De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Vorige week eens al mijn voorgeschreven Join trainingen kunnen afwerken. Goed voor 13h, door weer en wind.
Er zit nog wat rek op naar uren toe, maar wat frequentie betreft is 5x echt wel meer dan genoeg.
Nog niet vaak zoveel gefietst in de winter dus hopelijk plukken we er ook de vruchten van. :v

Join komt heel binnenkort ook met een 'indoor training' gerichte update blijkbaar! Aldus hun laatste podcast.

Toch een 2ehands kofferdrager gevonden in de buurt die past, met riemen lukt het wel ipv vaste ijzeren haken (thule) 🥳

Is eentje voor 3 fietsen maar de koffer van mijn huidige break is behoorlijk schuin, zal maar 1 fiets op geraken (momenteel voldoende)

Binnenkort firmawagen erbij met iets rechtere koffer dus misschien kan ik dan meerdere fietsen vervoeren.

Zit daar eigenlijk iets van wetgeving rond? Nummerplaat die altijd zichtbaar moet blijven lijkt me het enige?

Toch een 2ehands kofferdrager gevonden in de buurt die past, met riemen lukt het wel ipv vaste ijzeren haken (thule) 🥳

Is eentje voor 3 fietsen maar de koffer van mijn huidige break is behoorlijk schuin, zal maar 1 fiets op geraken (momenteel voldoende)

Binnenkort firmawagen erbij met iets rechtere koffer dus misschien kan ik dan meerdere fietsen vervoeren.

Zit daar eigenlijk iets van wetgeving rond? Nummerplaat die altijd zichtbaar moet blijven lijkt me het enige?

Lichten ook 😉.

Stel, ik heb 4 momenten/week om te trainen. Ik wil polarized trainen (ik heb er zelf mijn mening over, maar ik heb geen ervaring met JOIN oid, dus ben benieuwd)

dag 1: 1u aan max 70% van FTP
dag 2: 1u waarvan +/- 30min intervals (30/15's, 5x4's,... altijd in functie van FTP, waarbij het laatste interval sterven is, maar nét haalbaar), elke paar weken een ander type
dag 3: rust
dag 4: 1u aan max 70% van FTP
dag 5: rust
dag 6: 2u losfietsen, vgl. met 70% FTP steady
dag 7: rust

Dan rij ik in totaal ong. 300min waarvan 1 training intervals, met +/- 30 minuten effectief in z3.

Is dat:
270min + 30min = 90/10% (niet intensief genoeg)
of
240min + 60min = 80/20% (ideaal gepolariseerd)

Stel, ik heb 4 momenten/week om te trainen. Ik wil polarized trainen (ik heb er zelf mijn mening over, maar ik heb geen ervaring met JOIN oid, dus ben benieuwd)

dag 1: 1u aan max 70% van FTP
dag 2: 1u waarvan +/- 30min intervals (30/15's, 5x4's,... altijd in functie van FTP, waarbij het laatste interval sterven is, maar nét haalbaar), elke paar weken een ander type
dag 3: rust
dag 4: 1u aan max 70% van FTP
dag 5: rust
dag 6: 2u losfietsen, vgl. met 70% FTP steady
dag 7: rust

Dan rij ik in totaal ong. 300min waarvan 1 training intervals, met +/- 30 minuten effectief in z3.

Is dat:
270min + 30min = 90/10% (niet intensief genoeg)
of
240min + 60min = 80/20% (ideaal gepolariseerd)
Steek in elke rustige training na 10 min opwarmen een 10 tal korte versnellingen van 30 sec en het zal in orde zijn.

Op mijn trainingschema (effectief van een trainer) had ik nooit enkel maar losrijden of tempo.

als je maar 5u hebt in een week dan schroef je volgens mij beter de intensiteit serieus wat op ze.. ‘t is niet dat je door rustig te trainen je basisconditie niet gaat verbeteren. ‘T is gewoon een veel grotere belasting voor et lichaam en daarom wordt vaak naar polariserend trainen gegrepen bij grotere volumes

Heb ik ergens een gigantische marketing campagne gemist? Mijn Strava is de laatste tijd overspoeld met mensen die "JOIN" gebruiken en hier gaat het ook over niks anders meer.

't is gewoon een app die serieus endorsed is door de Live Slow Ride Fast crew (Stefan (Thunder)Bolt en Lau Ten Dam. Meer nog, ze maken samen met Jim van JOIN een tweede, ook erg populaire podcast "Beter Worden".

Die predikt nogal sterk het no-nonsense trainen. Vergelijkbaar met Dylan Johnson op het eerste zicht.

Join als app gaat eigenlijk een 100% dynamisch trainingsschema maken, dat rekening houdt met FTP, training load, beschikbare tijd, vorige trainingen,... Maar ik heb al een Basic-Fit abo @ €30, Zwift @€15 en Strava @ €5?... Nog eens €15 voor een app is niet nodig dacht ik.

ik ga wel strava opzeggen. Heb komoot wereldwijd voor alle mappen en intervals.icu voor de details.
Strava premium brengt niets bij :)

Als dat ook €15 euro kost zou ik gewoon Trainerroad gebruiken aan €20 per maand en zwift annuleren. Maar zal wel gewoon aan mij liggen.

Met gewoon maandelijks abonnement is het 10 EUR. (7/maand bij jaar abonnement)
Ik heb nu een hele hoop join files gekregen van een kameraad, ingeladen in zwift (vandaar mijn vragen hierboven). Even zien of het een noemenswaardige meerwaarde biedt tov zelfbouw workouts en dan evt. Een abo.

Up for grabs trouwens, stuur maar een DM als je ze ook wil

Voor puur de lijst met workouts lijkt join me niet de moeite.

Persoonlijk vind ik het vooral gemakkelijk en motiverend. Ik moet niet nadenken over het type training en mijn belasting. En je 'ziet' je vooruitgang, alsook een schatting van 'expected niveau' naargelang huidige trainingsschema, wat zich live update.

Na 55 afleveringen 'beter worden' podcasts ben ik ook wel gebrainwasht om deze te willen proberen. Echter heb ik (nog) geen powermeter en deze lijkt wel redelijk essentieel als je hen hoort. Wat ik vooral positief vind is dat je niet gewoon een schema krijgt voor 1 maand ver maar dat de schema's veranderen naar je eigen input. Dus 1 rit overgeslagen of korter/langer gemaakt of anders getraind tov voorgeschreven dan past hij zijn volgende trainingen daar op aan

Ik heb nu een hele hoop join files gekregen van een kameraad, ingeladen in zwift (vandaar mijn vragen hierboven). Even zien of het een noemenswaardige meerwaarde biedt tov zelfbouw workouts en dan evt. Een abo.

Up for grabs trouwens, stuur maar een DM als je ze ook wil
En wat zijn die join files?
Workouts?

Terug
Bovenaan