De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Nee in feite zelfs dat niet.
Het is niet omdat een bepaald product van een merk goed is dat per definitie alles van dat merk goed is.

Rapha hun pro team lijn is zeer goed, maar hun core lijn is echt niet goed.
BBB maakt heel degelijk gerief, maar ook echt wel troep.

En zo kan je in feite heel veel voorbeelden aanhalen.
Er staat "waarschijnlijk"
en daar sta ik achter. Voor het geld krijg je meer dan waarschijnlijk gewoon een degelijke fiets. Canyon gaat zich niet verbranden aan kutfietsen

En al dat gemijmer over kledij hier is echt bullshit.
100% zeker dat in blinde tests er amper verschil wordt gevoeld. (idgaf hoeveel tegenspraak ik hier ga krijgen)

serieus gasten, kledij! Hoe veel jullie daarover kunnen neuten!

Ik kreeg tot vorig jaar kledij van een kameraad die koerste, veel ongebruikte stukken, kleuren maakt niet uit en past en zit goed. Heb niet eens een idee van welk merk het is.
Dit jaar is nog af te wachten, is prof geworden en ging navragen of hij dit nog steeds mocht doorgeven.

En al dat gemijmer over kledij hier is echt bullshit.
100% zeker dat in blinde tests er amper verschil wordt gevoeld. (idgaf hoeveel tegenspraak ik hier ga krijgen)

serieus gasten, kledij! Hoe veel jullie daarover kunnen neuten!

Er zit wel degelijk verschil op kledij hoor :p
Nog maar simpel wat de fit is. Een aero of een normal fit is dag en nacht verschil.

Concreet over de rapha truitjes. Bij de core-reeks zijn de mouwen een heel stuk korter en ook verdikt onderaan en is de lengte ook korter. De mouwen kruipen dus omhoog en zitten niet zo comfortabel.
De pro team is langer en heeft een heel grote gripper onderaan. Ook zijn de mouwen een stuk langer en zijn vlak.

In blinde tests ga je echt wel het verschil tussen kledingstukken voelen hoor. Nog maar simpel hoe zacht de stof is, of hoe dun en dus ademend een stuk is. Of net het tegenovergestelde. En dan doe je het aan en voel je zeker verschillen.

Er zit wel degelijk verschil op kledij hoor :p
Nog maar simpel wat de fit is. Een aero of een normal fit is dag en nacht verschil.

Concreet over de rapha truitjes. Bij de core-reeks zijn de mouwen een heel stuk korter en ook verdikt onderaan en is de lengte ook korter. De mouwen kruipen dus omhoog en zitten niet zo comfortabel.
De pro team is langer en heeft een heel grote gripper onderaan. Ook zijn de mouwen een stuk langer en zijn vlak.
aero en normal fit zijn ook twee verschillende soorten fit. Je kan uiteraard een voorkeur hebben, maar dat betekent niet dat het andere minderwaardig is. Het is gewoon een andere lijn.

De korte mouwen zitten misschien verkeerd voor jouw lichaam, maar niet bij iemand anders.

In mijn fietsclub hoor ik ook altijd mensen die niet kunnen fietsen* zeiken over fietsonderdelen over hoe die niet deugen.
"Met continental-banden heb je geen grip"... ok dan.

Zo stel ik mij jullie voor wanneer het over kleding gaat.
No offense (of toch maar een klein beetje)

*ik vind mijzelf niet per se een goeie mountainbiker, laat staan die gasten die niet eens een trap naar beneden durven te rijden

Haha, ik heb kledij van bioracer. Zit mij goed, nergens last van en kost geen drol omdat er reclame van mijn werkgever opstaat :D.

Mbt de nieuwe fiets. Die mist aan 1 kant een deel lak, krijg een nieuw frame. Had eigenlijk liever gewoon een nieuwe fiets gehad…

*edit*
Vandaag (zondag) hier lokaal in de bos gaan fietsen (22km offroad, 12km verhard) en de fiets is in elk geval goed.
Toch blij dat ik uiteindelijk een ML heb en geen L :).

2 zaken:
Heb na een paar kilometer de rebound van de vork wat sneller gezet en dat was een stuk beter. Nog steeds geen Fox Elite die ik had, maar kan er zeker mee leven.

Ik had de remmen ingeremd maar vond die in het begin niet goed remmen, op het einde remden ze een stuk strakker. Vind enkel dat de voorrem te snel aangrijpt (na 1 cm heb je volle rem). Dus daar moet eens naar gekeken worden, de achterrem is wel goed.

Laatst bewerkt:
aero en normal fit zijn ook twee verschillende soorten fit. Je kan uiteraard een voorkeur hebben, maar dat betekent niet dat het andere minderwaardig is. Het is gewoon een andere lijn.
Een beetje zoals hardhout en geimpregneerd. Of LED en CRT scherm. Of een speedboot en een roeiboot. Gewoon een ander soort boot.

De korte mouwen zitten misschien verkeerd voor jouw lichaam, maar niet bij iemand anders.
Als je de Pro Team lijn niet van de Core lijn kan onderscheiden kwa draagcomfort dan zou ik toch eens kijken voor ne Lepra test... :unsure:

Een beetje zoals hardhout en geimpregneerd. Of LED en CRT scherm. Of een speedboot en een roeiboot. Gewoon een ander soort boot.
Ahja, want iedereen hier op BG heeft een afgetraind lichaam en heeft aero kledij nodig voor de marginal gains.

Beetje serieus blijven he

Ahja, want iedereen hier op BG heeft een afgetraind lichaam en heeft aero kledij nodig voor de marginal gains.

Beetje serieus blijven he
Het gaat niet alleen over aero gains... draagcomfort is voor mij toch geen onbelangrijke factor als je veel uren op de fiets door brengt. Je hebt van die fietstruitjes van €40-50 of die truitjes die je "gratis" krijgt bij events links & rechts. Als je dan op die labels gaat kijken is dat in 95% van de gevallen 100% polyester. Ik heb een aantal jaar terug zo'n truitje van Santini gehad van Climbing for Life en nu zo'n custom Bioracer truitje van het werk (de reeks ontgaat me even). Die dingen zijn vreselijk om aan te doen, verluchting is abonimabel slecht, als ge een beetje zweet zit ge op den duur precies in zo'n Turks stoombad. En als je, zoals afgelopen zaterdag bv, een aantal keer een ferme bui in uwe nek krijgt wegen die truitjes op den duur het dubbele, dat begint dan te schuren... no thanks.

Ik zeg ook niet dat een truitje per definitie €150 moet kosten, dat ga ik er zelf ook nooit aan geven maar als je een beetje uit kijkt en je kan links en rechts eens iets scoren met 40-50% korting dan heb je echt wel aanzienlijk beter gerief in handen voor een relatief beperkte meerkost. Waarschijnlijk is dat een onbelangrijke factor voor een aantal mensen, zeker in combinatie met de meerkost, maar zeggen dat er geen verschil is klopt echt niet. Je kan imo veel beter investeren in een iets duurder truitje, die gaan naar mijn ervaring ook nog eens aanzienlijk langer mee dan die goedkope rommel. Maar dat is helaas niet echt prioritair in de maatschappij en dat is ook de reden dat we allemaal liever elke 5 jaar ne nieuwe carbon fiets kopen dan titanium 4 life (of staal zoals @poeperman :tongue: )

Terug
Bovenaan