De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

De dubbele, niet dat ik die verhouding ooit ga bekijken.

en inderdaad vele goeds over gelezen daarmee dat ik is van de cranck powermeter wou afstappen.
De nieuwe power2max modellen vind ik ook niet echt mooi.
Als je af mag gaan op de online reviews doen ze minstens evengoed als quasi alle alternatieven en dat voor een pak minder geld.

Ik hoop stiekem al een tijd op een SPD variant (legit, niet zo´n hack/bodge versie) voor mijn Grizl maar die blijft wat achterwege precies.

Me net een set Favero Assioma powermeterpedalen besteld, benieuwd of deze kwalitatief zijn.
Steeds met Power2Max gereden en daar eigenlijk steeds content van geweest, maar dubbele van de prijs.

Perfecte kwaliteit voor geld.
Powertap of Garmin pedalen heb ik nooit in de buurt weten komen van de Favero's.
Zowel op vlak van duurzaamheid als op vlak van meting.
De favero's lopen quasi gelijk met Kickr/Kickr bike/Cyclus 2 qua vermogensmeting.

Powertap of Garmin pedalen heb ik nooit in de buurt weten komen van de Favero's.
De favero's lopen quasi gelijk met Kickr/Kickr bike/Cyclus 2 qua vermogensmeting.
En wie zegt dat die correct zijn en niet de andere?

De Garmin Rally pedalen scoren nochtans goed op de testen die oa DCrainmaker gedaan hebben.

Favero doet gewoon hetzelfde maar wel voor 200euro minder.

Hoeveel kosten die mss? Want mijn powermeter was 450 euro maar inclusief tandwielen en ring om mijn cranks los te maken
Das crankbased...

Ik heb ne Zpider van TeamZwatt (Kickstarter). Dat was nog geen 300euro en werken perfect maar ik zou toch eerder richting pedalen kijken nu. Ik wil geen gepruts meer met andere BB´s en what not.

SRM is ook een benchmarking powermeter.
Maar laat ons ook eerlijk zijn, die exacte waarde mag dan afwijken en dat is lastig. Zolang de afwijking lineair is en je steeds dezelfde referentie, en dus powermeter gebruikt om uw zones op te baseren is er geen probleem.

SRM is ook een benchmarking powermeter.
Maar laat ons ook eerlijk zijn, die exacte waarde mag dan afwijken en dat is lastig. Zolang de afwijking lineair is en je steeds dezelfde referentie, en dus powermeter gebruikt om uw zones op te baseren is er geen probleem.
Was, srm loopt ondertussen achter op de andere A merken enkel hun prijs is nog niet gevolgd.

Dcrainmaker, gplama zijn de referentie voor alles powermeter gerelateerd.

Vergelijkingstesten met cranckpowermeters/wielpowermeters,....

Cyclus 2 wordt jaarlijks gecalibreerd en is de referentie in testcentra wereldwijd.
Cyclus 2 wordt ook meestal enkel aanvaard in grote studies om gepubliceerd te raken.
Dat zegt toch nog altijd niets? Cyclus geeft meer dan de meeste andere powermeters maar wat is de correcte?
Mijn kickr core geeft meer dan mijn powermeter en die had minder dan cyclus.
Op zich maakt het niet uit als het maar consistente resultaten geeft
De Garmin Rally pedalen scoren nochtans goed op de testen die oa DCrainmaker gedaan hebben.

Favero doet gewoon hetzelfde maar wel voor 200euro minder.

Das crankbased...

Ik heb ne Zpider van TeamZwatt (Kickstarter). Dat was nog geen 300euro en werken perfect maar ik zou toch eerder richting pedalen kijken nu. Ik wil geen gepruts meer met andere BB´s en what not.
Heb ng eco power2max

Dat zegt toch nog altijd niets? Cyclus geeft meer dan de meeste andere powermeters maar wat is de correcte?
Mijn kickr core geeft meer dan mijn powermeter en die had minder dan cyclus.
Op zich maakt het niet uit als het maar consistente resultaten geeft
Cyclus wordt via externe unit jaarlijks gecalibreerd zodat je weet dat 200 watt effectief 200 watt is.
Consistente resultaten zijn inderdaad handig. Maar stel dat je indoor rijdt op een kickr en buiten op een andere powermeter, dan is het wel tof als beide cijfertjes effectief overeenkomen…

Cyclus wordt via externe unit jaarlijks gecalibreerd zodat je weet dat 200 watt effectief 200 watt is.
Consistente resultaten zijn inderdaad handig. Maar stel dat je indoor rijdt op een kickr en buiten op een andere powermeter, dan is het wel tof als beide cijfertjes effectief overeenkomen…
Hun documentatie zegt toch iets anders

Terug
Bovenaan