De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Nog iemand morgen de Phillipe Gilbert?
Succes morgen! Ik heb heel leuke herinneringen aan de Gilbert classic. Heb de 150km gereden, ‘s ochtends mist en 1 graad maar na een uur kwam de zon erdoor en was het genieten.
Er zat op een gegeven moment wel een heel gevaarlijk stuk in waar je komende van een afdaling scherp rechts moest afdraaien om dan een stuk van 15% ofzo te doen, weet helaas niet meer waar dat exact was.
Als je daar niet goed schakelt ben je gezien.

Succes morgen! Ik heb heel leuke herinneringen aan de Gilbert classic. Heb de 150km gereden, ‘s ochtends mist en 1 graad maar na een uur kwam de zon erdoor en was het genieten.
Er zat op een gegeven moment wel een heel gevaarlijk stuk in waar je komende van een afdaling scherp rechts moest afdraaien om dan een stuk van 15% ofzo te doen, weet helaas niet meer waar dat exact was.
Als je daar niet goed schakelt ben je gezien.
is nu een vernieuwd parcour dus weet niet als die jij bedoelt er nog in zit

Eind deze maand ga ik de Smugglers Path rijden (gravel).
Ik kreeg van iemand de tip/raad om af en toe handschoenen te dragen om de schokken/wrijvingen wat te absorberen.
Ik draag normaal alleen handschoenen bij koud weer…
Iemand ervaring met een goed ademende handschoen voor (hopelijk) warmer weer?

Eind deze maand ga ik de Smugglers Path rijden (gravel).
Ik kreeg van iemand de tip/raad om af en toe handschoenen te dragen om de schokken/wrijvingen wat te absorberen.
Ik draag normaal alleen handschoenen bij koud weer…
Iemand ervaring met een goed ademende handschoen voor (hopelijk) warmer weer?
Ik heb mtb handschoenen die hebben wat meer demping bij Van Eyck gekocht

Die dekselse brede sturen he, 1 keer in draad blijven hangen en 1 keer tegen beton paaltje dat scheef stond en ik niet gezien heb. Stuur licht beschadigd en handvat stukje eruit :(

Chance dat het 2 keer zelfde kant was :lol:

@Airjinx ben u denk ik voorbij gereden 🙈

Dat zou goed kunnen. We waren met 3 en ene had al enkele weken niet meer op zijn fiets gezeten. Gezien het zware parcours betekende dat dus wel vrij vaak wachten :p. Het parcours was wel ferm de moeite, 1350hm op 63km. Al bij al zat ik er niet zo mee om af en toe extra rust te pakken.

Ik ben overal goed door gekomen, maar in '19 moet het geweest zijn heb ik ook in de draad gehangen op de TT van Overijse. Nu moesten we een scherpe bocht nemen net voor de golf, toen kwamen we van rechtdoor en dacht ik op snelheid wel tussen de paaltjes door te geraken. Bleek van niet.

Dat zou goed kunnen. We waren met 3 en ene had al enkele weken niet meer op zijn fiets gezeten. Gezien het zware parcours betekende dat dus wel vrij vaak wachten :p. Het parcours was wel ferm de moeite, 1350hm op 63km. Al bij al zat ik er niet zo mee om af en toe extra rust te pakken.

Ik ben overal goed door gekomen, maar in '19 moet het geweest zijn heb ik ook in de draad gehangen op de TT van Overijse. Nu moesten we een scherpe bocht nemen net voor de golf, toen kwamen we van rechtdoor en dacht ik op snelheid wel tussen de paaltjes door te geraken. Bleek van niet.
Die op zijn witte Scott?

1e keer was net voor de steile klim voor 1e bevoorrading en paaltje was aan de golf omdat er 3 voor mij mijn aandacht afleiden en ja daar was jij 1 van 🙊

Haha. Steek het maar op ons ja 😛. Ik neem geen risico meer met paaltjes.

Yup, die op zijn witte scott. Dat is een goeie kameraad van degene waar ik vaak mee ga bollen, tot gisterenavond was ik eigenlijk van zin om alleen te rijden. Elke zondag zoveel wachten zou me op een gegeven moment nu ook wel gaan vervelen. De après is dan weer wel goed 😀

Ik normaal ook niet :laugh:

Mijn compagnon was trager bergop maar sneller bergaf
Alleen na 3u was het wel vertragen bij hem en dan gewoon gewacht

Gemiddelde HS 146 dus dat is zeker niet laag, vorige week 130 toen moest ik echt wachten maar af en toe is dat idd geen ramp

Hier 136, wat voor mij op zo'n parcours wel echt laag is. Ik kan me niet inbeelden dat ik op een TT lager heb gezeten de laatste 5 jaar.
Op de stukken bergop heb ik gewoon doorgereden dus op dat vlak is het wel een prima training geweest. Ik voel zeker dat ik gereden heb 😛

Vandaag de koppenberg eens opgereden. Dacht dat mijn fysiek terug de goede kant op ging... Ik sta sinds vandaag weer met de voetjes op de grond. 😅

Terug
Bovenaan