De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Iets helemaal anders dan ontploffende bidons... :unsure:

Ik ben aan het zien om de banden op mijn koersfiets te vervangen. Op dit moment liggen er nog de originele 28mm Bontrager R1 Hard-Case Lite banden op, geleverd bij aflevering van mijn fiets. De 28mm bandbreedte wil ik wel behouden, de banden zelf kunnen wel beter denk ik.
Iemand goede aanraders? Of ga ik gewoon voor Continental GP5000's?
 
Ligt eraan wat je zoekt natuurlijk.
Vittoria Corsa TLR is ook een prachtige band, of een pirelli P zero.
Als zijn die racebanden. Zoek je iets steviger maar trager dan is een schwalbe durano wel een goeie band.
 

Mensen hier die al ervaring hebben met Hyper's? Vandaag nieuwe modellen gereleased. Twijfel tussen zipp 404 firecrests of deze, D45/D67.
Blijft een prijsverschil van een 350 euro in het voordel van de Hyper's.
Keuze is gemaakt ondertussen, Zipps gevonden voor 1300 euro wat dus slechts een dikke 100 euro verschil nog was.


7-DD3-A90-F-41-A7-4-BC3-8460-70-B10-D087-F3-D.jpg
 
Altijd geld mee om onderweg drinken en eten te kunnen kopen.
In Oud-Heverlee heb je trouwens ook een bron waar je gewoon kan vullen.
 
Gewoon ergens bijvullen. Flesje kopen in een winkeltje, vragen in een café of ze je bidon willen vullen, water van kerkhof is ook drinkbaar, sporthal die open is, of gewoon vragen aan mensen thuis.

Dat laatste heb ik al vaak gedaan, ook in Frankrijk. Oude mensen zijn vaak blij om nog eens een praatje te slaan ook.
Kerkhof Nevele :cool:
 
In Oud-Heverlee heb je trouwens ook een bron waar je gewoon kan vullen.
Waar ergens?
Is er eigenlijk een lijst met van die Pidpa drinkfonteinen?

Hier tegenover staat er zo eentje (was met corona wel afgesloten, ik zou het nu nog eens moeten checken).

Edit:
 
Waar ergens?
Is er eigenlijk een lijst met van die Pidpa drinkfonteinen?

Hier tegenover staat er zo eentje (was met corona wel afgesloten, ik zou het nu nog eens moeten checken).

Edit:

Is op de weg van Oud-Heverlee naar Vaalbeek/Blanden.
Tussen de vijvers padje rechts het bos in en 100m verder trapjes af naar beneden.
 
Is er iemand hier die zou kunnen bevestigen of ontkrachten dat de shimano saint remmen uit produktie gaan?

Ik sta op het moment te kiezen tussen de saints of de hopes, maar iemand van de kameraden zei dus dat de saints eruit gaan. Maar kan daar alleen niks van vinden.
 
Iets helemaal anders dan ontploffende bidons... :unsure:

Ik ben aan het zien om de banden op mijn koersfiets te vervangen. Op dit moment liggen er nog de originele 28mm Bontrager R1 Hard-Case Lite banden op, geleverd bij aflevering van mijn fiets. De 28mm bandbreedte wil ik wel behouden, de banden zelf kunnen wel beter denk ik.
Iemand goede aanraders? Of ga ik gewoon voor Continental GP5000's?
Ik zou gaan voor conti 5000 of pirelli p zero, zijn zowat de meest gekende. Krijgen ook beide veruit de beste reviews. Je kan bij beide ook kiezen tussen skinwall of gewoon, altijd leuk. Beschikbaarheid kan wel een issue zijn....
 
Ik zou gaan voor conti 5000 of pirelli p zero, zijn zowat de meest gekende. Krijgen ook beide veruit de beste reviews. Je kan bij beide ook kiezen tussen skinwall of gewoon, altijd leuk. Beschikbaarheid kan wel een issue zijn....
het leuke bij Pirelli vind ik dat skinwalls bruin zijn ipv dat foeilelijke beige
 
Is er iemand hier die zou kunnen bevestigen of ontkrachten dat de shimano saint remmen uit produktie gaan?

Ik sta op het moment te kiezen tussen de saints of de hopes, maar iemand van de kameraden zei dus dat de saints eruit gaan. Maar kan daar alleen niks van vinden.
Huidige model van Saints gaat inderdaad weg. Komt een update van dit of volgend jaar als ik het goed heb begrepen. Hoe veel er gaat veranderen en qua comptabiliteit geen idee. Ik kan alleszins Magura MT7 (of zelfs MT5) ook enorm hard aanraden op downhill of enduro fietsen.
 
Terug
Bovenaan