De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik herken me zelf hierin. Ik zit zo'n beetje in de fase dat ik wel nog fiets maar me afvraag of ik het eigenlijk wel nog graag doe. Met andere een cyclo meerijden vind ik nog altijd tof en daar zie ik naar uit . Maar dat alleen gaan rijden voor een uur of 3-4 is echt iets waar ik nu toch tegen op zie. Ik heb daar de laatste 5 jaar weinig last van gehad maar dit jaar valt het me toch echt wel op. Normaal rijd ik in de winter af en toe op de rollen maar ook dat was dit jaar heel wat minder. Bijkomend gevolg is dat het dan ook wat minder gaat fysiek en nog minder leuk wordt... Het goede weer helpt nu wel weer om ietwat in gang te schieten du wie weet komt er een enorme boost in de zomermaanden 😅
Gaat bij mij ook met ups en downs. Nu weer even op een high. Gisterenavond stond ik te springen om 2u alleen te gaan gravelen. Ik merk dat de vorm goed zit, iedereen er met gemak op leg in groeprides en dat maakt het dan nog leuker en geeft nog meer zin om te trainen. Heel de winter ook doorgereden op Zwift, en wat betreft 'winter miles, summer smiles' klopt het helemaal.

In downs krijg ik mezelf echt ni opgepept om die fiets op te springen en hang ik savond alleen maar in de zetel. Als ik dan na een aantal weken mijn activity log bekijk op Strava denk ik, "ok, genoeg getapered", er terug in vliegen. En dan komt de goesting gaandeweg meestal wel terug.

Als ik vertrek met de fiets dan doe ik dat vooral om beter te worden zodat ik sneller en harder kan fietsen. Zodat ik anderen eraf kan rijden. En om wat op gewicht te blijven.
Zoveel te sneller je km's doet, zoveel te sneller kan je terug naar de zetel en chips 😍

Bij Canyon zijn toch ook op hun kopke gevallen met hun Ltd versies. Een Ultimate met een mottige paint en daar 1300€ extra voor vragen.

Er moeten toch voldoende zotten voor te vinden zijn precies...

Bij Canyon zijn toch ook op hun kopke gevallen met hun Ltd versies. Een Ultimate met een mottige paint en daar 1300€ extra voor vragen.

Er moeten toch voldoende zotten voor te vinden zijn precies...
Voor €1300 euro kan je een fiets kopen en binnensteken om te laten verven in welk kleur je maar wil. Goed zot inderdaad.

die dan geen fluit meer waard is nadien, want iedereen denkt dat je een carbonrepair wil verdoezelen ;)
Wat vreemd zou zijn want het is geen sticker erover maar gewoon egaal gelakt.

Daarbij kan je gewoon op Google even opzoeken “ultimate CF SLX by Konstantin Grcic” en dan zie je dat dit gewoon legit is. Dat en je koopt een fiets toch in de eerste plaats voor uzelf? En het blijft een ultimate CF SLX dus deze zal echt niet minder waard zijn dan diegene met een normale paint scheme.

Vooral frustrerend dat ze met mondjes maat LTD versies lossen. Maar de gewoon versies steeds maar wachten en wachten ..

Wat vreemd zou zijn want het is geen sticker erover maar gewoon egaal gelakt.

Daarbij kan je gewoon op Google even opzoeken “ultimate CF SLX by Konstantin Grcic” en dan zie je dat dit gewoon legit is. Dat en je koopt een fiets toch in de eerste plaats voor uzelf? En het blijft een ultimate CF SLX dus deze zal echt niet minder waard zijn dan diegene met een normale paint scheme.
Lees jij ooit de berichten waarop je reageert?

Lees jij ooit de berichten waarop je reageert?
Ik had uw post misbegrepen.
Geweldig duidelijk was het niet alvast :P

Maar een heel propere custom paint scheme kan net heel vet zijn. En wederom je doet dat toch vooral voor jezelf? Dat een ander daar dan niks voor wilt geven lijkt me toch geen probleem?

Ik heb het vooral gehad met die enorme wind de hele dagen. Ik haal nu wat mijn kilometers met woon werk dat ik vroeger niet deed. Dan doe ik zo eens een toertje bij. Scheelt ook al wat gebeuk tegen de wind (tenzij ze verkeerd zit).

Ik ben heel blij dat ik mijn gravelbike gekocht heb voor de afwisseling. De helft doe ik gravel spelen en de andere helft + groepsritten met de koersfiets.

Ik had uw post misbegrepen.
Geweldig duidelijk was het niet alvast :p

Maar een heel propere custom paint scheme kan net heel vet zijn. En wederom je doet dat toch vooral voor jezelf? Dat een ander daar dan niks voor wilt geven lijkt me toch geen probleem?
Uiteraard doe je ‘t voor jezelf, maar een fiets wordt toch extra duur als hij tweedehands geen hol meer waard is.

Dat houdt mij enigszins tegen om een Velobuild te bouwen - dat zijn naar het schijnt heel goeie frames, en ze kosten geen drol (de hoofdreden dat ik het zou doen).

Als je dan een vergelijkbare Velobuild kan bouwen voor €3500 tov een Scott van €5000, maar de Velobuild is na 3j onverkoopbaar en de Scott levert nog €3000 op… is de Scott pakken goedkoper.

Zelfde verhaal met custom paint, met dat verschil dat een custom paint initieel ook al duurder is, dus het verhaal is nog negatiever.

EDIT: ik heb het idee dat al mijn posts tegenwoordig serieus offtopic gaan. Dus misschien moeten we ermee stoppen.

Laatst bewerkt:
Iemand een idee wat zo'n spraypaint +- kost trouwens?

Iemand een idee wat zo'n spraypaint +- kost trouwens?
Haha, als je de link hieronder bekijkt…

Heb je voor €540
- 1 kleur
- dus geen design
- met stickers onder de lak
- dat volledig spuitklaar moet aangeleverd worden

Reken dus maar ruim het dubbele als je iets wil dat “lijkt” op een design van een A-brand (die die boys).

Ter info:

Bij Velobuild krijg je dit voor €650
- chameleon blurple lak

En niet te vergeten (yes, inbegrepen in diezelfde €650)

- het frame
- de vork
- de carbon zadelpen
- de carbon integrated cockpit

21081409544320397117528857.jpg

Haha, als je de link hieronder bekijkt…

Heb je voor €540
- 1 kleur
- dus geen design
- met stickers onder de lak
- dat volledig spuitklaar moet aangeleverd worden

Reken dus maar ruim het dubbele als je iets wil dat “lijkt” op een design van een A-brand (die die boys).

Ter info:

Bij Velobuild krijg je dit voor €650
- chameleon blurple lak

En niet te vergeten (yes, inbegrepen in diezelfde €650)

- het frame
- de vork
- de carbon zadelpen
- de carbon integrated cockpit

21081409544320397117528857.jpg
Even om de discussie open te trekken, Velobuild zijn Chinese frames?
Hoe zit dat tegenwoordig kwa kwaliteit?

Brrr das toch allemaal pittig. Dacht dat nog te overwegen op termijn, maar laat dan maar :unsure:.
Ik rijd rond met een het herspoten frame.

Volledig spuiten in 1 effen kleur met demontage oude onderdelen en alles terug erop als hij klaar is zit je rond de €700.

Wil je meerdere kleuren, mat en glos gemengd over het frame, een speciaal kleur (chameleon bv) zit je snel stukken hoger.

Incl herstel van een barst (€200) zat ik aan €1200 gelukkig uiteindelijk betaald door de marginaal die hem had proberen stelen.

Terug
Bovenaan