De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik heb momenteel continental trail king banden liggen. Zijn nog redelijk nieuw want de tjoepekes staan er nog op.

Echter zit er achteraan een wobbel in. Geen slag in de velg dat heeft de fietsenmaker nagekeken, het zit echt in de band.
Weinig van te merken tijdens rijden maar toch eens aan het zien naar andere.

Vind tanwall's wel vet qua look. Momenteel ligt er 29x2.2 op. Ik zie dat de courante maten 29x2.25 of 2.40 zijn. Soms is 2.40 goedkoper maar ik veronderstel dat dit niet zal passen en ik 2.20/25 moet nemen?
Meten is weten hé, ge kunt altijd uw frame meten. Ik neem aan dat het hier over een MTB gaat en geen reetfiets, die kunnen normaal wel een 2.4 aan.

Die fiets eens nemen om naar het café te gaan en niet goed vastzetten is dan mss een optie?
Zeer ironisch: mijn fiets is vandaag gestolen.

Ik wilde vandaag aan een toertocht deelnemen en ik heb gisterenavond mijn auto geladen + fietsrek en fiets. Op de openbare weg, maar met fietsklem op het rek gesloten en extra slot. Vanochtend wil ik vertrekken en fiets weg.

Ik wilde vandaag aan een toertocht deelnemen en ik heb gisterenavond mijn auto geladen + fietsrek en fiets. Op de openbare weg, maar met fietsklem op het rek gesloten en extra slot. Vanochtend wil ik vertrekken en fiets weg.
Pijnlijk!

Zo'n risico zou ik nooit nemen. De fiets kan je toch gewoon 's ochtends er nog op zetten? Duurt 30 seconden als de rest klaar staat.

gecondoleerd alleszins

Elk voordeel heeft zijn nadeel. Al besloten wat de nieuwe fiets gaat worden?

Pijnlijk :(

Over welke fiets ging het?
Je vraagt je oprecht af hoe ze het doen. Maat zal waarschijnlijk wel iemand geweest zijn die niet aan zijn proefstuk toe was.

De M8000 achterderailleur van mijn Exceed (2016) heeft het begeven.
Hij komt niet meer goed op spanning. Ik zou hem nog eens kunnen open vijzen om te kuisen, maar dat heb ik 5 of 6 weken geleden ook gedaan.

De nieuwe derailleur die er aan komt is een Deore versie. Als ik 'echt' ga mountainbiken, neem ik mijn Scalpel, en door verscheidene breuken heeft de fiets ook geen doorverkoopwaarde meer. Dus hoeft er ook geen goed gerief op te komen. :)

Benieuwd of ik enig verschil ga voelen. Als ik moet gokken, denk ik niet dat het slechter zal schakelen.

Pijnlijk :(

Over welke fiets ging het?
Je vraagt je oprecht af hoe ze het doen. Maat zal waarschijnlijk wel iemand geweest zijn die niet aan zijn proefstuk toe was.
Bij mij is er ook al eens ne fiets gepikt van op mijn fietsenrek terwijl we even gestopt waren om ergens iets te eten. Fiets stond vergrendeld met de klem van Thule. Die klem was nog steeds 'op slot', ik begrijp tot op vandaag nog niet hoe ze het frame daar vantussen gekregen hebben zonder die klem te forceren :unsure:

Ik zou thuis wel nooit overnight mijn fiets al op den auto zetten, zeker niet op de openbare weg. Rek aankoppelen en fiets monteren duurt 2 minuten, daar gaat het niet op aankomen 's ochtends. Maar sorry for your loss... is nooit leuk en die klootzakken moeten eigenlijk gewoon van u gerief blijven. :frown:

Bij mij is er ook al eens ne fiets gepikt van op mijn fietsenrek terwijl we even gestopt waren om ergens iets te eten. Fiets stond vergrendeld met de klem van Thule. Die klem was nog steeds 'op slot', ik begrijp tot op vandaag nog niet hoe ze het frame daar vantussen gekregen hebben zonder die klem te forceren :unsure:
Echt hatelijk als je je fiets moet achterlaten op zo'n snelwegparking om te gaan eten.
Ik doe het alleen met een extra fietsslot en voel me nog steeds nooit op mijn gemak.

Dat zijn dan toch gewoon veelplegers die dat doen?
Allez, ik probeer dat dan ook praktisch te zien. Ze weten niet hoe lang gij weg gaat zijn, dus alles moet snel gebeuren. Dan is dat toch geen kwestie van in een split second beslissen 'ah nice een fiets en ik heb toevallig een lege camionette waar het in kan en ik weet toevallig hoe ik dat slot vlotjes open!". Ik kan me zo iets absoluut niet voorstellen.

Frame doorgeknipt? 🤔

De M8000 achterderailleur van mijn Exceed (2016) heeft het begeven.
Hij komt niet meer goed op spanning. Ik zou hem nog eens kunnen open vijzen om te kuisen, maar dat heb ik 5 of 6 weken geleden ook gedaan.

De nieuwe derailleur die er aan komt is een Deore versie. Als ik 'echt' ga mountainbiken, neem ik mijn Scalpel, en door verscheidene breuken heeft de fiets ook geen doorverkoopwaarde meer. Dus hoeft er ook geen goed gerief op te komen. :)

Benieuwd of ik enig verschil ga voelen. Als ik moet gokken, denk ik niet dat het slechter zal schakelen.
Pak je dan niet beter een SLX, met clutch. Online scheelt dat mss 10 euro, maar een clutch zou ik toch niet willen missen. Tenzij je er echt 0,0 offroad mee gaat doen

Ik heb op beide wagens geen trekhaak, en een kofferklep fietsdrager past niet, te weinig ruimte om te monteren door een standaard spoiler.

Enige optie om fietsen te vervoeren is dan op het dak (wat niet samen gaat met dakkoffer natuurlijk, dus geen optie voor verre reizen :( )

Heb ook al iets gezien met een zuignap, voor 1 fiets dan. Iemand daar ervaring mee?

Om gewoon ergens naartoe te rijden en een ritje te doen lijkt me dit wel een snellere manier dan die dakrails en dergelijke monteren.

Ik heb op beide wagens geen trekhaak, en een kofferklep fietsdrager past niet, te weinig ruimte om te monteren door een standaard spoiler.

Enige optie om fietsen te vervoeren is dan op het dak (wat niet samen gaat met dakkoffer natuurlijk, dus geen optie voor verre reizen :( )

Heb ook al iets gezien met een zuignap, voor 1 fiets dan. Iemand daar ervaring mee?

Om gewoon ergens naartoe te rijden en een ritje te doen lijkt me dit wel een snellere manier dan die dakrails en dergelijke monteren.
Ik heb over een SeaSucker toch al verschillende positieve dingen gehoord. Persoonlijk zou ik het niet kunnen, maar in uw geval gaat het wel een goede optie zijn denk ik.

Vandaag voor het eerst met de Perfetto Ros 2 gereden. Het werd de "perfecte test".

Het eerste uur geregeld wat regen op ons dak gehad, graadje of 6. Het jasje liet niks door van nattigheid. Toen het stilaan gestopt was met regenen reed er iemand lek, eventjes stilgestaan maar ik had er geen problemen mee. (buiten mijn slechtdoorbloede vingers in de natte handschoenen). Het laatste uur begon de zon er stevig door te komen en de zijkanten van de jas open gezet. Ik had er enkel een merino onderlijfje onder aan en het was eigenlijk perfect. Me nooit klam gereden en kon mijn temperatuur prima regelen naar gelang de wisselende omstandigheden.
Op een zonnige winterdag denk ik dat het zelfs richting het vriespunt mag gaan. Beste aankoop van 2023!

Ik heb over een SeaSucker toch al verschillende positieve dingen gehoord. Persoonlijk zou ik het niet kunnen, maar in uw geval gaat het wel een goede optie zijn denk ik.
Das wel kostelijker dan verwacht 😝 misschien is een 2e set rails en dakdrager voor fiets dan wel goedkoper

Terug
Bovenaan