor en heeft de beste marge die er te krijgen is, winkel a verkoopt de fiets uit de voorbestelling, de fiets komt binnen bij Cube België. Dirk schuift de fiets door naar winkel B zodat hij bijvoorbeeld 3% meer marge heeft. Winkel A zal de fiets nooit zien.
In Leuven zijn alle winkels die Cube deden er mee gestopt, in jaren waar er schaarste was aan fietsen. Moet je geen tekening bij maken zeker.

Dirk van Cube schuift soms met fietsen om er gewoon zelf meer aan te verdienen.
Winkel A bestelt 300 fietsen voor en heeft de beste marge die er te krijgen is, winkel a verkoopt de fiets uit de voorbestelling, de fiets komt binnen bij Cube België. Dirk schuift de fiets door naar winkel B zodat hij bijvoorbeeld 3% meer marge heeft. Winkel A zal de fiets nooit zien.
In Leuven zijn alle winkels die Cube deden er mee gestopt, in jaren waar er schaarste was aan fietsen. Moet je geen tekening bij maken zeker.
En waar moeten we zijn om Dirk door te schuiven?

Nochtans hebben de NL dealers wel die stock. Er is zo een platform als bike-exchange waar dealers hun stock op kunnen smijten, dat staat vol met de fietsen die ik zoek, helaas alleen NL dealers.
Maes in Gits al geprobeerd? Indertijd mij daar op de lijst gezet voor mijn gravelbike en na een maand was die plots uit het niets leverbaar.
Ja, die heb ik opgebeld. Ze hadden enkel de reaction c:62 one, maar die is super zwak afgemonteerd, met o.a. een suntour vork.

Morgen eens bellen naar een aantal Noord-Franse dealers.

Terug
Bovenaan