De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Hebben hier sinds vorig jaar ook douches op het werk, dus kon mij ook beginnne organiseren.
Heb een locker waarin ik een paar schoenen heb, broek, t-shirt en trui. Handdoek en die neem ik regelmatig eens terug mee, idem de kleren als ik met de wagen ben om te verversen. Fietskleren kan ik ophangen op een ruik in de doucheruimte, dan drogen die daar en doe ik terug aan 's avonds. Ga me niet beginnen bezighouden met extra outfit om terug te keren. Moet zo al elke keer mijn laptop meedoen in de rugzak, hoe minder, hoe liever!

Douche op het werk

Verse kleren leg ik klaar/Vuile kleren mee naar huis op/van het werk als ik met de auto ga.

Fietskleren op een rekje. Doe ik 's avonds terug aan. Rij ook wel altijd redelijk op het gemak 's morgens zodat ik daar niet heel bezwete kleren 's avonds moet aandoen. s' Avonds rij ik dan soms wat meer door.

Wilde vandaag de route bouwer van strava eens proberen maar ik heb het gevoel dat je niet veel bent met de heatmap door de vele woon werk ritten die ook worden geüpload. Lokaal weet ik goed genoeg op een kaart welke wegen te vermijden zijn maar dat zijn ook de plaatsen waar ik geen gpx nodig heb :sarcastic:

Heeft er iemand een tip waar ik nu een Favero Assioma Duo voordeling kan aanschaffen?
Goedkoopste dat ik momenteel vind is €625

Laatst bewerkt:
Wilde vandaag de route bouwer van strava eens proberen maar ik heb het gevoel dat je niet veel bent met de heatmap door de vele woon werk ritten die ook worden geüpload. Lokaal weet ik goed genoeg op een kaart welke wegen te vermijden zijn maar dat zijn ook de plaatsen waar ik geen gpx nodig heb :sarcastic:
De heatmap vind ik in het buitenland toch steeds een echte plus. Zowel voor het lopen als voor het fietsen!
Heeft me al ontzettend vaak uit de nood geholpen…

Maar stel dat je in de Vlaamse Ardennen een rit wil plannen dan is quasi elk baantje donker gekleurd. Hoewel je toch nog steeds ziet welke drukke steenwegen dan eerder te mijden zijn…

Jij doet het wel als in jij doet zware powerlifting?
Squats van 80 tot 100kg, altijd 5x5.

Of je doet oefeningen voor stabiliteit met gewichten van 0,5kg tot 12kg voor kinderen?
200w.gif

Laatst bewerkt:
Nar velofollies geweest vandaag. Vond het maar een beetje mèh. Canyon stand was ook maar heel flauw. Veel onbekende (lees Chinees met een naam op geplakt) merken. Iets te veel gravel en elektrisch.

Best dat ik vroeg was, rond 16u was het zot aan het komen van het volk. En veel meer oude tjafelaars door al die elektrische fietsen.

Zijn hier nog mensen die nu of in het verleden last hebben gehad van hun knieën/patellapees?

Ik heb een jaar geleden al een bikefit laten doen (bij Filip Adams) en meestal heb ik de eerste weken niet echt last, tot ik zwaarder begin te trainen. Alsof mijn knieën de hogere wattages niet aankunnen...

Heb deze week mijn zadel wat hoger gezet omdat ik denk dat het ook ligt aan het feit dat ik iets anders beginnen trappen: tip van mijn voeten iets lager waardoor mijn knieën wat hoger komen.

Andere tips of tricks? Veel strechen?
Het frustreert me nogal aangezien ik geen mega sportachtergrond heb en graag pijnvrij zou kunnen fietsen een aantal keer per week (en toch op een degelijk niveau)

Zijn hier nog mensen die nu of in het verleden last hebben gehad van hun knieën/patellapees?
Enkele jaren terug ook serieus last gehad van mijn knieën, alle bikefits ten spijt.
Uiteindelijk bij de osteopaat beland, en na een behandeling of 2 was die kniepijn volledig verdwenen.
Recentelijk ook weer veel actiever beginnen fietsen, en ook nu weer begonnen die knieën op te spelen. Terug naar de osteopaat, de boel laten rechttrekken en direct weer vrij van klachten. Het blijft me verbazen. :')

Om maar te zeggen dat eens verder kijken dan een bikefit inderdaad geen kwaad kan.

Na een bikefit heb ik serieus last gehad van mijn knie. De maat was vol toen ik nog maar met 1 been kracht kon zetten. Zelf mijn zadel hoger gezet en iets naar voor. Schoenplaatjes recht gezet en nooit nog miserie gehad.

Een bikefit kan ook voor serieuse blessures zorgen. Ik heb er 3 gehad, van hele dure tot goedkope en ik zit nog altijd het best als ik gewoon de umbraco mee neem onderweg en zelf eens aan mijn positie sleutel.

Je hebt wel een indicatie, maar het finetunen doe ik nog altijd zelf.

Terug
Bovenaan