De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Canyon aeroad in mijn maat op stock en direct bestelt. Was de enige blijkbaar want was direct terug niet meer leverbaar na mijn bestelling. Volgende week is hij er al.

Wel geen ideale periode om eens te testen maar bon.

Na altijd fietsen in kleurtjes te hebben gehad ben ik eens voor saai grijs gegaan.

Canyon aeroad in mijn maat op stock en direct bestelt. Was de enige blijkbaar want was direct terug niet meer leverbaar na mijn bestelling. Volgende week is hij er al.

Na altijd fietsen in kleurtjes te hebben gehad ben ik eens voor saai grijs gegaan.
Hoeveel fietsen heb je dan naast uwen grizl ;) , zelfde maat als grizl besteld of is dat een andere frame?

Nice!!!

CF SLX 8 disc di2?

Ultimate verkopen? Heb je al een fiets voor op de rollen? :unsure:

De betaaluitnodiging voor de grizl is hier ook vandaag aangekomen.
Nu wordt het voor echt!

Nice!!!

CF SLX 8 disc di2?

Ultimate verkopen? Heb je al een fiets voor op de rollen? :unsure:

De betaaluitnodiging voor de grizl is hier ook vandaag aangekomen.
Nu wordt het voor echt!

Nee de cf sl 8. Heb nog getwijfeld om meer uit te geven en de slx di2 te kopen, maar vond 2500 extra voor gewoon elektronisch schakelen erbij te hebben toch wat teveel van het goeie. Grootste twijfel was eerder dat niet alle kabels dan intern lopen, maar goed. Daar ga ik me ook wel niet aan storen.

Ben nog niet zeker of ik de ultimate ga weg doen, maar ik vind hem wel nog te mooi en te goed om enkel als rollenfiets te gebruiken. Dus wss verkopen en daarmee een powermeter en nog wat andere goestjes te kopen.

Iemand ervaringen met naafdynamo en het opladen van devices? Ik denk eraan mij een voorwiel te vlechten met een Son naafdynamo. Belangrijkste drijfveer is eigenlijk voor het opladen van mijn gps toestel (en gsm) op meerdaagse races. Ik ben niet graag afhankelijk van externe factoren (zoals: waar kom ik een stopcontact tegen?), en het zou wel tof zijn als ik mij daar geen zorgen om moet maken.
Natuurlijk, als ik die investering maak, is het wat knullig om niet ook direct mijn licht hieraan te koppelen. Zover ik zie, zijn er niet zo heel veel oplossingen die de 2 elegant combineren buiten klite en de sinewave beacon. Klite heeft als grote nadeel dat het nogal duur is, en dat het misschien wat overkill is. Sinewave vind ik een mooi systeem, heel proper (usb-charger achteraan de lamp), maar is blijkbaar nogal moeilijk te verkrijgen.
Kans is klein, maar iemand ervaringen met deze systemen? @de Waaslandwolf ? Zijn er alternatieven? Van de forumslader ben ik niet zo overtuigd, wat een gigantische blok is me dat!

Nee de cf sl 8. Heb nog getwijfeld om meer uit te geven en de slx di2 te kopen, maar vond 2500 extra voor gewoon elektronisch schakelen erbij te hebben toch wat teveel van het goeie. Grootste twijfel was eerder dat niet alle kabels dan intern lopen, maar goed. Daar ga ik me ook wel niet aan storen.

Ben nog niet zeker of ik de ultimate ga weg doen, maar ik vind hem wel nog te mooi en te goed om enkel als rollenfiets te gebruiken. Dus wss verkopen en daarmee een powermeter en nog wat andere goestjes te kopen.
Het verschil tussen die twee fietsen is wel een pak meer dan "gewoon elektronisch schakelen"
Lichter frame, betere wielen, draadloos schakelen dus geen enkele kabel te zien... 't is quasi een andere fiets

Het verschil tussen die twee fietsen is wel een pak meer dan "gewoon elektronisch schakelen"
Lichter frame, betere wielen, draadloos schakelen dus geen enkele kabel te zien... 't is quasi een andere fiets

Wielen zijn dezelfde dt swiss wielen, totaalgewicht is ook zo goed als gelijk doordat hij zwaarder wordt met elektronisch schakelen. Het enige verschil is het stuur (waarvan het nadeel is dat je maar de helft spacers onder kan zetten) en de kabels die zichtbaar zijn.

We zijn met de vrienden aan het twijfelen op de volledige LBL Challenge te rijden in april (250 km). Nu, ik heb wel al 'wat' kilometers gedaan (dit jaar 3000 km) en heb sinds kort ook Zwift, maar moet toch altijd wat oppassen met mijn knie. Ben nu aan het implementeren om 2x per week kine-oefeningen voor mijn knie te doen en een 4-5tal uur per week te trainen op de rollen.

Iemand tips hoe best te beginnen opbouwen voor de LBL challenge? Want de combi van de afstand + hoogtemeters is alleszins niet van de poes.

We zijn met de vrienden aan het twijfelen op de volledige LBL Challenge te rijden in april (250 km). Nu, ik heb wel al 'wat' kilometers gedaan (dit jaar 3000 km) en heb sinds kort ook Zwift, maar moet toch altijd wat oppassen met mijn knie. Ben nu aan het implementeren om 2x per week kine-oefeningen voor mijn knie te doen en een 4-5tal uur per week te trainen op de rollen.

Iemand tips hoe best te beginnen opbouwen voor de LBL challenge? Want de combi van de afstand + hoogtemeters is alleszins niet van de poes.
1 duurtraining (liefst buiten) en de duur langzaam langer maken.
Interval richting 15min inspanningen opbouwen

En kine oefeningen ook voor andere core-stabiliteit doen

Het zijn niet alleen de hoogtemeters, maar vooral de brutale stijgingspercentages en de kans op guur weer (neerslag en temperaturen net boven het vriespunt is geen uitzondering). Tenzij je SomeDude bent, is er geen schaamte om een granny-gear op je fiets te monteren zodat je zonder forceren je toch op die steile hellingen kunt spinnen.

Iemand ervaringen met naafdynamo en het opladen van devices? Ik denk eraan mij een voorwiel te vlechten met een Son naafdynamo. Belangrijkste drijfveer is eigenlijk voor het opladen van mijn gps toestel (en gsm) op meerdaagse races. Ik ben niet graag afhankelijk van externe factoren (zoals: waar kom ik een stopcontact tegen?), en het zou wel tof zijn als ik mij daar geen zorgen om moet maken.
Natuurlijk, als ik die investering maak, is het wat knullig om niet ook direct mijn licht hieraan te koppelen. Zover ik zie, zijn er niet zo heel veel oplossingen die de 2 elegant combineren buiten klite en de sinewave beacon. Klite heeft als grote nadeel dat het nogal duur is, en dat het misschien wat overkill is. Sinewave vind ik een mooi systeem, heel proper (usb-charger achteraan de lamp), maar is blijkbaar nogal moeilijk te verkrijgen.
Kans is klein, maar iemand ervaringen met deze systemen? @de Waaslandwolf ? Zijn er alternatieven? Van de forumslader ben ik niet zo overtuigd, wat een gigantische blok is me dat!
Ik heb op mijn 29'er een Son, gecombineerd met een Appcon transformator annex 3000mAh powerbank en Supernova verlichting (M99 pro vooraan, hun standaard achterlicht achteraan). Prijzig alles bij elkaar (€900-1000 ongeveer) en dan moest ik het wiel er nog rond vlechten. Doet wel perfect wat het moet doen - allemaal heel robuust materiaal - de Appcon laadt al vanaf +-8 km/u, en die M99 geeft genoeg licht om in het holst van de nacht tegen 60 per uur een doubletrack af te donderen. De transformator steekt bij mij in een bovenbuistasje, maar is dacht ik ook wel te integreren in het balhoofd. Of dit nu de best mogelijke configuratie is... maar ik kan er in ieder geval wel op betrouwen. Heb er in Kirgizië gps, gsm, tracker en koplamp allemaal mee opgeladen kunnen houden.

Andere systemen heb ik geen ervaring mee, al kan ik wel zeggen dat de Forumslader degene is die bij de laagste snelheden al vermogen opwekt - en ook het gemakkelijkst te slopen is, performant doch fragiel. Sinewave en kLite zijn sowieso wel degelijke systemen.

Het zijn niet alleen de hoogtemeters, maar vooral de brutale stijgingspercentages en de kans op guur weer (neerslag en temperaturen net boven het vriespunt is geen uitzondering). Tenzij je SomeDude bent, is er geen schaamte om een granny-gear op je fiets te monteren zodat je zonder forceren je toch op die steile hellingen kunt spinnen.
hoeveel hellingen zijn er echt steil: 5 tal?
Dat is samen 10km op 260km, daarvoor steek je toch geen extra gewicht en grotere stappen tussen zeker? Nee nee minimaal met een 58/40 en 11-25 om de afdalingen vol te kunnen gaan en te vlammen ertussen

Heb met black friday mij laten verleiden voor een lange tight en jersey van La Passione.
Prestige thermal jersey en club winter tights.
Beide echt topmateriaal! Ik weet ook niet welke zeem er in die club winter tights zit, maar hij is alvast zeker top!

Met deze ervaring kan ik het enkel maar aanraden. En voor het geld dat ik ervoor betaald heb zou ik niet weten wat maar zelfs partieel in de buurt komt.

Iemand interesse in een sks mudrocker voorspatbord? Aangekocht vorige week via mantel. Natuurlijk eerst alles uitgepakt en dan pas gezien dat het op mijn manitou voorvork niet past omdat die boog achter de veerpoten zit, en bij 99% van de fietsen ervoor...

Iemand interesse in een sks mudrocker voorspatbord? Aangekocht vorige week via mantel. Natuurlijk eerst alles uitgepakt en dan pas gezien dat het op mijn manitou voorvork niet past omdat die boog achter de veerpoten zit, en bij 99% van de fietsen ervoor...
Mag je perfect terug inpakken, terugsturen en geld terug krijgen.
Het voordeel van online shoppen.

Mag je perfect terug inpakken, terugsturen en geld terug krijgen.
Het voordeel van online shoppen.
Probleem is misschien dat ik de set gekocht heb, niet de 2 apart. En dat het achterspatbord er al op zit/zat voor ik aan de voorkant begon.

In elk geval eens contact opnemen met mantel

Terug
Bovenaan