De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Iemand al eens de LBL challenge gereden daags voor de LBL voor de profs?
Deze cyclo wordt georganiseerd door golazo en kost 70€ voor de 255km. Op de officiële website kun je nu nog niks terugvinden wat je juist allemaal in de plaats krijgt en daarom dat ik hier eens vraag wet je van golazo of deze cyclo juist kan verwachten? Enkele vrienden zouden graag willen deelnemen en ik zou deze uitdaging ook wel eens willen aangaan. Op zijn minst verwacht ik toch 3a4 bevoorradingen voor deze prijs.
 
Vandaag toertje gereden vanuit zemst richting leuven en terug. Best wel pittig, mooiste route aangeduid via Komoot, toch op een paar baantjes moeten afstappen wegens niet te doen met de fiets, en zeker al niet met racer. Veel gravel zeg, zelfs langs het water.
Vandaag had ik wel een gravel kunnen gebruiken, maar ben al eventjes ant twijfelen daarover. Maar hier int waasland wel nauwelijks bruikbaar...


 
Iemand al eens de LBL challenge gereden daags voor de LBL voor de profs?
Deze cyclo wordt georganiseerd door golazo en kost 70€ voor de 255km. Op de officiële website kun je nu nog niks terugvinden wat je juist allemaal in de plaats krijgt en daarom dat ik hier eens vraag wet je van golazo of deze cyclo juist kan verwachten? Enkele vrienden zouden graag willen deelnemen en ik zou deze uitdaging ook wel eens willen aangaan. Op zijn minst verwacht ik toch 3a4 bevoorradingen voor deze prijs.
Zal wel idd 4 bevoorradingen zijn zoals bij de RVV
 
Iemand al eens de LBL challenge gereden daags voor de LBL voor de profs?
Kameraad van me heeft dat gedaan. Huilend over de finish gereden omdat het zo'n abominabel kutweer was. Doorweekt tot diep in de aambeien, handen vervrozen zodat schakelen quasi onmogelijk werd,...

IIRC waren het 4 bevoorradingen met "aanvaardbare producten". Maar 't is Golazo, dus je wordt sowieso afgeript.
 
Iemand al eens de LBL challenge gereden daags voor de LBL voor de profs?
Deze cyclo wordt georganiseerd door golazo en kost 70€ voor de 255km. Op de officiële website kun je nu nog niks terugvinden wat je juist allemaal in de plaats krijgt en daarom dat ik hier eens vraag wet je van golazo of deze cyclo juist kan verwachten? Enkele vrienden zouden graag willen deelnemen en ik zou deze uitdaging ook wel eens willen aangaan. Op zijn minst verwacht ik toch 3a4 bevoorradingen voor deze prijs.
Ik heb deze in 2019 gereden en toen waren er 5 bevoorradingen. Standaard producten wat je op de andere Golazo evenementen vindt inderdaad, maar bij de derde bevoorrading kreeg ik toen ik ook nog sandwiches met salami en kaas. :love: (Lifesaver op dat moment!)

Verschrikkelijk slecht weer toen, non-stop regen de eerste 150km, temperatuur in Bastogne was maar 8 graden. Redelijk wat wind. Hagelbuitje tussendoor. Daarna kwam af en toe de zon erdoor, maar dat bleef afwisselen met buien tot op La Redoute. Mijn handen waren helemaal verkleumd. Om te schakelen moest ik mijn handpalmen gebruiken want geen gevoel meer in de vingers. Bidon vasthouden was al een hele opdracht, laat staan de verpakking van een reepje openscheuren. Ergens onderweg had ik even m'n handschoenen uitgedaan om te eten, maar daarna lukte het niet meer om ze terug aan te krijgen dus maar zonder verder gereden. :laugh: Wel heel veel voldoening als je dan opgedroogd in het zonnetje Luik kunt binnenrijden. M'n gezelschap is die dag na 100km in de auto gestapt, maar voor mij was het tegelijk de beste en slechtste dag van m'n leven op de fiets. Wat een dag.
 
70 euro is toch echt veel als je bijvoorbeeld vergelijkt met de RVV. In de RVV krijg je voor 75 euro maar liefst 18 hellingen, das 4.1 euro per helling. In LBL zijn er slechts 10 hellingen (officiele roadbook nagekeken!) en dat kost 70 euro, dus 7 euro per helling! Schandalig.

On topic word je dus inderdaad afgeript, al is de bevoorrading bij Golazo wel in orde.
 
https://www.lblardennenclassic.nl/ guys , kunnen jullie beter deze rijden ipv die Golazo organisatie, heb deze zelf eens gereden en had hem normaal dit jaar opnieuw gedaan maar ga volgend weekend naar de Moezel dus helaas maar wel de helft goed koper dit. Aan de finish wordt zelfs je naam afgeroepen als je binnen rijd :p
En morgen de Sean Kelly in Vielsalm!
 
Laatst bewerkt:
Iemand al eens de LBL challenge gereden daags voor de LBL voor de profs?
Deze cyclo wordt georganiseerd door golazo en kost 70€ voor de 255km. Op de officiële website kun je nu nog niks terugvinden wat je juist allemaal in de plaats krijgt en daarom dat ik hier eens vraag wet je van golazo of deze cyclo juist kan verwachten? Enkele vrienden zouden graag willen deelnemen en ik zou deze uitdaging ook wel eens willen aangaan. Op zijn minst verwacht ik toch 3a4 bevoorradingen voor deze prijs.

Wij hebben eens met wat vrienden dat parcours later gereden, dus los van de cyclo. Ik spreek me niet uit over bevoorradingen, maar die eerste en laatste 25 km waren alleszins wel zeer lelijk en totaal geen aanrader. Mijn advies zou eerder zijn om wat verder te rijden met de wagen en al dieper in de Ardennen te vertrekken. Dat gaat u veel saaie (en gevaarlijkere) kilometers op drukke steenwegen besparen. Parcours zelf vond ik, op de bekendere klimmen na, ook niet echt de moeite om eerlijk te zijn. Ik heb in de Ardennen al veel mooiere en betere ritten gereden.

Voor de bevoorrading zelf zou ik ook nooit 70 euro betalen. In quasi elk dorpje heb je wel een krantenwinkel of supermarkt waar je voor amper geld veel beter kan inkopen, ook op zondag. De laatste jaren zijn de temperaturen altijd wel goed geweest, maar een jaar of 4-5 geleden was het regen/sneeuw gedurende de hele voormiddag dus wel iets om rekening mee te houden. Wij plannen vaak in een verlengd weekend in mei dergelijke trip naar de Ardennen, grotere kans op mooi weer en weg van de drukte van dergelijke cyclo.

Wij nemen meestal Stavelot (le coffee ride) als uitvalsbasis om dan nadien nog rustig iets te drinken daar, of te blijven slapen als we een weekend gaan. Die hebben ook zeer goede routes op hun website. Als je maar 1 dag gaat, kan je ook perfect op het dichtst bijzijnde punt inpikken.
 
Collega wou fiets leasen met extra wielset (ipv de baggerwielen)
KBC keurt het af want 'de accessoires kosten teveel tov de fiets' :rofl:
Wij mochten helemaal geen accessoires nemen. Ik denk zelfs geen drinkbushouder, niet 100% zeker.

Rijdt er iemand de VTT in Profondeville zondag? Ik sta aan de start voor de 100 kilometer, wat ik eigenlijk te lang vind. Maar 70 vind ik te weinig om zo ver te rijden (90')
 
Wij mochten helemaal geen accessoires nemen. Ik denk zelfs geen drinkbushouder, niet 100% zeker.

Rijdt er iemand de VTT in Profondeville zondag? Ik sta aan de start voor de 100 kilometer, wat ik eigenlijk te lang vind. Maar 70 vind ik te weinig om zo ver te rijden (90')
Als de wielen een accessoire zijn, mag je die er dan afhalen als je de fiets terug inlevert? :thinking:
 
We zijn hier vandaag vanuit het Otztal naar Innsbruck gereden. Je moet goed gek zijn om te fietsen in Oostenrijk, fietspaden kennen ze hier niet dus alleman rijd hier op de hoofdwegen waar de auto´s u tegen 100kph voorbij knallen.

Eerder van de week trouwens met de bus naar boven gereden naar de Rettenbachglechter. Ik was een beetje jaloers op de fietsers daar tot ik nadien het profiel op zocht: https://climbfinder.com/nl/beklimmingen/rettenbachferner-otztaler-gletscherstrasse . 12.5km aan 11,1%:help: + finish op +2600m hoogte. Wat een beest.
 
Iemand die weet of ik een shimano 11 speed r7000 cassette op mijn fietstrainer kan gebruiken met mijn 12 speed sram rival etap?
Had vroeger ook een 11 chain shimano maar recent van fiets gewisseld.
 
We zijn hier vandaag vanuit het Otztal naar Innsbruck gereden. Je moet goed gek zijn om te fietsen in Oostenrijk, fietspaden kennen ze hier niet dus alleman rijd hier op de hoofdwegen waar de auto´s u tegen 100kph voorbij knallen.

Toch niet anders dan in pakweg Frankrijk?
 
Terug
Bovenaan