De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Wel geen goedkope optie. :p
Welke groep heb je juist? Want mogelijks moet je ook nog een XD of microspline freehub plaatsen.

Ja, hij hij gaat een nieuwe hub nodig hebben, XDR zit bij geen enkele trainer standaard bij zover ik weet. Die extra cassette gaat nog wel is van pas komen.

Ga je trouwens veel plezier van hebben van die Rival, heel content van.

Wel geen goedkope optie. :p
Welke groep heb je juist? Want mogelijks moet je ook nog een XD of microspline freehub plaatsen.
Ja, hij hij gaat een nieuwe hub nodig hebben, XDR zit bij geen enkele trainer standaard bij zover ik weet. Die extra cassette gaat nog wel is van pas komen.

Ga je trouwens veel plezier van hebben van die Rival, heel content van.
Er zijn van zowel Sram als Shimano 12-speed cassettes die op een standaard HG-body passen - en vaak een stuk goedkoper zijn.

Voorlopig is het wel een mtb die er op gaat.. (kijk wel regelmatig als ik ergens een koersfiets kan vinden, maar wil daar niet te veel geld aan geven)

Mijn mtb: Shimano Deore M6100, 10-51, 12-speed
zoon zijn: Shimano SLX M7100, 10-51, 12-speed

Er zijn van zowel Sram als Shimano 12-speed cassettes die op een standaard HG-body passen - en vaak een stuk goedkoper zijn.
Hoe/waar vind ik die? Onder welke benaming?

Voorlopig is het wel een mtb die er op gaat.. (kijk wel regelmatig als ik ergens een koersfiets kan vinden, maar wil daar niet te veel geld aan geven)

Mijn mtb: Shimano Deore M6100, 10-51, 12-speed
zoon zijn: Shimano SLX M7100, 10-51, 12-speed

Hoe/waar vind ik die? Onder welke benaming?
Dat zijn de standaard SX/NX cassettes van SRAM.

Die hebben 11-50 als vertanding, 12-speed. Inderdaad een perfecte optie voor de rollen. Heavy as f*** maar als er één plaats is waar dat er écht niet toe doet...

Deze dus. Wellicht elders goedkoper te vinden (R2bike of andere Duitsers)

bij degelijke weersvoorspellingen doe ik mee in de panne :) dat zegt denk ik genoeg

Bij de start ga ik langer spurten zodat ik niet in een te traag groepje kom te zien. Dat zal normaal nog wel wat plaatsen schelen. Ook door het mul zand zal door wat extra ervaring beter gaan

Hoeveelste was jij?
Al een week later maar ik zal hier een korte impressie geven van de beachrace in Oostduinkerke.

Start zoals elk jaar op een los stuk zand waar het altijd kwestie is van niet stil te vallen. Redelijk vooraan kunnen starten maar binnen de eerste 50 meter lagen we al met een groep tegen de grond. Op zich zonder veel erg maar ze kwamen ons natuurlijk langs alle kanten voorbij gevlogen.
Nog in de staart van het peloton kunnen vertrekken maar opschuiven zou vanwege de aard van het parcours moeilijk worden.
Doordat ik zo achteraan zat een andere valpartij (die er veel erger uitzag, blijkbaar iemand in contact gekomen met een wandelaar) gewoon kunnen voorbij rijden. De eerste ronde nog goed kunnen opschuiven in het losse zand bij het keerpunt en ook in het lange rechte stuk op het strand zat ik in een sterke groep waardoor we heel wat mannen konden oprapen. In dat groepje gebleven gedurende de hele wedstrijd ongeveer, er vielen altijd wel wat mannen af en we raapten er soms nog wat op. Laatste ronde nog een fout gemaakt in het losse zand en uiteindelijk praktisch alleen gereden de laatste ronde.
binnengereden op plaats 118 wat conditioneel zeker een weerspiegeling is van de werkelijkheid. Zonder die valpartij in de start schuif ik waarschijnlijk nog redelijk wat plaatsen op maar echt veel rapper kon ik naar mijn mening niet gereden hebben.
De stukken los zand gingen redelijk maar het was toch wel weer even wennen (eerste keer terug op het strand). Bandendruk vooraan was te hoog en achteraan eigenlijk iets te laag.
Op naar de Panne!

Ok
Dan ga ik deze kopen en installeren op de direto x.
Voor de rest zou het dan gewoon band er uit, fiets op de trainer en klaar moeten zijn?

road is pas voor als het budget wat hoger is, of als het op de mtb echt tegensteekt

Waarom zie je die Isaac's zo weinig rijden..
Toch ook wel proper eigenlijk. Weinig dealers, dat dan weer wel.
LSb-Fu-Syh-Cbgj-Fjy-Ni-FPydx71.jpg

Persoonlijk wel erg tevreden van.

Enige nadeel is dat ze wel wat aan de prijzige kant zijn. Vind het anderzijds wel fijn om rond te rijden op een merk dat je niet zo vaak ziet.

Volgende wordt hier vermoedelijk opnieuw een Isaac.

Mijn schoonbroer heeft ne Iscaac gehad.
Binnen het half jaar gebroken. Gewoon tijdens het fietsen plots "wat is dat hier".

Is al 2 jaar geleden en volgens mij nog altijd geen andere kader gekregen.
Frames die spontaan breken zullen wel een zeldzaam iets zijn vermoed. Bij alle merken.
De afhandeling is dan weer niet zo netjes natuurlijk, voor zover we het verhaal kennen.

Die fiets hierboven is van iemand op Tweakers. Was ook beschadigd bij aankomst, maar heeft op een week of 2 een nieuw frame gekregen.
Persoonlijk wel erg tevreden van.

Enige nadeel is dat ze wel wat aan de prijzige kant zijn. Vind het anderzijds wel fijn om rond te rijden op een merk dat je niet zo vaak ziet.

Volgende wordt hier vermoedelijk opnieuw een Isaac.
Ik vond die prijs precies wel nog 'meevallen'. Niet speciaal veel duurder/goedkoper dan op een ander denk ik?
Deze week toch eens gaan informeren.

Terug
Bovenaan