De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Dat is ook weinig respectvol verwoord. 🤓
Inderdaad, ik dacht even dat ik op café zat.
Ze vond het idee van nog een nieuwe fiets niet meteen het beste. Ter info: de laatste 13 maand reeds een Lux Trail CF7 en een Endurace CF SL 8 gekocht. Ik kan ze geen ongelijk geven natuurlijk.

ik zou vragen voor een Speedmax dan :fingerguns:.

Anyway, gisteren een gloednieuwe crankset op de kop getikt voor amper meer dan een nieuw kettingblad, die ik toch moest kopen. Die 175mm cranks die stock op de Grizl (en tegenwoordig ook Grail) zitten geven teveel stress op mijn gewrichten en rug, dus nu terug naar 172,5mm.

Ze vond het idee van nog een nieuwe fiets niet meteen het beste. Ter info: de laatste 13 maand reeds een Lux Trail CF7 en een Endurace CF SL 8 gekocht. Ik kan ze geen ongelijk geven natuurlijk.
Misschien een domme vraag.
Maar als je al een nieuwe lux trail hebt. Is er dan nog noodzaak aan een exceed?
Oké het zijn wel nog verschillende fietsen, maar gaat die lux zo een blok aan uw been zijn?

Misschien een domme vraag.
Maar als je al een nieuwe lux trail hebt. Is er dan nog noodzaak aan een exceed?
Oké het zijn wel nog verschillende fietsen, maar gaat die lux zo een blok aan uw been zijn?
n+1
Je hebt gelijk hoor, niet echt nodig. Maar zeker in dit weer probeer ik de fully wat te ontzien. De bearings op de scharnieren en de shock zien af. Maar voor het zelfde geld van een nieuwe degelijke hardtail kan ik meer dan frequent genoeg onderhoud uitvoeren op die onderdelen.

Volgende keer met een deftig merk afkomen dan geeft ze u misschien geen ongelijk.
Pinarello4ever!

Dilemma voor later:
Huidige leasefiets (Giant propel) --> super tevreden van.
We verhuizen binnenkort & ik wil later een dedicated indoor bike voor op mijn tacx trainer. Bedoeling is om jaarlijks 3-4 duathlons te doen & zat dus met het idee om een dedicated thriatlon bike aan te schaffen. Ik zou deze bijkomstig kunnen leasen via 't werk van mijn vrouwke (ye i know :coolbrows:)
Nu weet ik niet wat ik het best doe:
Optie 1) Mijn propel na lease houden & er een opzetstuur op installeren en houden als indoor bike + tri bike
Optie 2) Thriatlon bike aanschaffen via lease & giant na zijn lease verkopen. Fiets zal ongeveer 15-20K KM hebben dus ben wat bang over de slijtage op de onderdelen tegen dan. Enige probleem is dat ik via werk vrouw geen Canyon kan leasen & je daar juist het meeste bang for buck hebt.
Zijn hier nog mensen die op een dedicated tri bike rijden indoor?

Dilemma voor later:
We verhuizen binnenkort & ik wil later een dedicated indoor bike voor op mijn tacx trainer. Bedoeling is om jaarlijks 3-4 duathlons te doen & zat dus met het idee om een dedicated thriatlon bike aan te schaffen. Ik zou deze bijkomstig kunnen leasen via 't werk van mijn vrouwke (ye i know :coolbrows:)
Optie 1) Mijn propel na lease houden & er een opzetstuur op installeren en houden als indoor bike + tri bike
Optie 2) Thriatlon bike aanschaffen via lease & giant na zijn lease verkopen. Fiets zal ongeveer 15-20K KM hebben dus ben wat bang over de slijtage op de onderdelen tegen dan. Enige probleem is dat ik via werk vrouw geen Canyon kan leasen & je daar juist het meeste bang for buck hebt.

Welke afstanden doe je qua duatlon? Persoonlijk zou ik pas een dedicated triatlonfiets overwegen wanneer je >= 90km moet fietsen OF wanneer je de investering geen bezwaar vormt :)
Op kortere afstanden is een opzetstuur meer dan voldoende.

Dilemma voor later:
Paar jaar geleden stond mijn tijdritfiets steeds op de rollen, was voornamelijk om in de winter de positie al gewoon te worden voor de zomermaanden.
Vergis u niet, kan een extreme houding zijn en uw poweroutput is anders dan op een gewone koersfiets. Mijn ftp was in het begin 20 a 30 watt lager op de tt grotendeels door de houding.

Voor wedstrijdjes op zwift zou ik wel geen tt aanraden😀

Paar jaar geleden stond mijn tijdritfiets steeds op de rollen, was voornamelijk om in de winter de positie al gewoon te worden voor de zomermaanden.
Vergis u niet, kan een extreme houding zijn en uw poweroutput is anders dan op een gewone koersfiets. Mijn ftp was in het begin 20 a 30 watt lager op de tt grotendeels door de houding.

Voor wedstrijdjes op zwift zou ik wel geen tt aanraden😀
Dat is inderdaad de reden waarom ik hem indoor zou gebruiken om de positie al wat gewoon te worden. Zomers doe ik toch 80-90% van de ritten outdoor maar voor dedicated intervallen is het wel leuk om via ERG echt in de juiste power zones te blijven. Kan je buiten moeilijk halen soms wegens verkeer & draaien, keren..

Welke afstanden doe je qua duatlon? Persoonlijk zou ik pas een dedicated triatlonfiets overwegen wanneer je >= 90km moet fietsen OF wanneer je de investering geen bezwaar vormt :)
Op kortere afstanden is een opzetstuur meer dan voldoende.
't zijn voornamelijk de kortere afstanden ze. Heb geen plannen om te beginnen zwemmen dus het aanbod duathlon is ook al beperkt...

Waar het me voornamelijk over gaat is in welke conditie mijn Propel zal zijn na 15-20K KM. Zou het beter zijn nog een bedrag te cashen & daarmee proberen nieuw materiaal te kopen. Bang dat er te veel kosten komen..

Ik heb een Ridley Fenix SL Disc Ultegra 2020 aangekocht in Augustus 2020. Deze was op dat moment 3.200 EUR waard. Oké onderhouden zonder schade (enkel aan de crank is er wat slijtage door met de schoen ertegen te botsen).

Hoeveel zou die deze zomer waard zijn ? Dan is hij precies 3 jaar oud en loopt mijn leasecontract af.

2000 lijkt me heel optimistisch , eerder 1500 ?

Ik heb een Ridley Fenix SL Disc Ultegra 2020 aangekocht in Augustus 2020. Deze was op dat moment 3.200 EUR waard. Oké onderhouden zonder schade (enkel aan de crank is er wat slijtage door met de schoen ertegen te botsen).

Hoeveel zou die deze zomer waard zijn ? Dan is hij precies 3 jaar oud en loopt mijn leasecontract af.

2000 lijkt me heel optimistisch , eerder 1500 ?

Met ultegra en disc zeker nog 2000. Er staan er met velgremmen te koop voor die prijs.

Met ultegra en disc zeker nog 2000. Er staan er met velgremmen te koop voor die prijs.
Merci , ben nog serieus ah twijfelen.

Optie 1:
Fiets verkopen aan 2000 euro
Gravelbike leasen max 5000 euro die zowel op de weg kan als op het veld (bv. Crux of Supersix)

Optie 2:
Fiets houden
Gravelbike leasen twv. 3000 euro die dan enkel voor het veld en gravel gebruikt zal worden

Merci , ben nog serieus ah twijfelen.

Optie 1:
Fiets verkopen aan 2000 euro
Gravelbike leasen max 5000 euro die zowel op de weg kan als op het veld (bv. Crux of Supersix)

Optie 2:
Fiets houden
Gravelbike leasen twv. 3000 euro die dan enkel voor het veld en gravel gebruikt zal worden

Ik zou hem houden want volgens mij ga je er spijt van hebben. En voor 3000 heb je ook al een goeie gravelbike.

Terug
Bovenaan