De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Zijn hier mensen met interesse om op 19 juni de BXL Tour mee te rijden?
Ik heb em in 2020 (toen nog in september) gereden en dat was best een leuk event: een dik uur full gaz op een volledig afgesloten parcours dwars door Brussel. Mijn conditie is wel redelijk shit maar voor een uurke kan ik dat wrs nog wel enigszins wegmoffelen :unsure:
Ik had het al zien passeren maar dacht dat dit een beetje een gewone parade was door Brussel. Nu zie ik dat het een echte wedstrijd is.
Even kijken of dat misschien in de agenda past .

Ik had het al zien passeren maar dacht dat dit een beetje een gewone parade was door Brussel. Nu zie ik dat het een echte wedstrijd is.
Even kijken of dat misschien in de agenda past .
De Masters categorie is inderdaad een echte koers. Ik denk 2 jaar terug ook gewonnen door Michael Apers, die voor veel Zwifters ook geen onbekende zal zijn.

De Cyclo categorieen die nadien vertrekken zijn officieel geen koers maar der wordt toch wel nog hard gereden. Tis ook met tijdsopname + er rijden sowieso een pakken mensen mee die nooit gaan starten in een echte koers en dan komt dit vrij goed in de buurt.

Hoeveel kost een sportbril op sterkte gemiddeld? Dit weekend even gaan horen bij een lokale optieker en die gaf aan 700+ EUR (Oakley en meekleurende glazen)...

Ja, het is inderdaad in die regio.

Je kan het goedkoper doen door een "sportief" montuur te nemen zodat je optieker er zelf glazen kan inzetten. Met wat zomerpromo heb je voor 100-€150 een paar glazen + je montuur in dezelfde range is = ~€250.

Ja sportbril op sterkte is echt geschift duur :headshake: (Oakley is ook wel een van de duurdere opties kan me voorstellen).
Ik los het momenteel op met daglenzen & koersbril voor in koers / grote groepsritten. Als ik alleen rondtoer of met een paar vrienden vaak gewone zonnebril op sterkte.

En dan mag je geen te sterke afwijking of astigmatisme hebben, want dan wordt het helemaal onmogelijk...
Ik gebruik daarom ook daglenzen en een gewone fietsbril. Maar dan moet ik wel altijd mijn gewone bril ook meenemen voor het geval dat...

Idd, ik heb het geluk dat mijn afwijking nog meevalt. Dit weekend bijv. in de laatste 20km lens die uit men oog was geraakt, maar zie gelukkig nog genoeg om veilig te kunnen rijden.

Die van je link lijkt nog redelijk ok, maar meestal zijn die dan nét iets te klein om goed te kunnen kijken in wisselende situaties. Het verkleint de ruimte binnen je bril en je botst sneller met je wimpers bij het knipperen.

Tip: 1 of 2 daglenzen gewoon mee in het truitje.
Ik krijg soms na een paar uren last van geïrriteerde ogen door de lenzen dus dat gaat niet helpen. Ik heb nu net nieuwe lenzen, die meer lucht doorlaten en meer vocht bevatten, dus mss is dat probleem van de baan.

Ik krijg soms na een paar uren last van geïrriteerde ogen door de lenzen dus dat gaat niet helpen. Ik heb nu net nieuwe lenzen, die meer lucht doorlaten en meer vocht bevatten, dus mss is dat probleem van de baan.
Interessant, waar gehaald?
Ik gebruik maandlenzen van het kruidvat (zijn beter dan die ik eerst van de Pearl kreeg) en die doen de job wel voor een fietsrit van 3-4u, als ik ze daarna ook meteen terug uit kan doen - door geirriteerde ogen. Kan er zeker geen hele dag mee rondlopen.

Van bij de opticien had ik twee proefsets mee met torische lenzen (vanwege astigmatisme) met hoger watergehalte. Maar uiteindelijk heb ik gewoon bij lensonline een setje Eyedefinition Pure daglenzen besteld. Voor het eerst geen rode ogen na enkele uren dragen...

Dacht op de middag even mijn eigen KOM te verbeteren op MTB bloso rondje hier want was op de oude hardtail en heb gevoel dat ik op de nieuwe toch sneller ben
Helaas paar seconde trager nu, stond wel wat wind en had niet de benen (mss door de warmte al was het vorige keer nog warmer maar mss al meer gewoon toen) :p

Hoeveel kost een sportbril op sterkte gemiddeld? Dit weekend even gaan horen bij een lokale optieker en die gaf aan 700+ EUR (Oakley en meekleurende glazen)...
Tijdje terug gepost, maar 2 jaar geleden een oakley bril op sterkte gekocht (prizm road black). Het is niet goedkoop, maar dat is bij elke bril zo. Even het bonnetje terug gezocht: Montuur=192euro, Glas op sterkte=2x190euro, Er was een korting van 73 euro. In totaal 499 euro. En dan kunt ge nog 40 euro ofzo terugvragen bij de CM

Interessant, waar gehaald?
Ik gebruik maandlenzen van het kruidvat (zijn beter dan die ik eerst van de Pearl kreeg) en die doen de job wel voor een fietsrit van 3-4u, als ik ze daarna ook meteen terug uit kan doen - door geirriteerde ogen. Kan er zeker geen hele dag mee rondlopen.
Daglenzen zijn sowieso beter voor je ogen.
Wel duurder ook..

Zitten er bij de meeste sportbrillen (oakley, 100%,…) zo geen inserts die je binnenin tegen je glazen kan bevestigen?

Ik dacht dat je dan enkel daarvoor glaasjes op sterkte moest hebben…

Zoiets:
https://sportfits.eu/products/smith-ods4-adaptor?number=63-102250R804817&sPartner=go
Dat is toch iets wat ik vaker zie, dus tegen het gewoon verduistert glas een glas op sterkte. Lijkt mij de meest goedkope optie.

Zelf draag ik gewoon al jaren maandlenzen zonder problemen. En ik ben astigmaat.

Terug
Bovenaan