De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ritje in de duinen met fietsteam vant werk (voor de eerste keer mee). Na 2 lusjes was in al stikkapot

Ik kan niet mee met die gasten (gemiddeld 10j ouder) en los zand suckt 🥵

En zelfs met merinowollen sokken nog koude voeten. Beter in het vervolg 2 paar, maar dan weet ik niet of die wollen beter 1e of 2e paar zijn
Waar juist gereden? Duinen zijn moordend.

Ivm koude voeten. Hier 20 paar sokken liggen, heb winterschoenen + overschoenen, maar altijd koude voeten. Vandaag voor het eerst met die warmtepads gereden van decathlon en is super gegaan. Geen koude voeten meer, maar ook niet te warm. Gingen een dikke 4u mee. Zaten ook niet in de weg in mijn schoenen. Aanrader!

Ivm koude voeten. Hier 20 paar sokken liggen, heb winterschoenen + overschoenen, maar altijd koude voeten. Vandaag voor het eerst met die warmtepads gereden van decathlon en is super gegaan. Geen koude voeten meer, maar ook niet te warm. Gingen een dikke 4u mee. Zaten ook niet in de weg in mijn schoenen. Aanrader!
Heb die liggen maar ben altijd bang dat het dan te warm word en je dan niet snel eruit krijgt 😝 misschien toch eens testen...

Waar juist gereden? Duinen zijn moordend.
Middelkerke richting Westende/Nieuwpoort. Aan de zeekant viel het mee maar dan de overkant van de kustbaan stukje technischer en nog meer op en neer 🥵

Middelkerke richting Westende/Nieuwpoort. Aan de zeekant viel het mee maar dan de overkant van de kustbaan stukje technischer en nog meer op en neer 🥵
Dat is mijn côté, gisteren de gele pijltjes gereden. Het stuk aan de overkant is inderdaad zeer technisch. Het laatste stuk is aangepast t.o.v. vroeger en daar zijn ze nu met een kraan die duinen aan het aanpassen. Vroeger had je daar ook meer hardere paden, nu zijn die paden losser, wat zeer lastig is. De laatste helling in het losse zand bleef mijn derailleur steken ( wie rijdt er nu nog met een 3x9) en vervolgens de b*lz*k geplet.

Dat is mijn côté, gisteren de gele pijltjes gereden. Het stuk aan de overkant is inderdaad zeer technisch. Het laatste stuk is aangepast t.o.v. vroeger en daar zijn ze nu met een kraan die duinen aan het aanpassen. Vroeger had je daar ook meer hardere paden, nu zijn die paden losser, wat zeer lastig is. De laatste helling in het losse zand bleef mijn derailleur steken ( wie rijdt er nu nog met een 3x9) en vervolgens de b*lz*k geplet.
Gele pijlen was blijkbaar van een rit die vertrok vanuit nieuwpoort.
Over het algemeen wel redelijk hard, behalve in de stukken naar boven precies en daar toch paar keer moeten losklikken en stappen

Allé post allemaal nog eens jullie favoriete sealant en eventueel met de reden waarom (voor de gravel bike in mijn geval).

Ik had die van Muc-Off omdat die bij Canyon meebesteld kon worden met de fiets toen.

Allé post allemaal nog eens jullie favoriete sealant en eventueel met de reden waarom (voor de gravel bike in mijn geval).

Ik had die van Muc-Off omdat die bij Canyon meebesteld kon worden met de fiets toen.
Ik heb niet bepaald een favoriete, maar gebruik al enkele jaren Stans/Schwalbe (is identiek, enkel andere verpakking) met volle tevredenheid.

@515 Old skool als ik ben blijf ik bij notubes. Rijd sinds 2015 tubeless op de mtb en jaren later ook race en gravel. Slechts 1x geweten dat de sealant zijn werk heeft moeten doen toen ik echt een vieze scheur had gereden door een groot stuk glas.
No tubes race heb ik op de koersfiets gebruikt maar die droogt wel erg snel uit. Ik denk dat ik komend seizoen bij de regular ga blijven.

Je kan dat trouwens in de Action kopen, €1 voor 4 stuks, dus 2 ritten. Da's betaalbaar...

Geen idee hoe duur dat elders is

Gebruik ook Stans, laatst nog een band vermaakt door gewoon via het gat de sealant erin te spuiten.

Voor race komend seizoen ga ik Dynamic Barkeeper eens proberen, schijnt heel goed te zijn.

Gebruik ook Stans, laatst nog een band vermaakt door gewoon via het gat de sealant erin te spuiten.

Voor race komend seizoen ga ik Dynamic Barkeeper eens proberen, schijnt heel goed te zijn.
Ik moet zeggen dat ik al enkele producten van dynamic getest heb en mij dat allemaal serieus meevalt.
Als die barkeeper goed is zou ik die ook wel durven kopen eerlijk gezegd.

Docblue is een ouwe gouwe maar doet zijn werk goed.

Naar het schijnt helpen flakes wel goed voor grotere gaten. Of van die confetti, maar dan geen papieren maar die blinkerconfetti.

MucOff werkt voor mij erg goed. Denk dat het belangrijker is wat voor band dat je hebt. Een beetje stugge band gaat vlotter dicht gaan dan zo'n zeer flexibele.

Met Squirt Seal Beadblock heb ik niets dan miserie gehad.

Gisteren leuk ritje van 40km gedaan hier in de bossen in Noord Limburg. 31km offroad. Zalig zo met die sneeuw.

s6F4Z3y.jpg

f6eNLaj.jpg

Ik ben op zoek naar een nieuwe fietsgps.
Wat zijn de ervaringen hier met de wahoo bolt V2? In het begin zaten er blijkbaar nog kinderziektes in maar de laatste reviews lijken me positief. Voor mij zou het vooral voor navigatie (Gpx uploaden), hartslag en de standaard data zijn en met tijd de mogelijkheid om een powermeter te koppelen.
Voor ongeveer dezelfde prijs kun je de 'oude' roam kopen, is dit interessanter of beter de V2?

Die van Squirt ben ik niet zo enthousiast over.
Ik neem aan dat die wel héél veel dicht. Maar die dicht ook uw ventiel nogal graag. En als ge uw band eraf haalt is dat nog ne grotere smoddernest met al die 'beads'.

Heb er nu van Continental. Normaal altijd van Stans/Schwalbe maar ik was rond 19u30 dat ik nog een band wou sealen. Dus naar de decathlon.
Eigenlijk meer tevreden van die van continental dan van Stans/Schwalbe.

Terug
Bovenaan